Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem z nałożeniem materiałów i ich odpowiednim ustawieniu.

Szczegóły w tym filie:

http://www.przeklej.pl/plik/plik-00236k8lu4eh2j6

- film trzeba ściągnąć ponieważ niby można go obejrzeć ale w byle jakiej jakości.

 

 

 

(Gdyby ktoś pytał lub zastanawiał się czemu robię filmy, a nie opisuję ich. To już odpowiadam. Nie potrafię opisywać dokładnie moich problemów ale potrafię je pokazać. A filmy umieszczam na takim serwerze bo tu akurat mam konto - od dłuższego czasu.)

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra, wysiliłem się na ściągnięcie tego Twojego filmiku, ale to ostatni raz:p

 

Wciśnij F10 aby włączyć render setup, w zakładce common, w okienku assign renderer zmien w lini production ze scanline na mental ray.

 

Próbowałeś wyrenderować materiał mentalowski scanlinem. Dlatego też masz czarne sloty w material editorze.

 

I taki tip troche nie na temat:

Jak przełączysz na mental ray, w zakładce indirect illumination wyłącz od razu opcję enable final gather (ktora jest deafultowo wlączona) jeśli chesz przyśpieszyć rendering, choć w niektórych przypadkach i metodach oświetlenia final gather będzie wymagany. Jest to oświetlenie niebezpośrednie (zaawansowane), czyli obliczanie promieni światła odbitego.

 

Jak chesz robić rendery testowe, w zakladce renderer masz samples per pixel, czyli ilość sampli na pixel po polskiemu. I mniejsze wartości, tym bardziej spixelowany obrazek.

Dobry ładny renderek wychodzi przy 16-64, niekiedy wystarczy 1-16 tak jak jest deafultowo (lub 4-16), do testow wystarcza niskie wartosci typu 1/4-1 lub 1-4 a nawet mniejsze. Generalnie im mniej tym szybciej, wartosci od 64 włącznie wzwyż sie juz dlugo renderuja i zazwyczaj sa niepotrzebne, no chyba ze renderujesz straszna drobnice typu wcięcia na listeczkach do interfejsu do gry. Ja osobiście używam samplowania 16-64 maxymalnie przy obrazkach rozdzielczości ekranowej oraz do a4, przy dużych renderach natomiast, powiedzmy 3000 pixeli i większe, wystarczy mniejszy sampling, np 1-4 lub 4-16, w zależności od tego co renderujesz.

Edytowane przez Levus

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie.

 

Ps. Postaram się nie robić filmików tylko jak najjaśniej opisywać moje problemy. Filmik zrobię w razie konieczności oraz postaram się go wrzucić na jakiś dobry serwer Video-wy typu youtube lub coś w tym stylu.

 

Jeszcze raz DZIĘKUJĘ za okazana pomoc, już myślałem że, nikt już tu nie odpisze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności