yasamaru Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Witam mam takie pytanie bo wlasnie cwicze sobie modelowanie postaci w maxie 2010 ale po raz pierwszy chce wykorzystac postac do animacji. i tu wlasnie moj problem bo nie wiem czy modeluje sie wszystko razem czy ktores czesci np. zęby,jezyk itp. maja byc wymodelowane jako jeden obiekt czy kazdy osobno? do riggu chce uzuc morphera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reanimator Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Generalnie w calosci powinny byc rzeczy, ktore sa ciagla, miekka, "plynna" forma, czyli np. nie robisz osobno uszu, albo nosa;) Ale polaczenia zebow, czy jezyka nie widac, wiec spokojnie mozesz zrobic to na osobnym modelu. JAk chcesz animowac twarz, to pewnie glowa powinna byc odcieta od reszty modelu. Najlepiej w miejscu, gdzie styka sie z ubraniem na przyklad, albo jakiegos naszyjnika, itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levus Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 I jak do rigu chcesz użyć morphera to zapoznaj się trochę mocniej z tematem animacji bo nie wiesz co do czego służy niestety a z całą pewnością morpher nie służy do rigu, może być ewentualnie jego elementem w niektórych przypadkach. Poznaj pojęcia: -bones -rigging, rig -skinning i na czym polega wagowanie vertexów (vertex weights) -FK i IK (forward oraz inverse kinematic) -w końcu morpher lub morphing (modyfikacja mesha za pomocą blendingu jednej wcześniej przygotowaj wersji siatki w drugą, opiera się na różnych pozycjach vertexów w siatce) powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
yasamaru Posted October 12, 2010 Author Share Posted October 12, 2010 Dzieki za Pomoc i szybka odpowiedz Reanimator :) Levus: Powoli sie zapoznaje poprzez tutki oraz niedawno kupiona Biblie maxa 2010 i mam nadzieje ze cos wyskrobie:P Dzieki tez za pojecia ktore musze blizej poznac;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts