Coody Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 Witajcie, mam następujący problem. Próbuję w jakiś sposób połączyć zależnościami kilka obiektów. Problem mam taki że nie za bardzo wiem jak to zrobić. Chodzi mi konkretnie o takie coś, że jak połącze te obiekty, to w przypadku jak podniosę wyżej jeden z nich to wszystkie automatycznie się podniosą za nim. To samo się tyczy skalowania. Próby: Dodawanie do grupy - nie działa w ten sposób że po uniesieniu obiektu reszta idzie za nim. Parent - tak, coś takiego ale to nie wiem czemu działa tylko na jeden obiekt, a nie na wszystkie zaznaczone. Posiadacie jakieś pomysły? Pozdrawiam...
szczuro Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 raczej nie ma, możesz scalić mesh w jeden ctrl+J, albo jak masz grupy zaznaczyc i wcisnąć shift+G -> objects in same group to ci zaznaczy wszystkie z grupy
Creator Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 Poczytaj o Constraintach. Może to Ci się przyda http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Constraints/Child_Of
adamst Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 Witam. O ile dobrze rozumiem problem to rozwiązanie jest takie. Masz kilka dowolnych obiektów. Musisz stworzyć więź Make Parent (Ctrl+P), przy czym zaznaczając interesujące Cię obiekty, jako ostatni zaznacz rodzica. Potem Ctrl+P, kliknij Make Parent i gotowe. Skalowanie i przemieszczanie rodzica powoduje to samo z "dziećmi", ale dzieci skalujesz i przesuwasz już osobno. Mam nadzieję, że pomogłem.
wjaworski Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 adamst, z pytania Coodego wygląda, że sprawdził już, jak działa "powiązanie rodzicielskie": Parent - tak, coś takiego ale to nie wiem czemu działa tylko na jeden obiekt, a nie na wszystkie zaznaczone. Wyraźnie chodzi mu o to, by podnieść cały zespół "łapiąc" za dowolny jego składnik. Sugestia Creatora wydaje mi się tu najlepsza (zastosować ograniczenia Child Of). Z drugiej strony nigdy jakoś w praktyce modelowania nie wymyśliłem sobie takiej zagrychy, że sam nie wiedziałem, który obiekt będzie poruszony. Zawsze to ja decydowałem o tym, w związku z czym mogłem dostosować do tej wiedzy normalne relacje Parent, aby zawsze poruszyć "rodzica", a wraz z nim całe jego "potomstwo". Coody, może pomyśl w tym kierunku? To na pewno uprości Twoją pracę....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się