Napisano 4 Listopad 201014 l Siema. Od bardzo niedawna bawie sie w blenderze, zrobilem kilka tutoriali, ale ostatnio mialem wene i strzelilem sobie miecza :D (taka ciekawostka, sam nie wiem czemu, ale zawsze chcialem zrobic miecz). Jest to bardzo prosty model, ale w koncu sie ucze. Po "wymodelowaniu" miecza chcialem go oteksturowac, tez w celach edukacyjnych :cool:, tak tez uczynilem i efekt jest nastepujacy (tekstury to pierwsze lepsze z google grafika) Wszystko cacy, model mi sie podoba, bo w koncu to moj 1 model zrobiony samemu, wiec postanowilem go zrednerowac, niestety po zrenderowaniu wyglada tak: Co jest nie tak? Co powinienem zrobic aby moj "mieczyk" po wyrenderowaniu wygladal tak jak model? Z gory dzieki za odpowiedz. oteksturowalem to w UV/image editor Edytowane 4 Listopad 201014 l przez Selo
Napisano 4 Listopad 201014 l Prawdopodobnie kliknąłeś 'Render this window'. Klinknij f12, żeby zrobić render z kamery albo shift + p (blender 2.4x), żeby wyrenderować wybrany obszar. Żeby ustawić aktywną kamerę na aktualnym widoku klikasz ctrl + alt + num0.
Napisano 4 Listopad 201014 l Autor Robie przez "render current frame". Uzylem f12 i shift+p efekt ten sam. Dodam ze jak zrobie material i tam wczytam obraz to jest normalnie, ino wtedy caly model sie teksturuje wczytana teksturka i nie wiem co zrobic zeby go tak podzielic 50/50 jak mam zrobione w 1 screenie
Napisano 4 Listopad 201014 l Używałeś jakiś vertex groups? Tam jest coś takiego jak przypisanie materiału do wydzielonej grupy wierzchołków (Assign)
Napisano 4 Listopad 201014 l trzeba jeszcze ten sam obrazek, który rozcinałeś w UV editorze przypisać jako teksturę na panelu tekstury. Musisz mieć materiał, materiał musi mieć teksturę, a ta musi być dopasowana w UV Editorze - tak to rozumiem.
Napisano 4 Listopad 201014 l Autor Hmm, nie przypominam sobie zebym cos rozcinal :D Zrobilem tak jak tu Tobie chodzi chyba o cos takiego http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=14&id=287 ale tu wysiadam na samym poczatku bo "ponownie TAB i w chodzimy w tryb edecji textury wtym celu naciskamy klawisz Fi naciskamy U-key wybieramy LSCM w oknie UV/Imag" Naciskam F i wyskakuje cos takiego I echo. Wybaczcie jesli zadaje zbyt glupie pytania :d
Napisano 4 Listopad 201014 l Prześlij plik .blend razem z teksturą na rapidshare itp. i wklej link. Może tak będzie łatwiej.
Napisano 4 Listopad 201014 l jeśli zrobiłeś tak jak tu http://www.youtube.com/watch?v=gPHd5...eature=related to powinno ci wyjść, ale jak nie obejrzałeś do końca, to może nie zauważyłeś, że gościowi tak samo jak tobie nie pokazała się tekstura w renderze, choć było ją widać w viewporcie i musiał to poprawić przypisując teksturę.
Napisano 4 Listopad 201014 l Autor A wiec jak to rozwiazac zeby byla i tekstura drewna i metalu? bo tamtym sposobem potrafie tylko caly miecz 1 tekstura zrobic http://www.przeklej.pl/plik/miecz-zip-002301b49agh miecz z teksturami
Napisano 4 Listopad 201014 l nie masz tekstury przypisanej w materiale, a w ten sposób jak robisz potrzebujesz 2 materiałów
Napisano 4 Listopad 201014 l Z tego co widzę stworzyłeś materiał ale nie wybrałeś obrazka. Poza tym jak wybierasz mapowanie uv, w map input UV. Vertex groups też jest przydatne. http://rapidshare.com/files/428934776/gotowe.zip Generalnie poszukaj w sieci tutoriali z mapowanie i podstaw blendera, jest tego pełno, niekoniecznie w wersji wideo.
Napisano 4 Listopad 201014 l Ania zrobiła dla max3d kilka fajnych z podstawami http://max3d.pl/tutorial.php?id=93 bez podstawowej wiedzy, to się trudno poruszać w temacie, a nawet pytanie zadać, tak, żeby się na nie dało odpowiedzieć.
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor Ok dzieki wszystkim, poogladam te wideo tutki, poczytam troche i zobaczymy co z tego bedzie :) Dalbym jakies plusiki czy cos w ten desen, ale nie widze nigdzie tu takiej opcji, wiec zadowolcie sie podziekowaniami :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto