Napisano 24 Maj 200420 l Czy jest jakas darmowa (nie trialowa) wersja maxa? Taka do edukacji lub pisania tutoriali. Inni producenci wypuszczają takie z ograniczeniami zapisu, rozdzielczosci, znakami wodnymi itp
Napisano 25 Maj 200420 l Autor 30 dni to za mało :(. Ograniczenia mogą byc obojetnie jakie, zaraz chyba zameiluje do discreeta :)
Napisano 25 Maj 200420 l Hmmm, darmowa, nie trialowa, z ograniczeniami... podpiął bym to wszystko pod GMAX\'a. Ograniczony dosyć mocno, ale spełnia pozostałe warunki. Kiedyś tutaj pisałem o różnicach (wyciągnięte z help\'a): http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=7577
Napisano 28 Maj 200420 l Tak sie przysłuchuje i prosiłbym o trochę bliższe info dla laika... (jestem ko9mpletnie zielony nigdy się nei bawiłem 3d): Czy jest to dobry program dla początkujących? Poc o został stworzony? czy można się w nim czegoś nauczyć w miarę ciekawego? czy mozecie przetłumaczyć na mugolski te wszystkie funkcje? tzn czego nie da się robić - tak łopatologicznie prosze. skoro nie można zapisywać do .max a to w czym zachowywać nie skończoną pracę i czym to renderować? zależy mi na tym bo chce naprawdę zacząć tworzyć, ale nie che znowu aż tak bardzo pirata mieć. a tak w ogóle to czy wy wszyscy tutaj macie orginały? :) 3500 $ ?? mozna gdzies kupić starsze wersje 3dstudio max\'a? z góry dzieki za tłumaczenie. ps... też mi żal, ze nie ma włąśnie jakiejś takiej troche pełniejszej wersji dla edukacji i non-commercial użycia.... :(:(:(:(:(:(
Napisano 28 Maj 200420 l Czy jest to dobry program dla początkujących? - jeżeli interesuje Ciebie 3Ds, to w GMAX\'ie możesz się go nauczyć, interface jest dokładnie ten sam, jedynie jak już wspomniałem pociachany z narzędzi. Jeśli jeszcze z niczym nie startowałeś, ściągnij GMAX\'a, Maya PLE itp i potestuj, co Ci przypadnie do gustu, masz aktualnie ten komfort obiektywności, którego wielu by Ci pozazdrościło ;) Poc o został stworzony? - jeśli dobrze pamniętam to, co kiedyś czytałem - głównie z myślą o grach. są nawet jakieś pakiety dodatków pozwalające eksportować dla konkretnych gier. czy można się w nim czegoś nauczyć w miarę ciekawego? - podstaw interface\'u, modelowania, teksturowania i oświetlenia nieco mniej, na pewno nie renderingu czy mozecie przetłumaczyć na mugolski te wszystkie funkcje? tzn czego nie da się robić - tak łopatologicznie prosze. - to raczej chyba mija się z celem z takich samych powodów jak np spolszczenie max\'a :) (była taka dyskusja) po prostu jesli nie znasz danej opcji, trudno wyjasnic \"po ludzku\" do czego jest, jeśli je poznasz - nazwa Ci wystarczy skoro nie można zapisywać do .max a to w czym zachowywać nie skończoną pracę i czym to renderować? - zachowanie nie stanowi problemu - ma własny format... plików, co do renderowania - w GMAX\'ie sie nie da, gdzies kiedys czytalem teorie o probach zainstalowania zewnetrznego rendera, ale byly one w formie pytania a nie stwierdzenia (sam nie experymentowalem), natomiast znajac maxscript, da sie exportować siatkę do max\'a choc cudowania z tym jest tyle mogłem pomóc, jak piszę bzdury ;) korygować mnie
Napisano 28 Maj 200420 l napisał Alex_DeLarge ps... też mi żal, ze nie ma włąśnie jakiejś takiej troche pełniejszej wersji dla edukacji i non-commercial użycia.... :(:(:(:(:(:( Są.. np. Maya PLE (Personal Learning Edition), czy też XSI Softimage PLE, mają niewielkie ograniczenmia w postaci znaków wodnych i ograniczoną rozdzielczość... i parę inych pomniejszych. Ale do nauki w sam raz.
Napisano 1 Czerwiec 200420 l Fajnie, dziekuję, za podpowiedzi z Mayą PLE - zainstalowałem sobie to i jestem trochę zdegustowany efektami, tzn tym renderingiem. Bo dla mnie zabwawą samą w sobie nie jest bawienie się programem jak tworzenie! Zainteresowałem się programem Wings 3d... dosyć ubogi, ale podobno w modelingu czy czymś takim jest dobry i nie ma dobrego renderera.... ale dosyć moim zdaniem prosta obsługa jest, chociaż nie wiem, nie znam sie. czy warto sie go uczyc? czy przyda mi się jakies doświadczenie z powiedzmy tym programem w mojej dopiero-co zaczynającej sie podróży w głąb świata 3d? JaKe inne programy freeware (bo stwierdziłem, ze nie chce być piratem) są lepsze?
Napisano 2 Czerwiec 200420 l Alex_DeLarge: Wings jest uwazany chyba za najlepszy darmowy program do modelowania w poly i jest naprawde w tym calkiem niezly. Widzialem kilka naprawde swietnych rzeczy w nim zrobionych. Wydaje mi sie, ze oplaca sie go uczyc, po 1 jest to dobry program, poza tym narzedzia do polymodelingu sa podobne w roznych programach i latwo bedzie Ci przeskoczyc do innego programu jak bedziesz dobrze modelowal w Wings.
Napisano 4 Czerwiec 200420 l Dzięki za odpowiedzi, naprawdę mi pomagacie. Ściągnęłem sobie tę 30-dniową wersję 3ds max... na razie zrobiłem tę fajkę z tutoriala na max3d.pl i widelec :):):) aktualnie czytam http://www.studianet.pl/3dmax/ - bardzo ciekawe i pouczające. Mam pytanko... czy po tych 30 (już 28! :( ) dniach da się to jeszcze raz zainstalować??
Napisano 4 Czerwiec 200420 l da sie tylko musisz pogrzebac w rejestrze. jesli nie chcesz byc piratem to mozesz pobawic sie jeszcze z blenderem. jak chcesz cos z gornej polki to jakis czas temu byla pelna wersja cinemy 4d v6 w \'computer arts\' (bodajze jakos z lata zeszlego roku) jest tez edukacyjna wersja xsi i houdini\'ego. cos kiedys slyszalem, ze newtek udostepnil jakas starsza wersje lightwave\'a za darmo. ale nie wiem czy to prawda.
Napisano 4 Czerwiec 200420 l Prawdę mówiąc, to trochę się zmartwiłem, trochę ucieszyłem... bo szkoda, ze będzie trzeba robić formatkę, ale i tak ją zamierzam zrobić po wakacjach... to nie tak długo :) ale, żeby tak robić ją potem co miesiąc... hmm... ciężko będzie... :) Tak a propos to gdzie można kupić w polsce oryginalną wersję (np. edukacyjną) maxa? czy jeśli się ma edukacyjną to można brać udział w konkursach?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto