Kubaswielgus Napisano 5 Listopad 2010 Share Napisano 5 Listopad 2010 Witam, Mam kilka pytań z Maxa, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. To chyba nic trudnego, ale strasznie utrudnia mi to życie. 1.Jak korzystam z elementów 2D (ludzie, drzewa) to bardzo dużo czasu zajmuje mi obracanie ich prostopadle do kamery. W sketchupie odbywa się to automatycznie - przesuwam kamerę w nowe położenie i wszystkie płaskie obiekty odwracają się do kamery. Czy jest taka możliwość w Maxie? 2. Chamfer - czyli fazowanie krawędzi. Bardzo często importuję obiekty z innych programów graficznych. Po imporcie zwykły sześcian zamiast mieć 6 poly, zostaje podzielony na trójkąty i ma łącznie 12 faców. Jeżeli zaznaczę wszystkie krawędzie to Chamfer działa nieprawidłowo bo uwzględnia krawędzie wewnątrz płaszczyzn (są one zaznaczone przerywaną linią). W przypadku jednego sześcianu sprawa jest prosta, ale jak mam takich brył 300 to ręczne zaznaczanie krawędzi odpada. Czy jest jakiś sposób na zaznaczenie krawędzi-obrysu bryły (czyli bez tych krawędzi dzielących płaszczyznę na trójkąty)? 3. Jak pogrubić element nie korzystając z modyfikatora Shell. Przykład: mam model liny(sznur) zrobiony jako mesh i chciałbym, żeby na raz zwiększył swoją średnicę. Shell daje zamierzony efekt, ale mnoży 2x liczbę faców czego bym nie chciał. 4. Jednostki. Chciałbym pracować w centymetrach. Wchodzę w "units setup" i ustawiam cm, ale u góry jest jeszcze coś takiego jak "system unit setup" gdzie domyślnie jest ustawione 1unit=1 inches. Czy tą wartość też powinienem zmienić na centymetry? Jest mi to potrzebne do programu renderującego, który do prawidłowej fizyki potrzebuje ustawienia jednostek. Mam nadzieje, że nie namotałem, ale jak coś jest niezrozumiałe to postaram się zrobić jakiś obrazek lub lepiej wyjaśnić. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 5 Listopad 2010 Share Napisano 5 Listopad 2010 1. Poszukaj informacji na temat billboard. 2. Jak masz takich brył 300 to trochę kłopotliwe, faktycznie, może poszukaj informacji na temat detrangulacji (detriangulator). http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/detriangulator 3. Może modyfikator push? Albo shell też zadziała, po prostu musisz usunąć to co powstanie w środku za pomocą select element po usunięciu końcowych ścianek (capów). Możesz też zaznaczyć wszystkie face'y i użyć extrude (z opcją by normal) i tak jak w przypadku wyżej ewentulanie poprawić capy. 4. Zmień obie na centymetry na wszelki wypadek, nie chce Cię wprowadzać w błąd co do tego jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubaswielgus Napisano 5 Listopad 2010 Autor Share Napisano 5 Listopad 2010 Dzięki Levus. 1. Udało mi się odnaleźć w helpie informacje na temat billboard LINK, ale jest tam napisane, że trzeba utworzyć link między obiektem i helperem i tego już nie rozumie. Może mógłbyś coś więcej napisać? 2. Ściągnąłem sobie ten skrypt: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/detriangulator ale po uruchomieniu nic się nie pokazało. Za to w Customize User Interface widzę, że jest na liście. Co zrobić, żeby to uruchomić? 3. Push działa wyśmienicie i sprawa załatwiona. 4. ~ 5. Jeszcze jedno pytani mi przyszło do głowy. Czy jest coś takiego jak funkcja Drop. Ustawiam samochód nad drogą i zrzucam go, żeby automatycznie ustawił się na niej. Albo mam nierówny teren i zrzucam na niego las drzew? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamiltsn Napisano 5 Listopad 2010 Share Napisano 5 Listopad 2010 Co do pierwszego pytania to linkujesz za pomocą przycisku link (ikonka takiego łańcucha) w lewym górnym rogu. I "rysujesz" linie miedzy obiektami, które mają być połączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubaswielgus Napisano 5 Listopad 2010 Autor Share Napisano 5 Listopad 2010 (edytowane) Dzięki kamiltsn - zrobiłem linka, ale nadal lipa. Strasznie nie lubię helpa w Maxie. Nigdy mi jeszcze nie pomógł i niestety nie mam w internecie, żadnego tutoriala na ten temat. Niby takie proste i bardzo potrzebne, ale tylko w sketchupie działa jak należy. Edycja. 1. Ściągnąłem sobie skrypta do obiektów 2D LINK i działa jak należy. Szkoda, że 3D Max za dosyć spore pieniądze nie zadbał o to. 2. Udało mi się uruchomić ten skryp, ale niestety nie usuwa krawędzi wewnątrz płaszczyzny (oznaczonych przerywaną linią). Edytowane 5 Listopad 2010 przez Kubaswielgus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 5 Listopad 2010 Share Napisano 5 Listopad 2010 2. http://www.kxcad.net/autodesk/3ds_max/Autodesk_3ds_Max_9_Reference/graphics/dlg_direct3d_configure.gif Znajdziesz to w menu customize->preferences viewport, odznacz Display All Triangled Edges, może chodzi o wyświetlanie po prostu teraz już. 5. Najprościej chyba reactor, oto tutek, 7 minut i zrobisz to co chcesz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubaswielgus Napisano 5 Listopad 2010 Autor Share Napisano 5 Listopad 2010 Dzięki Levus. Problem jest chyba w tym, że ten skrypt nie działa prawidłowo. Sprawdziłem na Max 2009, a na 2010 zawiesza komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 5 Listopad 2010 Share Napisano 5 Listopad 2010 A te scrypciki tutaj? http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=654017 Odpalasz to pewnie z edytora maxscriptu. Powertuj dobrze, ten problem z detriangulacją się powtarzał nie raz już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemekd Napisano 5 Listopad 2010 Share Napisano 5 Listopad 2010 1. Look At to na pewno pomoże http://designreform.net/2008/03/look-at-constraint/ a tu dokladniej jest wszsytko od srodka 2. może nie zaznaczaj wszsytkich krawędzi, tylko zaznaczaj jedną i klikaj Loop / Ring, te przerywane się nie powinny zaznaczyć. a potem chamfer 5. Jesli to nie ma być animowane, to wystarczy zwykłym Align'em pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubaswielgus Napisano 5 Listopad 2010 Autor Share Napisano 5 Listopad 2010 Oki. Wielkie dzięki Levus. Te skrypy z twojego linka działają jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobohome Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 Co do Drop to jest nowa funkcja (Paint) w maxie 2011 Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się