Skocz do zawartości

Windows/Walls (okna) problem z wyświetlaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Proszę o wyrozumiałość gdyż dopiero zaczynam z 3D Maxem. Przerobiłem

już masę materiału z Helpa i powszechnie dostępnych tutoriali ale

napotykam na dość zapewne banalny problem przy obsadzie okien (Windows) w ścianach (Walls). Proszę więc Was o pomoc, bo wieżę że uda się go rozwiązać szybko, a ja prawidłowo nauczę się wstawiać okna/drzwi w ściany.

 

Problem.

Przy budowie ścian w 3D max za pomocą funkcji "Wall" w AEC Extended i użyciu standardowej operacji wstawienia okien "Windows" (np. typ Casement) wspomagając się funkcją "Snap - Edge/Segment" w trybie widoczności "Wireframe", okno co prawda tworzy się poprawnie, ale za to późniejsze modyfikacje powodują jego złe wyświetlanie w Viewport

(Smooth+Highlights). Proszę zobaczyć na załączonym obrazku.

 

 

Moje założenie to, obsadzenie okna na zewnętrznej krawędzi ściany po

to aby od wewnątrz utworzyła się charakterystyczna wnęka w

pomieszczeniu, tak jak to popularnie występuje w rzeczywistości.

(przykład w załączniku) Jednakże po zmniejszeniu głębokości okna z

np. 25 cm (Depth) na wartość 10 cm (tu jeszcze wszystko pozostaje OK,

okno wypośrodkowywuje się wtedy względem grubości ściany) i

późniejszym jego przesunięciu poprzez "gizmo" lub wpisanych wartości do

zewnętrznej krawędzi ściany, siatka ściany staje się deformowana a w

widoku (Smooth+Highlights) obserwujemy jak okno jest wyświetlane na

ekranie niepoprawnie, (patrz załączone foto.) Efekt ten ginie na chwilę

po tym jak zmienię Depth okna, np na 11 cm, ale jak tylko przesunę je raz

jeszcze po powierzchni ściany w lewo lub prawo, znów otrzymuje taki widok jak na załączonym obrazku. (Smooth+Higlights.jpg)

 

Mam nadzieję że to co opisałem jest zrozumiałe i pomożecie mi to

rozwiązać.

 

Próbowałem tworzyć ściany na różne sposoby (np poprzez Boxy) ale problem jest podobny. Używając funkcji "boolen" do stworzenia otworu w ścianie a potem obsadzenie okna, także następuje załamanie siatki ściany, faktem jest to że poźniej okno jest wyświetlane poprawnie w widoku

Smooth+Highlights.

 

Ja jednak chciałbym mieć możliwość całkowitej kontroli nad

położeniem okien do samego końca tworzenia sceny, dlatego niechciałbym

używać funkcji "boolen".

 

Proszę napiszcie, dlaczego siatka ściany ulega deformacji (pojawiają się nowe płaszczyzny). Przy poźniejszej pracy na Polygonach przyspoży mi to zapewne kłopotów (?). Czy zauważyliście identyczny kłopot na swoich komputerach w przeszłości ?.

 

Mam nadzieję że post trafił w dobre miejszce na forum, jeżeli nie, to

przepraszam i proszę moderatora o jego przeniesienia w odpowiednie miejsce.

 

pozdrawiam

Sebastian

 

Zakłdm że nie jest to problem wyświetlania mojej krty graficznej bo spręt mam dość przyzwoity. Quad 6600, 4GB RAM, NVidia 8800GT 512MB,

Także n laptopie występuje ten sam problem.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

"Boolen'a" nawet nie dotykałem, ściany zostały zrobione wg wszelce ogólnych zaleceń, okna również wstawiam jak jest to napisane w Help'ie lub powszechnie znanych tutorialach. Co może powodować takie błędne wyświetlanie okien i deformowanie siatki ściany.

 

Dziś bawiłem się nad moją sceną i cały czas ten kłopot występuje, znika na jakiś czas jak tylko zmieniam rozmiar ramy okna z 10cm np. na 11, potem z powrotem zmieniam sobie na 10cm bo chcę mieć taki rozmiar.

Napisano

Witam ponownie.

Widzę że mój post poszedł w zapomnienie, szkoda tylko że problem pozostał.

Cały czas jednak liczę że może znajdzie się pewna osoba i wyjaśni mi w czym tkwi problem.

Dodam jeszcze że po wstawieniu okna (window) do ściany (Wall lub Box) linkuję okno do ściany. Efekt niestety pozostaje ten sam w momencie poźniejszego przesuwania okna. tzn. Siatka ściany deformuje się i powstają nieregularne i niechciane "polygony".

Czy jest osoba która pomoże mi z tym.

 

Zaznaczę raz jeszcze. Nie używam narzędzia "boolen", chciałbym mieć całkowitą kontrolę nad oknem względem ściany do samego końca budowy sceny.

Napisano

Jesli chcesz miec calkowita kontrole to zrob te scianki np funkcja "Wall", zrob z tego editable poly, albo dodaj modyfikator edit poly, wytnij w siatce miejsca na okna metoda Cut, skasuj niepotrzebne polygony, dziury powstale po kasowaniu zapelnij Bridge, wstaw okno w odpowiednie miejsce jak robiles wczesniej i gotowe.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności