cglucaz Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 Witam po raz pierwszy na forum! Pracka to efekt zabawy w 3d studio, w miarę wolnego czasu będę chciał dodać trochę więcej elementów do sceny... może wyjdzie coś fajnego :) mystroom.jpg
velendil Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 lubię ten klimat, będe tu zagladał. Zawiasy wrót nie pasuja moim zdaniem..
pirx Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 Klimat super :) Bardzo fajnie się zapowiada. velendil ma rację z tymi zawiasami, no i trochę nad wodą na ścianach przydałby się zielony brud :) Z Mocą, Daniel.
cglucaz Napisano 4 Listopad 2010 Autor Napisano 4 Listopad 2010 Z zawiasami racja... trochę muszę je zmienić, ogólnie dzięki za uwagi, niedługo poprawie i wrzucę jakiegoś renderka
maury Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 Ciekawa praca, ma się wrażenie jakby zaraz te sciany runely pod naporem ziemi, ale jeżeli chodzi o uwagi, to jak juz poprzednicy zauwazyli: zawiasy nie pasuja, brakuje mi wodnych efektów kustycznych na ścianach (choć wiem, że ramy trochę dostaną w kość i nie kazdy komp to ogarnia;P), no i osatnia rzecz to ten zwisający halogen coś mi nie pasi...
x-men Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 Scena ma potencjał moim zdaniem ale wprowadziłbym tam kilka zmian. Jarzeniówka powinna dawać ciut mocniejsze światło a w pomieszczeniu mogłoby być natomiast nieco ciemniej. Tam za drzwiami nie musi być tak całkowicie czarno. Można pokusić się o wstawienie tam jakiegoś tła (rozmyte, przyciemnione) przedstawiającego dalsze obszary kanałów albo nawet wymodelować dalej kawałek korytarza. Ja bym dodał też jakieś rury, zawory itp. Jak grałeś np. w Half-Life2, to wiesz co mam na myśli.
cglucaz Napisano 7 Listopad 2010 Autor Napisano 7 Listopad 2010 Wrzucam trochę poprawionego rendera. Dodałem rury i zmieniłem textury delikatnie (glony od spodu), no i te zawiasy. Może dodam trochę jakiejś pary albo dymu do sceny ale najpierw potestuję efekty cząsteczkowe... dodając kaustykę to ubije swojego kompa renderowaniem - więc chyba sobie odpuszcze - chyyyyba że w jakimś finalnym renderze. myst_room2.jpg
cglucaz Napisano 13 Listopad 2010 Autor Napisano 13 Listopad 2010 Korzystając z chwili wolnego czasu wykonałem kolejnego renderka. Dorzuciłem korytarz za drzwiami, parę z rury, zmieniłem także oświetlenie na wolumetryczne. Tylko mam jeden problem z lampą - akurat w niej skorzystałem z shadera kamery output (glare) i o ile w niskich rozdzielczościach np. 800x600 jest ok. to już w wyższych zamiast ładnie rozmytego światła wychodzi rozmyty kwadrat (efekt widoczny na renderze) - może ktoś wie w czym leży problem?
Smoku Napisano 14 Listopad 2010 Napisano 14 Listopad 2010 Jest bardzo fajnie, dym wyszedł świetnie i woda. Dałbym mnóstwo śmieci i syfu do wody. I tak na moje oko ściana jest wybrzuszona do wewnątrz tego pomieszczenia jakby przez wybuch czegoś za drzwiami czy coś i w związku z tym drzwi powinny być wygięte w drugą stronę, no ale to moje prywatne odczucie :)
tweety Napisano 14 Listopad 2010 Napisano 14 Listopad 2010 Strasznie dużo ochów i achów widzę. To nie dobrze. Ode mnie duży kubeł zimnej wody: przede wszystkim nie renderuj efektów typu glare na gotowym renderze. Tego typu efekty dodawaj później w Photoshopie podczas postprodukcji. Większa precyzja i szybkość tworzenia. Kompozycyjnie obrazek średnio się klei. Co chcesz przedstawić? Ścianę? Drzwi? Poczytaj o mocnych punktach obrazu o perspektywie i o oświetleniu, bo póki co bardzo płaski obraz spłaszczasz jeszcze bardziej płaskim światłem. Określ sobie na początek kilka ważnych rzeczy: - co jest głównym światłem w scenie? - jak ma na widza działać sceneria za drzwiami? - co ma wywoływać u widza zwisająca lampa? - jakie kolory mają dominować w scenie a jakie kolory chcesz kontrastować? Sporo pracy cię czeka jeszcze: przede wszystkim inne ustawienie kamery. Ścięcie obrazka z góry (chyba że zamierzasz dodać tam w górze jeszcze coś ważnego dla obrazka), wywalenie oświetlenia górnego i dodanie jakiejś akcji w scenie. To nie wizka, a praca mająca wywołać konkretne odczucia. Tak do tego podchodź a wyjdzie z tego ciekawa praca. Pozdrawiam
cglucaz Napisano 14 Listopad 2010 Autor Napisano 14 Listopad 2010 Dobry kubeł zimnej wody nie jest zły :) Z efektami postprodukcyjnymi to fakt - lepiej dawać je na koniec i nie w modelerze... ale glare w tym przypadku renderuje się dosłownie w kilka sekund - dlatego pozwoliłem go sobie tutaj dodać. Na początku chciałem tylko przedstawić jakieś zapuszczone pomieszczenie (w ramach zabawy w maxie). Scena zaczyna pooowoli ewoluować i jeśli już to uwagę chcę skupić na drzwiach i tłem za drzwiami. Co do płaskości obrazu i oświetlenia to wydaje mi się, że chyba wiem o co chodzi...na pewno poprawie. Smoku132 śmieci w wodzie to dobry pomysł i na pewno je umieszczę. Jak napisał tweety sporo pracy mnie przy tym jeszcze czeka. Dzięki za uwagi i wskazówki.
x-men Napisano 14 Listopad 2010 Napisano 14 Listopad 2010 Photoshop jest jedynym sposobem na dodanie efektu glare? Jak dodam glare np. blenderowych filtrach to już jest be? 3grosze: cgluzac, przyjrzyj się lokacją w hl2, nie żeby je kopiować tylko popatrzeć co i jak zostało rozwiązane
pirx Napisano 14 Listopad 2010 Napisano 14 Listopad 2010 Mam dziwne wrażenie, że lampa w ogóle nie oddziałuje na otoczenie.
tweety Napisano 14 Listopad 2010 Napisano 14 Listopad 2010 Photoshop jest jedynym sposobem na dodanie efektu glare? Jak dodam glare np. blenderowych filtrach to już jest be? oczywiście, że nie, ale praca na gotowym obrazku i dodanie takiego efektu, a praca w środowisku 3d i dodawania kolejnych filtrów do wyrenderowania wraz z całym obrazkiem jest trochę bez sensu. nie jest be, ale czasami warto cenić własny czas pracy
cglucaz Napisano 14 Listopad 2010 Autor Napisano 14 Listopad 2010 Mam dziwne wrażenie, że lampa w ogóle nie oddziałuje na otoczenie. Lampa faktycznie nie oddziałuje na otoczenie, a raczej w bardzo minimalnym stopniu - m.in przez to że świeci w kierunku widza a nie gdzieś po ścianach. Tak w ogóle to zmieniam oświetlenie więc klimat trochę się zmieni.
cglucaz Napisano 15 Listopad 2010 Autor Napisano 15 Listopad 2010 Kombinuję trochę z oświetleniem i póki co wyszło coś takiego Sorry za jakość rendera ale jest już późno i nie chce mi się czekać...
cglucaz Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Napisano 19 Grudzień 2010 (edytowane) Z braku czasu musiałem zostawić renderowanie na jakiś czas ale znów do tego usiadłem. Dodałem na scenie kilka nowych obiektów i zmieniłem oświetlenie. Chętnie wysłucham sugestii, słów krytyki :) Edytowane 19 Grudzień 2010 przez cglucaz
JacekCichy Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Bardzo fajny gameartowy obrazek :) Jezeli taki ma byc styl to wedlug mnie swietnie i ok. Natomiast jeżeli chcialbyś go troche bardziej "urealnić" to miękkie cienie i moze troche więcej kontrastów swiatlo-cień. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się