Skocz do zawartości

Pomoc przy box modelling


klewer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

próbuję zrobić model zapalniczki wykorzystując modelowanie za pomocą poligonów plus Turbosmooth. Mam problem z utworzeniem trzech wcięć do regulacji płomienia. Próbuję extrudować zaznaczone poligony do środka, ale to wygląda fatalnie - przy brzegach podnosi się cała siatka i jest ogólnie lipa. Co z tym można zrobić, albo nie. Wyciąć boolinem na wygładzonej siatce to chyba nie najlepszy pomysł:( Nie mam już pomysłów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ale jak dodaje inset to daje to tyle że po wytłoczeniu jest mniejszy promień krzywizny,ale wówczas te otwory nie są w obrysie eliptycznym zapalniczki. Już nie chcę nawet żeby to się ładnie połączyło od środka ale żeby na zewnątrz nie było tych górek

Edytowane przez klewer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boolean unikaj jak ognia jeśli nie jest koniecznie potrzebny.

Możesz przed zrobieniem extruda zrobić bardzo mały chamfer (tak się to chyba nazawa w maxie o ile jeszcze mapiętam) a potem extrude.

Możesz również zostawić wcięcia na koniec, zrobić wpierw subdivision, potem zaznaczyć obszary które będą wcięte i zrobić extruda, albo je usunąć i ręcznie wypełnić powstałe luki. Możliwości jest kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tutki, bardzo pomocne! A swoją drogą to ja wiem że mam złe cięcia na meshu, tylko zastanawiam się skąd wiedzieć o tym miałem wcześniej - planujecie dokładnie przed faktycznym modelingiem co i jak pociąć (dla zapalniczki to rozumiem, ale dla samochodu to przecież niemożliwe)? Teraz nie mogę dodać dodatkowych cięć wzdłuż całej zapalniczki bo się zmieni ten eliptyczny przekrój, a jak dodaje tylko w obrębie tych poligonów co mają być tłoczone to też przestaje to być w elipsie przekroju poprzecznego zapalniczki. Teraz to już po sprawie w sumie ale mam pytanie na przyszłość: analizujecie szczegółowo modele przed faktycznym modelingiem?

 

Ja niestety zrobiłem boolean'em, oczyściłem to później ze zbędnych vertexów i zrobiłem filetowanie, ale nie jest na pewno tak jakby była dobra siatka low poly i subdivision. No cóż uczymy się na błędach.

Poniżej fotka jak wyszło. Tragedii nie ma ale szału też nie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja na ten przykład analizuje referencje i koncepty zanim sie zabiore, siedze i patrze co jak biega, czasem w szopie kolorem na opacity sobie zaznaczam elementy zeby bylo jasniej widac co mnie czeka.

 

Ale generalnie sprawdza się metoda od ogółu do szczegółu, jednak czesto trzeba wiele rzeczy przewidzieć, żeby się zawczasu nie zakopać w siatce. Potrenujesz to samo się będzie myślało zawczasu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tej siatce - cięcia są odpowiednie czy dałoby się to lepiej zrobić? Kształt uzyskałem dokładnie taki jak chciałem, ale zastanawiam się czy siatka mogłaby być lepiej zrobiona?

 

Staram się budować siatkę z czworokątów, ale czy występowanie trójkątów jest bardzo dużym błędem? Czy każdą da się zrobić tylko i wyłącznie z czworokątów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności