crash666 Napisano 24 Październik 2010 Napisano 24 Październik 2010 Witam, Moje pytanie jest następujące. Jeżeli modeluję powiedzmy budynek, to najlepiej robić go jako jeden wielki obiekt czy kilka małych. Powiedzmy osobno cegiełki, drzwi, okna itd. Czy extrudować wszystko i zostawić jako całość. Który model będzie łatwiejszy do otexturowania, cały czy w częściach?
x-men Napisano 24 Październik 2010 Napisano 24 Październik 2010 Ja bym zrobił to w częściach. Wygodniej będzie teksturować a potem poszczególne modele możesz użyć w innych projektach. Tzn. robienie każdej cegiełki osobno to może lekka przesada.
Gość Chrupek3D Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 zależy do czego robisz, jak do gry to na pewno w częściach, a jeśli dla siebie czy WIZ'ki to można i tak i tak :-) Texturowanie zależy od Ciebie, bo przecież obiekt w całości, też możesz podzielić w edytorze UV na mniejsze części. Najlepiej jakbyś zrobił powtarzalną texturę, wystarczy w poziomie - jeśli ma to być ściana (chociaż niektórzy lubią i w pionie) - później tylko przesuwasz swoją UV w poziomie, tak, żeby każda ściana toszkę różniłą się od poprzedniej. Kolejną ścianę zawsze możesz przysunąć do pierwotnej w edytorze UV tak, żeby zachować ciągłość textury. Żeby nie było tak nudnawo, możesz w miejscu styku ścian dać jakiś murek, czy inny pillar ;)
crash666 Napisano 25 Październik 2010 Autor Napisano 25 Październik 2010 Podzielić w edytorze UV, tzn kliknąć "p" i tam jest coś takiego jak separate, czyli z całego obiektu mogę odseparować kawałek, rozciąć jego siatkę i wtedy oteksturować, to o to chodzi czy źle rozumuję ?
x-men Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Jak chcesz nakładać powtarzalną mapę na ściany itp., możesz nawet zrobić to prościej zwiększając odpowiednio skalowanie x,y,z w Map Input. Poza tym jak chcesz działać na jednej bryle, warto podzielić i ponazywać jej obszary w Vertex Groups a potem do każdej grupy przydzielać niezależne materiały.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się