Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Modyfikuje sobie rig skaczącej kostki.

Jest kilka kontrolek sterujących translacją i wyginaniem lattice.

Skopiowałem główny Lattice kilka razy, zmodyfikowałem jak trzeba, dałem blendshapy i teraz w głównym lattice mam w inputsach atrybuty którymi mogę sobie machać, rusza się to okej tak jak ma się ruszać.

Teraz w czym tkwi patent. Chce zrobić ruszanie łapą. Mam sferę (zgrupowana do konkretnej kontrolki) i chciałbym żeby za pomocą poruszania tej sfery (zmiany w translacji) mógł sterować tymi wartościami z głównego lattice. Chyba coś tam w hypershade się ustawia, jak to nie wiem.

 

(dodam że nie mam dźwięku dlatego videotutoriale odpadają)

Jakieś pomysły?

 

jakt.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dziki za rade ale nie umiem. :(

 

Ładuje sferke jako Driver i zaznaczam sobie powiedzmy translateX, jako Driven ładuje wartość która odpowiada za wyciąganie łapy w osi X. Daje key i jak macham kluką to nie działa, nie zmienia mi wartości. Gdzie popełniam błąd?

Napisano (edytowane)

Ale fajne, działa! :) Teraz pytanko jak zrobić ograniczenie poruszania tej sferki?

 

Jeszcze jedno pytanko. Jak macham sferką w jednej osi to lattice deformuje się w drugą stronę, jak zamienić żeby zamieniała wartości na minusowe np?

 

[Edit] Ok. Zmodyfikowałem lattisy i jest wszystko okej. ;) Dzięki.

Edytowane przez Monio
Napisano

Najprościej limitować przesuniecia po prostu w atrybut edytorze w Limit Information->Translate a co do deformowania w drugą stronę to jeżeli masz lattica i mozesz go wyedytować to git ale jak będziesz miał w przyszłości taka sytuację to przepuść sobie połączenie wcześniej przez multiply/devine node z wartością -1 i po sprawie - programistycznych umiejętności do tego nie trzeba - trzeba tylko wiedzieć jak łączyć i tworzyć nody np. w hypershadzie.

Napisano

Dzięki za info. Tak myślałem że w przyszłości będę musiał jakoś ogarnąć tą zamiane wartości w drugą mańkę, już widzę tego noda w hypershade, przyda się. :)

 

Zaraz zlimituje kulki i będę miał gotowego riga. Szkoda tylko że podczas edytowania riga zmasakrowało mi połowę animacji. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności