Skocz do zawartości

Problem z nałożeniem i ustawieniem materiłaów.


P.I.W.O.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z nałożeniem materiałów i ich odpowiednim ustawieniu.

Szczegóły w tym filie:

http://www.przeklej.pl/plik/plik-00236k8lu4eh2j6

- film trzeba ściągnąć ponieważ niby można go obejrzeć ale w byle jakiej jakości.

 

 

 

(Gdyby ktoś pytał lub zastanawiał się czemu robię filmy, a nie opisuję ich. To już odpowiadam. Nie potrafię opisywać dokładnie moich problemów ale potrafię je pokazać. A filmy umieszczam na takim serwerze bo tu akurat mam konto - od dłuższego czasu.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dobra, wysiliłem się na ściągnięcie tego Twojego filmiku, ale to ostatni raz:p

 

Wciśnij F10 aby włączyć render setup, w zakładce common, w okienku assign renderer zmien w lini production ze scanline na mental ray.

 

Próbowałeś wyrenderować materiał mentalowski scanlinem. Dlatego też masz czarne sloty w material editorze.

 

I taki tip troche nie na temat:

Jak przełączysz na mental ray, w zakładce indirect illumination wyłącz od razu opcję enable final gather (ktora jest deafultowo wlączona) jeśli chesz przyśpieszyć rendering, choć w niektórych przypadkach i metodach oświetlenia final gather będzie wymagany. Jest to oświetlenie niebezpośrednie (zaawansowane), czyli obliczanie promieni światła odbitego.

 

Jak chesz robić rendery testowe, w zakladce renderer masz samples per pixel, czyli ilość sampli na pixel po polskiemu. I mniejsze wartości, tym bardziej spixelowany obrazek.

Dobry ładny renderek wychodzi przy 16-64, niekiedy wystarczy 1-16 tak jak jest deafultowo (lub 4-16), do testow wystarcza niskie wartosci typu 1/4-1 lub 1-4 a nawet mniejsze. Generalnie im mniej tym szybciej, wartosci od 64 włącznie wzwyż sie juz dlugo renderuja i zazwyczaj sa niepotrzebne, no chyba ze renderujesz straszna drobnice typu wcięcia na listeczkach do interfejsu do gry. Ja osobiście używam samplowania 16-64 maxymalnie przy obrazkach rozdzielczości ekranowej oraz do a4, przy dużych renderach natomiast, powiedzmy 3000 pixeli i większe, wystarczy mniejszy sampling, np 1-4 lub 4-16, w zależności od tego co renderujesz.

Edytowane przez Levus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.

 

Ps. Postaram się nie robić filmików tylko jak najjaśniej opisywać moje problemy. Filmik zrobię w razie konieczności oraz postaram się go wrzucić na jakiś dobry serwer Video-wy typu youtube lub coś w tym stylu.

 

Jeszcze raz DZIĘKUJĘ za okazana pomoc, już myślałem że, nikt już tu nie odpisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności