Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Moje pytanie jest następujące. Jeżeli modeluję powiedzmy budynek, to najlepiej robić go jako jeden wielki obiekt czy kilka małych. Powiedzmy osobno cegiełki, drzwi, okna itd. Czy extrudować wszystko i zostawić jako całość. Który model będzie łatwiejszy do otexturowania, cały czy w częściach?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja bym zrobił to w częściach. Wygodniej będzie teksturować a potem poszczególne modele możesz użyć w innych projektach. Tzn. robienie każdej cegiełki osobno to może lekka przesada.

Napisano

zależy do czego robisz, jak do gry to na pewno w częściach, a jeśli dla siebie czy WIZ'ki to można i tak i tak :-)

Texturowanie zależy od Ciebie, bo przecież obiekt w całości, też możesz podzielić w edytorze UV na mniejsze części.

Najlepiej jakbyś zrobił powtarzalną texturę, wystarczy w poziomie - jeśli ma to być ściana (chociaż niektórzy lubią i w pionie) - później tylko przesuwasz swoją UV w poziomie, tak, żeby każda ściana toszkę różniłą się od poprzedniej. Kolejną ścianę zawsze możesz przysunąć do pierwotnej w edytorze UV tak, żeby zachować ciągłość textury. Żeby nie było tak nudnawo, możesz w miejscu styku ścian dać jakiś murek, czy inny pillar ;)

 

clipboard01id.jpg

 

clipboard02ru.jpg

Napisano
  • Autor

Podzielić w edytorze UV, tzn kliknąć "p" i tam jest coś takiego jak separate, czyli z całego obiektu mogę odseparować kawałek, rozciąć jego siatkę i wtedy oteksturować, to o to chodzi czy źle rozumuję ?

Napisano

Jak chcesz nakładać powtarzalną mapę na ściany itp., możesz nawet zrobić to prościej zwiększając odpowiednio skalowanie x,y,z w Map Input. Poza tym jak chcesz działać na jednej bryle, warto podzielić i ponazywać jej obszary w Vertex Groups a potem do każdej grupy przydzielać niezależne materiały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.