Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , Zamierzam ogarnąc 3Ds MAX w jakims wysokim poziomie i nie wiem jak sie do tego zabrac? Jak sa warte polecenia ksiazki, strony poradniki itp? I czy trudna jest praca z 3Ds MAX np czy zrobienie jakiegos auta czy czegos innego zajmuje duzo czasu? ( dla laika ) ? Bo zamierzam pare godzin dziennie przeznaczyc na nauke

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

mam takie pytanie. Do rysowania słuzy opcja "line" ? Jesli tak to jak cos narysuje tym to jak to pozniej zrobic w 3D ? I czy po przeobieniu poradnika z helpa bede juz w jakims dobrym stopniu mial opanowane opcje z maxa ?Dzieki z gory

Napisano

Opanowane będziesz miał jak będziesz potrafił korzystać z tych opcji w praktyce. Możesz sobie poczytać o tych wszystkich opcjach - na pewno warto, ale lepiej też obrać jakiś konkretny projekt i właśnie na nim uczyć się nowych narzędzi.

Napisano

Najpewniej nigdy nie opanujesz na wysokim poziomie wszystkich opcji maxa, bo to gigantyczny program, a do tego dochodzą jeszcze pluginy i współpraca z innym softem... To właśnie dlatego są oddzielni specjaliści od modelowania, oświetlenia, animacji postaci, efektów cząsteczkowych, symulacji itd.

Im człowiek więcej umie i ma doświadczenia, tym bardziej jest świadomy jak rozległa jest ta droga... Prawdziwe doświadczenie można nabyć tylko pracując, a żeby zrobić coś solidnego potrzeba naprawdę duuuużo czasu i pracy...

Niejednokrotnie może się człowiekowi wydawać, że wszystko umie, bo zna teorię, ale kiedy przychodzi praktyka to się nierzadko okazuje że tak naprawdę nic się nie umie, a teoria, czy prosty przykład, to zaledwie naprowadzenie na tor... Wtedy przychodzi też ogromny szacunek dla ludzi siedzących w tej branży, którzy przecież poświęcili na to lata życia...

Po przestudiowaniu całego helpa, czy Biblii 3ds Maxa będziesz jedynie obeznany w temacie... Jeśli się na czymś skupisz - np. nastawisz na robienie tylko wizualizacji (oświetlenie, modelowanie, podstawy o materiałach), to można w miarę szybko sklecić coś wizualnie ciekawego. Najpewniej z czasem i tak wybierzesz coś, co najbardziej będzie cię interesowało, i w tym będziesz się specjalizował.

Napisano

a tak na początek czym sie zając ? tzn co robic? a pozniej od tego isc w jakim kierunku? O zapal to sie nie martwie bo mam go napewno i jestem w stanie poswiecic 2-3 albo i nawet 5h dziennie na ten program.

 

ps. Grave tez jestem z Elbląga :P

Napisano

Wow. Fajnie że na forum jest ktoś jeszcze z elbląskiej "wioski" ;)

Najlepiej zacząć od naprawdę niezbędnych podstaw i rozeznania się w funkcjach i możliwościach programu... Podczas rozeznania na bank znajdziesz coś, co będziesz chciał wypróbować w pierwszej kolejności. Po wielu różnych próbach upewnisz się, na czym będziesz chciał skoncentrować swe siły ;)

Napisano

wiem ze malo :D ale musze jakos pogodzic ze studiami , dziewczyna i innymi obowiazkami :) a wieczorem jak siadam to moge postudiowac to w pare godzin :) a co Ty np ile siedziales na poczatku po 10h ? xD A jak wyglada specializacja grafiki komp na studiach ? bo zaraz bede mial do wyboru specjalizacje

Napisano

Specjalizacja wygląda tak, że i tak wszystkiego sam się musisz uczyć...

Jak te zajęcie jest dla kogoś pracą, to 10h bywa normalką. Jest praca, a przecież po pracy jeszcze "trzeba" się podszkolić, posiedzieć nad swoim projektem ;)

Osobiście zaczynałem naukę od 4 do 12 godzin dziennie + oczywiście obowiązki z których nie idzie się wywinąć i odpoczynki...

Napisano (edytowane)

i jak Ci idzie ? ogladałem w helpie tutki video w jednym z nich jest tworzenie twarzy robota. I robili twarz po przez przekształcanie kwadrata to kształtu twarzy ... czy kazdy obiekt bedzie tak robiony?

Edytowane przez maxi2
Napisano

Myślę że dzięki maniactwu i nolife jestem w 3/4 drogi aby zdobyć zadowalającą mnie wiedzę i umiejętności (myślę że jeszcze ze 2 lata i będzie gites - i w końcu przestanę sobie narzucać takie tempo).

Nie każdy obiekt zaczyna się robić od boxa... Jest wiele technik modelowania. To jaka będzie najbardziej odpowiednia zależy od rodzaju modelu i twoich preferencji.

Napisano

Najlepiej modelowanie obiektu rozpocząć od zapoanania się z jegą budową i dobrać element do obróbki najbardziej zbliżony do realnego kształtu, bo kostki rubika nie zacznemy od cylindra, rury wydechowej od boksa, ale jak wiemy są bardziej złożone figury w maxie to tylko prosty przykład.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności