Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam , Zamierzam ogarnąc 3Ds MAX w jakims wysokim poziomie i nie wiem jak sie do tego zabrac? Jak sa warte polecenia ksiazki, strony poradniki itp? I czy trudna jest praca z 3Ds MAX np czy zrobienie jakiegos auta czy czegos innego zajmuje duzo czasu? ( dla laika ) ? Bo zamierzam pare godzin dziennie przeznaczyc na nauke

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

mam takie pytanie. Do rysowania słuzy opcja "line" ? Jesli tak to jak cos narysuje tym to jak to pozniej zrobic w 3D ? I czy po przeobieniu poradnika z helpa bede juz w jakims dobrym stopniu mial opanowane opcje z maxa ?Dzieki z gory

Napisano

Opanowane będziesz miał jak będziesz potrafił korzystać z tych opcji w praktyce. Możesz sobie poczytać o tych wszystkich opcjach - na pewno warto, ale lepiej też obrać jakiś konkretny projekt i właśnie na nim uczyć się nowych narzędzi.

Napisano

Najpewniej nigdy nie opanujesz na wysokim poziomie wszystkich opcji maxa, bo to gigantyczny program, a do tego dochodzą jeszcze pluginy i współpraca z innym softem... To właśnie dlatego są oddzielni specjaliści od modelowania, oświetlenia, animacji postaci, efektów cząsteczkowych, symulacji itd.

Im człowiek więcej umie i ma doświadczenia, tym bardziej jest świadomy jak rozległa jest ta droga... Prawdziwe doświadczenie można nabyć tylko pracując, a żeby zrobić coś solidnego potrzeba naprawdę duuuużo czasu i pracy...

Niejednokrotnie może się człowiekowi wydawać, że wszystko umie, bo zna teorię, ale kiedy przychodzi praktyka to się nierzadko okazuje że tak naprawdę nic się nie umie, a teoria, czy prosty przykład, to zaledwie naprowadzenie na tor... Wtedy przychodzi też ogromny szacunek dla ludzi siedzących w tej branży, którzy przecież poświęcili na to lata życia...

Po przestudiowaniu całego helpa, czy Biblii 3ds Maxa będziesz jedynie obeznany w temacie... Jeśli się na czymś skupisz - np. nastawisz na robienie tylko wizualizacji (oświetlenie, modelowanie, podstawy o materiałach), to można w miarę szybko sklecić coś wizualnie ciekawego. Najpewniej z czasem i tak wybierzesz coś, co najbardziej będzie cię interesowało, i w tym będziesz się specjalizował.

Napisano
  • Autor

a tak na początek czym sie zając ? tzn co robic? a pozniej od tego isc w jakim kierunku? O zapal to sie nie martwie bo mam go napewno i jestem w stanie poswiecic 2-3 albo i nawet 5h dziennie na ten program.

 

ps. Grave tez jestem z Elbląga :P

Napisano

Wow. Fajnie że na forum jest ktoś jeszcze z elbląskiej "wioski" ;)

Najlepiej zacząć od naprawdę niezbędnych podstaw i rozeznania się w funkcjach i możliwościach programu... Podczas rozeznania na bank znajdziesz coś, co będziesz chciał wypróbować w pierwszej kolejności. Po wielu różnych próbach upewnisz się, na czym będziesz chciał skoncentrować swe siły ;)

Napisano
  • Autor

wiem ze malo :D ale musze jakos pogodzic ze studiami , dziewczyna i innymi obowiazkami :) a wieczorem jak siadam to moge postudiowac to w pare godzin :) a co Ty np ile siedziales na poczatku po 10h ? xD A jak wyglada specializacja grafiki komp na studiach ? bo zaraz bede mial do wyboru specjalizacje

Napisano

Specjalizacja wygląda tak, że i tak wszystkiego sam się musisz uczyć...

Jak te zajęcie jest dla kogoś pracą, to 10h bywa normalką. Jest praca, a przecież po pracy jeszcze "trzeba" się podszkolić, posiedzieć nad swoim projektem ;)

Osobiście zaczynałem naukę od 4 do 12 godzin dziennie + oczywiście obowiązki z których nie idzie się wywinąć i odpoczynki...

Napisano
  • Autor

i jak Ci idzie ? ogladałem w helpie tutki video w jednym z nich jest tworzenie twarzy robota. I robili twarz po przez przekształcanie kwadrata to kształtu twarzy ... czy kazdy obiekt bedzie tak robiony?

Edytowane przez maxi2

Napisano

Myślę że dzięki maniactwu i nolife jestem w 3/4 drogi aby zdobyć zadowalającą mnie wiedzę i umiejętności (myślę że jeszcze ze 2 lata i będzie gites - i w końcu przestanę sobie narzucać takie tempo).

Nie każdy obiekt zaczyna się robić od boxa... Jest wiele technik modelowania. To jaka będzie najbardziej odpowiednia zależy od rodzaju modelu i twoich preferencji.

Napisano

Najlepiej modelowanie obiektu rozpocząć od zapoanania się z jegą budową i dobrać element do obróbki najbardziej zbliżony do realnego kształtu, bo kostki rubika nie zacznemy od cylindra, rury wydechowej od boksa, ale jak wiemy są bardziej złożone figury w maxie to tylko prosty przykład.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności