Napisano 9 Październik 201014 l Witajcie, mam następujący problem. Próbuję w jakiś sposób połączyć zależnościami kilka obiektów. Problem mam taki że nie za bardzo wiem jak to zrobić. Chodzi mi konkretnie o takie coś, że jak połącze te obiekty, to w przypadku jak podniosę wyżej jeden z nich to wszystkie automatycznie się podniosą za nim. To samo się tyczy skalowania. Próby: Dodawanie do grupy - nie działa w ten sposób że po uniesieniu obiektu reszta idzie za nim. Parent - tak, coś takiego ale to nie wiem czemu działa tylko na jeden obiekt, a nie na wszystkie zaznaczone. Posiadacie jakieś pomysły? Pozdrawiam...
Napisano 9 Październik 201014 l raczej nie ma, możesz scalić mesh w jeden ctrl+J, albo jak masz grupy zaznaczyc i wcisnąć shift+G -> objects in same group to ci zaznaczy wszystkie z grupy
Napisano 9 Październik 201014 l Poczytaj o Constraintach. Może to Ci się przyda http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Constraints/Child_Of
Napisano 11 Październik 201014 l Witam. O ile dobrze rozumiem problem to rozwiązanie jest takie. Masz kilka dowolnych obiektów. Musisz stworzyć więź Make Parent (Ctrl+P), przy czym zaznaczając interesujące Cię obiekty, jako ostatni zaznacz rodzica. Potem Ctrl+P, kliknij Make Parent i gotowe. Skalowanie i przemieszczanie rodzica powoduje to samo z "dziećmi", ale dzieci skalujesz i przesuwasz już osobno. Mam nadzieję, że pomogłem.
Napisano 11 Październik 201014 l adamst, z pytania Coodego wygląda, że sprawdził już, jak działa "powiązanie rodzicielskie": Parent - tak, coś takiego ale to nie wiem czemu działa tylko na jeden obiekt, a nie na wszystkie zaznaczone. Wyraźnie chodzi mu o to, by podnieść cały zespół "łapiąc" za dowolny jego składnik. Sugestia Creatora wydaje mi się tu najlepsza (zastosować ograniczenia Child Of). Z drugiej strony nigdy jakoś w praktyce modelowania nie wymyśliłem sobie takiej zagrychy, że sam nie wiedziałem, który obiekt będzie poruszony. Zawsze to ja decydowałem o tym, w związku z czym mogłem dostosować do tej wiedzy normalne relacje Parent, aby zawsze poruszyć "rodzica", a wraz z nim całe jego "potomstwo". Coody, może pomyśl w tym kierunku? To na pewno uprości Twoją pracę....
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto