Napisano 5 Listopad 201014 l Witam, Mam kilka pytań z Maxa, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. To chyba nic trudnego, ale strasznie utrudnia mi to życie. 1.Jak korzystam z elementów 2D (ludzie, drzewa) to bardzo dużo czasu zajmuje mi obracanie ich prostopadle do kamery. W sketchupie odbywa się to automatycznie - przesuwam kamerę w nowe położenie i wszystkie płaskie obiekty odwracają się do kamery. Czy jest taka możliwość w Maxie? 2. Chamfer - czyli fazowanie krawędzi. Bardzo często importuję obiekty z innych programów graficznych. Po imporcie zwykły sześcian zamiast mieć 6 poly, zostaje podzielony na trójkąty i ma łącznie 12 faców. Jeżeli zaznaczę wszystkie krawędzie to Chamfer działa nieprawidłowo bo uwzględnia krawędzie wewnątrz płaszczyzn (są one zaznaczone przerywaną linią). W przypadku jednego sześcianu sprawa jest prosta, ale jak mam takich brył 300 to ręczne zaznaczanie krawędzi odpada. Czy jest jakiś sposób na zaznaczenie krawędzi-obrysu bryły (czyli bez tych krawędzi dzielących płaszczyznę na trójkąty)? 3. Jak pogrubić element nie korzystając z modyfikatora Shell. Przykład: mam model liny(sznur) zrobiony jako mesh i chciałbym, żeby na raz zwiększył swoją średnicę. Shell daje zamierzony efekt, ale mnoży 2x liczbę faców czego bym nie chciał. 4. Jednostki. Chciałbym pracować w centymetrach. Wchodzę w "units setup" i ustawiam cm, ale u góry jest jeszcze coś takiego jak "system unit setup" gdzie domyślnie jest ustawione 1unit=1 inches. Czy tą wartość też powinienem zmienić na centymetry? Jest mi to potrzebne do programu renderującego, który do prawidłowej fizyki potrzebuje ustawienia jednostek. Mam nadzieje, że nie namotałem, ale jak coś jest niezrozumiałe to postaram się zrobić jakiś obrazek lub lepiej wyjaśnić. Pozdrawiam
Napisano 5 Listopad 201014 l 1. Poszukaj informacji na temat billboard. 2. Jak masz takich brył 300 to trochę kłopotliwe, faktycznie, może poszukaj informacji na temat detrangulacji (detriangulator). http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/detriangulator 3. Może modyfikator push? Albo shell też zadziała, po prostu musisz usunąć to co powstanie w środku za pomocą select element po usunięciu końcowych ścianek (capów). Możesz też zaznaczyć wszystkie face'y i użyć extrude (z opcją by normal) i tak jak w przypadku wyżej ewentulanie poprawić capy. 4. Zmień obie na centymetry na wszelki wypadek, nie chce Cię wprowadzać w błąd co do tego jednak.
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor Dzięki Levus. 1. Udało mi się odnaleźć w helpie informacje na temat billboard LINK, ale jest tam napisane, że trzeba utworzyć link między obiektem i helperem i tego już nie rozumie. Może mógłbyś coś więcej napisać? 2. Ściągnąłem sobie ten skrypt: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/detriangulator ale po uruchomieniu nic się nie pokazało. Za to w Customize User Interface widzę, że jest na liście. Co zrobić, żeby to uruchomić? 3. Push działa wyśmienicie i sprawa załatwiona. 4. ~ 5. Jeszcze jedno pytani mi przyszło do głowy. Czy jest coś takiego jak funkcja Drop. Ustawiam samochód nad drogą i zrzucam go, żeby automatycznie ustawił się na niej. Albo mam nierówny teren i zrzucam na niego las drzew?
Napisano 5 Listopad 201014 l Co do pierwszego pytania to linkujesz za pomocą przycisku link (ikonka takiego łańcucha) w lewym górnym rogu. I "rysujesz" linie miedzy obiektami, które mają być połączone.
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor Dzięki kamiltsn - zrobiłem linka, ale nadal lipa. Strasznie nie lubię helpa w Maxie. Nigdy mi jeszcze nie pomógł i niestety nie mam w internecie, żadnego tutoriala na ten temat. Niby takie proste i bardzo potrzebne, ale tylko w sketchupie działa jak należy. Edycja. 1. Ściągnąłem sobie skrypta do obiektów 2D LINK i działa jak należy. Szkoda, że 3D Max za dosyć spore pieniądze nie zadbał o to. 2. Udało mi się uruchomić ten skryp, ale niestety nie usuwa krawędzi wewnątrz płaszczyzny (oznaczonych przerywaną linią). Edytowane 5 Listopad 201014 l przez Kubaswielgus
Napisano 5 Listopad 201014 l 2. http://www.kxcad.net/autodesk/3ds_max/Autodesk_3ds_Max_9_Reference/graphics/dlg_direct3d_configure.gif Znajdziesz to w menu customize->preferences viewport, odznacz Display All Triangled Edges, może chodzi o wyświetlanie po prostu teraz już. 5. Najprościej chyba reactor, oto tutek, 7 minut i zrobisz to co chcesz:
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor Dzięki Levus. Problem jest chyba w tym, że ten skrypt nie działa prawidłowo. Sprawdziłem na Max 2009, a na 2010 zawiesza komputer.
Napisano 5 Listopad 201014 l A te scrypciki tutaj? http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=654017 Odpalasz to pewnie z edytora maxscriptu. Powertuj dobrze, ten problem z detriangulacją się powtarzał nie raz już.
Napisano 5 Listopad 201014 l 1. Look At to na pewno pomoże http://designreform.net/2008/03/look-at-constraint/ a tu dokladniej jest wszsytko od srodka 2. może nie zaznaczaj wszsytkich krawędzi, tylko zaznaczaj jedną i klikaj Loop / Ring, te przerywane się nie powinny zaznaczyć. a potem chamfer 5. Jesli to nie ma być animowane, to wystarczy zwykłym Align'em pzdr
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor Oki. Wielkie dzięki Levus. Te skrypy z twojego linka działają jak trzeba.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto