Napisano 3 Listopad 201014 l Witam po raz pierwszy na forum! Pracka to efekt zabawy w 3d studio, w miarę wolnego czasu będę chciał dodać trochę więcej elementów do sceny... może wyjdzie coś fajnego :) mystroom.jpg
Napisano 3 Listopad 201014 l lubię ten klimat, będe tu zagladał. Zawiasy wrót nie pasuja moim zdaniem..
Napisano 4 Listopad 201014 l Klimat super :) Bardzo fajnie się zapowiada. velendil ma rację z tymi zawiasami, no i trochę nad wodą na ścianach przydałby się zielony brud :) Z Mocą, Daniel.
Napisano 4 Listopad 201014 l Autor Z zawiasami racja... trochę muszę je zmienić, ogólnie dzięki za uwagi, niedługo poprawie i wrzucę jakiegoś renderka
Napisano 4 Listopad 201014 l Ciekawa praca, ma się wrażenie jakby zaraz te sciany runely pod naporem ziemi, ale jeżeli chodzi o uwagi, to jak juz poprzednicy zauwazyli: zawiasy nie pasuja, brakuje mi wodnych efektów kustycznych na ścianach (choć wiem, że ramy trochę dostaną w kość i nie kazdy komp to ogarnia;P), no i osatnia rzecz to ten zwisający halogen coś mi nie pasi...
Napisano 4 Listopad 201014 l Scena ma potencjał moim zdaniem ale wprowadziłbym tam kilka zmian. Jarzeniówka powinna dawać ciut mocniejsze światło a w pomieszczeniu mogłoby być natomiast nieco ciemniej. Tam za drzwiami nie musi być tak całkowicie czarno. Można pokusić się o wstawienie tam jakiegoś tła (rozmyte, przyciemnione) przedstawiającego dalsze obszary kanałów albo nawet wymodelować dalej kawałek korytarza. Ja bym dodał też jakieś rury, zawory itp. Jak grałeś np. w Half-Life2, to wiesz co mam na myśli.
Napisano 7 Listopad 201014 l Autor Wrzucam trochę poprawionego rendera. Dodałem rury i zmieniłem textury delikatnie (glony od spodu), no i te zawiasy. Może dodam trochę jakiejś pary albo dymu do sceny ale najpierw potestuję efekty cząsteczkowe... dodając kaustykę to ubije swojego kompa renderowaniem - więc chyba sobie odpuszcze - chyyyyba że w jakimś finalnym renderze. myst_room2.jpg
Napisano 13 Listopad 201014 l Autor Korzystając z chwili wolnego czasu wykonałem kolejnego renderka. Dorzuciłem korytarz za drzwiami, parę z rury, zmieniłem także oświetlenie na wolumetryczne. Tylko mam jeden problem z lampą - akurat w niej skorzystałem z shadera kamery output (glare) i o ile w niskich rozdzielczościach np. 800x600 jest ok. to już w wyższych zamiast ładnie rozmytego światła wychodzi rozmyty kwadrat (efekt widoczny na renderze) - może ktoś wie w czym leży problem?
Napisano 14 Listopad 201014 l Jest bardzo fajnie, dym wyszedł świetnie i woda. Dałbym mnóstwo śmieci i syfu do wody. I tak na moje oko ściana jest wybrzuszona do wewnątrz tego pomieszczenia jakby przez wybuch czegoś za drzwiami czy coś i w związku z tym drzwi powinny być wygięte w drugą stronę, no ale to moje prywatne odczucie :)
Napisano 14 Listopad 201014 l Strasznie dużo ochów i achów widzę. To nie dobrze. Ode mnie duży kubeł zimnej wody: przede wszystkim nie renderuj efektów typu glare na gotowym renderze. Tego typu efekty dodawaj później w Photoshopie podczas postprodukcji. Większa precyzja i szybkość tworzenia. Kompozycyjnie obrazek średnio się klei. Co chcesz przedstawić? Ścianę? Drzwi? Poczytaj o mocnych punktach obrazu o perspektywie i o oświetleniu, bo póki co bardzo płaski obraz spłaszczasz jeszcze bardziej płaskim światłem. Określ sobie na początek kilka ważnych rzeczy: - co jest głównym światłem w scenie? - jak ma na widza działać sceneria za drzwiami? - co ma wywoływać u widza zwisająca lampa? - jakie kolory mają dominować w scenie a jakie kolory chcesz kontrastować? Sporo pracy cię czeka jeszcze: przede wszystkim inne ustawienie kamery. Ścięcie obrazka z góry (chyba że zamierzasz dodać tam w górze jeszcze coś ważnego dla obrazka), wywalenie oświetlenia górnego i dodanie jakiejś akcji w scenie. To nie wizka, a praca mająca wywołać konkretne odczucia. Tak do tego podchodź a wyjdzie z tego ciekawa praca. Pozdrawiam
Napisano 14 Listopad 201014 l Autor Dobry kubeł zimnej wody nie jest zły :) Z efektami postprodukcyjnymi to fakt - lepiej dawać je na koniec i nie w modelerze... ale glare w tym przypadku renderuje się dosłownie w kilka sekund - dlatego pozwoliłem go sobie tutaj dodać. Na początku chciałem tylko przedstawić jakieś zapuszczone pomieszczenie (w ramach zabawy w maxie). Scena zaczyna pooowoli ewoluować i jeśli już to uwagę chcę skupić na drzwiach i tłem za drzwiami. Co do płaskości obrazu i oświetlenia to wydaje mi się, że chyba wiem o co chodzi...na pewno poprawie. Smoku132 śmieci w wodzie to dobry pomysł i na pewno je umieszczę. Jak napisał tweety sporo pracy mnie przy tym jeszcze czeka. Dzięki za uwagi i wskazówki.
Napisano 14 Listopad 201014 l Photoshop jest jedynym sposobem na dodanie efektu glare? Jak dodam glare np. blenderowych filtrach to już jest be? 3grosze: cgluzac, przyjrzyj się lokacją w hl2, nie żeby je kopiować tylko popatrzeć co i jak zostało rozwiązane
Napisano 14 Listopad 201014 l Photoshop jest jedynym sposobem na dodanie efektu glare? Jak dodam glare np. blenderowych filtrach to już jest be? oczywiście, że nie, ale praca na gotowym obrazku i dodanie takiego efektu, a praca w środowisku 3d i dodawania kolejnych filtrów do wyrenderowania wraz z całym obrazkiem jest trochę bez sensu. nie jest be, ale czasami warto cenić własny czas pracy
Napisano 14 Listopad 201014 l Autor Mam dziwne wrażenie, że lampa w ogóle nie oddziałuje na otoczenie. Lampa faktycznie nie oddziałuje na otoczenie, a raczej w bardzo minimalnym stopniu - m.in przez to że świeci w kierunku widza a nie gdzieś po ścianach. Tak w ogóle to zmieniam oświetlenie więc klimat trochę się zmieni.
Napisano 15 Listopad 201014 l Autor Kombinuję trochę z oświetleniem i póki co wyszło coś takiego Sorry za jakość rendera ale jest już późno i nie chce mi się czekać...
Napisano 19 Grudzień 201014 l Autor Z braku czasu musiałem zostawić renderowanie na jakiś czas ale znów do tego usiadłem. Dodałem na scenie kilka nowych obiektów i zmieniłem oświetlenie. Chętnie wysłucham sugestii, słów krytyki :) Edytowane 19 Grudzień 201014 l przez cglucaz
Napisano 19 Grudzień 201014 l Bardzo fajny gameartowy obrazek :) Jezeli taki ma byc styl to wedlug mnie swietnie i ok. Natomiast jeżeli chcialbyś go troche bardziej "urealnić" to miękkie cienie i moze troche więcej kontrastów swiatlo-cień. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto