Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

mam następujący problem. Próbuję w jakiś sposób połączyć zależnościami kilka obiektów. Problem mam taki że nie za bardzo wiem jak to zrobić.

Chodzi mi konkretnie o takie coś, że jak połącze te obiekty, to w przypadku jak podniosę wyżej jeden z nich to wszystkie automatycznie się podniosą za nim. To samo się tyczy skalowania.

Próby:

Dodawanie do grupy - nie działa w ten sposób że po uniesieniu obiektu reszta idzie za nim.

Parent - tak, coś takiego ale to nie wiem czemu działa tylko na jeden obiekt, a nie na wszystkie zaznaczone.

 

Posiadacie jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam...

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 5,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

raczej nie ma, możesz scalić mesh w jeden ctrl+J, albo jak masz grupy zaznaczyc i wcisnąć shift+G -> objects in same group to ci zaznaczy wszystkie z grupy

Napisano

Witam.

O ile dobrze rozumiem problem to rozwiązanie jest takie. Masz kilka dowolnych obiektów. Musisz stworzyć więź Make Parent (Ctrl+P), przy czym zaznaczając interesujące Cię obiekty, jako ostatni zaznacz rodzica. Potem Ctrl+P, kliknij Make Parent i gotowe. Skalowanie i przemieszczanie rodzica powoduje to samo z "dziećmi", ale dzieci skalujesz i przesuwasz już osobno. Mam nadzieję, że pomogłem.

Napisano

adamst, z pytania Coodego wygląda, że sprawdził już, jak działa "powiązanie rodzicielskie":

Parent - tak, coś takiego ale to nie wiem czemu działa tylko na jeden obiekt, a nie na wszystkie zaznaczone.

 

Wyraźnie chodzi mu o to, by podnieść cały zespół "łapiąc" za dowolny jego składnik. Sugestia Creatora wydaje mi się tu najlepsza (zastosować ograniczenia Child Of). Z drugiej strony nigdy jakoś w praktyce modelowania nie wymyśliłem sobie takiej zagrychy, że sam nie wiedziałem, który obiekt będzie poruszony. Zawsze to ja decydowałem o tym, w związku z czym mogłem dostosować do tej wiedzy normalne relacje Parent, aby zawsze poruszyć "rodzica", a wraz z nim całe jego "potomstwo". Coody, może pomyśl w tym kierunku? To na pewno uprości Twoją pracę....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.