Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Siema. Od bardzo niedawna bawie sie w blenderze, zrobilem kilka tutoriali, ale ostatnio mialem wene i strzelilem sobie miecza :D (taka ciekawostka, sam nie wiem czemu, ale zawsze chcialem zrobic miecz). Jest to bardzo prosty model, ale w koncu sie ucze. Po "wymodelowaniu" miecza chcialem go oteksturowac, tez w celach edukacyjnych :cool:, tak tez uczynilem i efekt jest nastepujacy (tekstury to pierwsze lepsze z google grafika)

 

mieczyk.th.jpg

 

 

Wszystko cacy, model mi sie podoba, bo w koncu to moj 1 model zrobiony samemu, wiec postanowilem go zrednerowac, niestety po zrenderowaniu wyglada tak:

 

mieczg.th.jpg

 

 

Co jest nie tak? Co powinienem zrobic aby moj "mieczyk" po wyrenderowaniu wygladal tak jak model? Z gory dzieki za odpowiedz.

 

oteksturowalem to w UV/image editor

Edytowane przez Selo

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Prawdopodobnie kliknąłeś 'Render this window'.

Klinknij f12, żeby zrobić render z kamery albo shift + p (blender 2.4x), żeby wyrenderować wybrany obszar. Żeby ustawić aktywną kamerę na aktualnym widoku klikasz ctrl + alt + num0.

Napisano
  • Autor

Robie przez "render current frame". Uzylem f12 i shift+p efekt ten sam. Dodam ze jak zrobie material i tam wczytam obraz to jest normalnie, ino wtedy caly model sie teksturuje wczytana teksturka i nie wiem co zrobic zeby go tak podzielic 50/50 jak mam zrobione w 1 screenie

Napisano

Używałeś jakiś vertex groups? Tam jest coś takiego jak przypisanie materiału do wydzielonej grupy wierzchołków (Assign)

Napisano
  • Autor

Nie uzywalem tego, nawet nie wiem gdzie to jest :D

Napisano

trzeba jeszcze ten sam obrazek, który rozcinałeś w UV editorze przypisać jako teksturę na panelu tekstury. Musisz mieć materiał, materiał musi mieć teksturę, a ta musi być dopasowana w UV Editorze - tak to rozumiem.

Napisano
  • Autor

Hmm, nie przypominam sobie zebym cos rozcinal :D Zrobilem tak jak tu

 

Tobie chodzi chyba o cos takiego

http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=14&id=287

ale tu wysiadam na samym poczatku bo

"ponownie TAB i w chodzimy w tryb edecji textury wtym celu naciskamy klawisz Fi naciskamy U-key wybieramy LSCM w oknie UV/Imag"

Naciskam F i wyskakuje cos takiego

beztytuumyq.png

I echo.

 

Wybaczcie jesli zadaje zbyt glupie pytania :d

Napisano

Prześlij plik .blend razem z teksturą na rapidshare itp. i wklej link. Może tak będzie łatwiej.

Napisano

jeśli zrobiłeś tak jak tu http://www.youtube.com/watch?v=gPHd5...eature=related to powinno ci wyjść, ale jak nie obejrzałeś do końca, to może nie zauważyłeś, że gościowi tak samo jak tobie nie pokazała się tekstura w renderze, choć było ją widać w viewporcie i musiał to poprawić przypisując teksturę.

Napisano

nie masz tekstury przypisanej w materiale, a w ten sposób jak robisz potrzebujesz 2 materiałów

Napisano

Z tego co widzę stworzyłeś materiał ale nie wybrałeś obrazka. Poza tym jak wybierasz mapowanie uv, w map input UV. Vertex groups też jest przydatne.

 

http://rapidshare.com/files/428934776/gotowe.zip

 

Generalnie poszukaj w sieci tutoriali z mapowanie i podstaw blendera, jest tego pełno, niekoniecznie w wersji wideo.

Napisano
  • Autor

Ok dzieki wszystkim, poogladam te wideo tutki, poczytam troche i zobaczymy co z tego bedzie :)

 

 

Dalbym jakies plusiki czy cos w ten desen, ale nie widze nigdzie tu takiej opcji, wiec zadowolcie sie podziekowaniami :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności