adek Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 Na stronie Blender.org pojawiła się do pobrania nowa wersja beta programu Blender z serii 2.5x. Więcej o Blenderze 2.55 beta i zmianach w stosunku do poprzednich wersji przeczytacie na oficjalnej stronie programu. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1459
x-men Napisano 5 Listopad 2010 Napisano 5 Listopad 2010 Przydałby się porządnie działający bevel, z którego autorzy może nawet zrezygnują (ten do 2.4x uważają za pozostałość po starych wersjach blendera i zalecają używać edge weight + mod.bevel). W 2.5x jest tag bevel ale może pojawi się jeszcze bevel center z wersji wcześniejszych. W każdym razie żadne z tych narzędzi nie jest nawet w połowie tak wygodne i efektywne jak choćby chamfer z maxa. Trochę szkoda bo to jedne z podstawowych funkcji programu do modelowania m.in.
Nezumi Napisano 5 Listopad 2010 Napisano 5 Listopad 2010 Mysle ze na porzadne zmiany w modelowaniu przyjdzie pora dopiero przy 2.6. Bmesh a moze i unlimited clay. Znowu jest na co czekac.
Ulfar999 Napisano 5 Listopad 2010 Napisano 5 Listopad 2010 x-men Bevel ze starego Blendera masz w Addons, aktywujesz go i zapisujesz default set i masz juz bevel dzialacy(ten w modyfikatorach to shit, mozna nim cuby obrabiac ale nie gemetrie ktroa idzie po promieniu. Bevel to nie jest az taki problem jak z eksportem i importem oraz eksporterem Vraya ktorey kuleje jest troche niestabilny w porownaniu do poprzedniego.
x-men Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 Vrayem na blendera zajmuje się chyba aż jeden człowiek. Widać w jakim poważaniu mają blendera. Ale na szczęście konkurencja nie śpi.
Ulfar999 Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 x-men poprostu maja monopol, 70% klientow/uzytkownikow autodesk uzywa vraya. Blender ma lepsze silniki w kwestii dokladnosci obliczen typu Luxrender czy Indigo, licze na to ze wersje GPU beda znacznie szybciej to przerabiac, bo aktualnie siedze na Octane tylko dlatego zeby nie czekac 100 lat na render bez szumu. Chociaz musze przyznac ze aktualna integracja Vraya z 2.5 jest bardzo czytelna i podobna do tej z maxa tyle ze brak gotowych shaderow ale Izrantsev zapowiedzial ze z pomoca ludzi zainteresowanych podobnym projektem mozliwe byloby stworzenie i stale uaktualnianie takiej bazy. Mialoby to swoja zalete, Blender potrzebuje do dzialania wersji standalone ktora jest wiele tansza niz tak do Maxa/Maya a tutaj eksporter/plugin jest za free i to calkiem dobry, reszta to juz jak wszedzie indziej. Liczba osob rozwijajacych projekt niby ma znaczenie ale patrzac ostatnio np co sie dzieje z modelerem Blendera(brak obiecywanego od dawna bmesha) to sie zastanawiam jak dwoch gosci z Nevercenter zaimplementowali to samo w Silo i nie bylo jaj.
x-men Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 Jest jeszcze Thea, który budzi optymizm moim zdaniem. Istnieją jakieś kompilacje z bmeshem (nigdy nie testowałem), w których część funkcji jest już zaimplementowana. Nie wiem czy można porównywać tutaj blendera i Silo. Blender to wolne oprogramowanie, brak scentralizowanej władzy, jednej spójnej myśli, ludzie nad nim pracują w wolnych chwilach, trudno wymagać od nich zbyt wiele. Jak na otwarto-źródłowy program, to jest on i tak ewenementem moim zdaniem.
kolaborant Napisano 7 Listopad 2010 Napisano 7 Listopad 2010 Ulfar999 lub inna życzliwa osobo> jak jest z tą opcją Bevel. Wszedłem w ustawienia Blendka 2.55 User Preferences/Add-Ons ale jakoś nie widzę wśród możliwych dodatków opcji Bevel. Proszę o podpowiadeczkę i pozdrawiam.
Ulfar999 Napisano 7 Listopad 2010 Napisano 7 Listopad 2010 (edytowane) W oficjalnej wersji ze storny Blender.org nie znajdziesz musisz sciagac wersje zaktualizowana z graphicsall albo wrzucic to do katalogu skryptów http://sendfile.pl/27676/mesh_bevel.rar http://rapidshare.com/files/429407578/mesh_bevel.rar po tym pojawis ie to w addons i wystarczy nadpisac ustawienia domyslne potem bevel jest dostepne w menu specials pod klawiszem "W" a wartosci dla niego w tool shelf klawisz "T" i dziala to tak samo jak kazdy inny bevel no moze poza tym wyjatkiem ze jeszcze nie ma ngonow wiec trzeba pilnowac kiedy i na jakie krawedzie sie go dodaje. Edytowane 7 Listopad 2010 przez Ulfar999
kolaborant Napisano 7 Listopad 2010 Napisano 7 Listopad 2010 Dzięki za odzew. Ściągnąłem ten skrypt i wrzuciłem tam gdzie trzeba (scripts/Addons). W add-ons wyświetla się mesh bevel ale nie można jej aktywować ? Klikam w pole enable bez reakcji (inne wtyki działają) Nie wiem czy to błąd programu czy mój ? Poszperam jeszcze na graphicall
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się