Archon816 Napisano 19 Listopad 2010 Napisano 19 Listopad 2010 Witam! Jest to jedna z moich pierwszych prac które zasługują na założenie tematu ;) Postanowiłem zrobić model fiata uno, chciałbym żeby wyglądał w miarę realistycznie, ale nie musi się w 100% zgadzać z oryginałem. Pracuję w 3ds max. Poniżej kilka zrzutów z obecnego postępu prac: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Pozdrawiam!!!
Archon816 Napisano 20 Listopad 2010 Autor Napisano 20 Listopad 2010 (edytowane) Zacząłem pomału robić jakieś studio i materiały, żeby można było zobaczyć jak to mniej więcej będzie wyglądać, ale że pierwszy raz się za coś takiego zabieram to potrzebuję waszej pomocy. Jak widać materiały kuleją i ustawienia renderera (mental ray) też. Oczywiście wiem, że bardzo dużo trzeba kombinować i dobierać odpowiednie wartości, ale siedzę już trochę nad tym i jak na razie wygląda to średnio, więc prosiłbym o wskazówki dot materiałów oraz ustawień renderera. Druga rzecz: jaki jest sposób na to, żeby bump był widoczny nie tylko z bliska ale również z daleka, tzn. na powyższych renderach widać, jakby opona prawie nie miała bumpa, reflektor średnio, natomiast z bliska wygląda to całkiem inaczej: Pozdrawiam!!! Edit: Pokombinowałem z materiałami i ustawieniami mentala, i trochę lepiej to wygląda. Prosiłbym jednak o radę odnośnie oświetlenia - przy użyciu skylight jest w miarę ok, ale chciałem użyć mr Area Spot - niestety cienie wychodzą ostre, nie wiem jak to naprawić. Co do bumpa, dalej nie udało mi się tego naprawić. Proszę o pomoc! Pozdrawiam Edytowane 21 Listopad 2010 przez Archon816
Pawlito Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Onośnie ostrych cieni. Przełącz typ cienia na "mental ray Shadow Map", następnie w sekcji "mrSM" zwiększ wartość parametru Sample Range do ok. 0,05 co rozmyje cieienie, a Samples do 16 co zmniejszy ziarnistość. Możesz pokobinować z ustawieniami dla zachowania optymalnej jakości i czasu renderingu. Odnośnie braku bumpa, to ja nie widzę problemu, ponieważ nawet w rzeczywistości nie widzimy takich detali, a stają się one zauważalne dopiero z bliska. Według mnie jest okej.
Temporal Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Bump to tylko iluzja i jesli chce miec sie dobry detal to trzeba to wymodelowac lub uzyc displace map. Co do miekkich cieni to wystarczy raytraced shadow i zwiekszenie samego zrodla swiatla.Tam gdzies na dole w parametrach przestawia sie z rectnagle na disc i tam sa tez parametry odnosnie srednicy/bokow.
Kubajaniak Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 Jak byś chciał fotki wnętrza, albo jakiś szczegółów, to daj znać. Uno stoi u mnie na podwórku, to mogę pocykać zdjęcia :)
Archon816 Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 (edytowane) Kubajaniak: Bardzo dziękuję, ale z tym akurat nie mam problemu bo też jestem posiadaczem uno ;) Na razie wygląda to tak: Uploaded with ImageShack.us Nowy: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 29 Listopad 2010 przez Archon816
QuiGon1 Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 Witam. Dzisiaj zaczełem modelować Uno i oto efekt, jest jeszcze dużo do zrobienia: Niestety napotkałem sięna taki problem: Dlaczego po użyciu Nurms otrzymuje taki efekt? Co powiecie ogólnie o modelu? Jak wymodelować fajnie dach bo lekko mi to nie wychodzi? Jest to moje pierwsze auto więc piszcie nad czym muszę jeszcze popracować.
Smoku Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 Nie wycinaj szyb to tak nie będziesz miał (dopiero po ms). Co za oszczędność w zakładaniu wątków :D "kontynuować" czyiś wątek.
QuiGon1 Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 (edytowane) A jak łatwo wymodelować dach? Edytowane 20 Styczeń 2011 przez QuiGon1
slide Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 Tak samo jak drzwi lub maskę. Możesz pociągnąć dalej te słupki i zrobić dach. Moim zdaniem najlepiej od razu robić całą bryłę, nie ma potem takich zmartwień. Tak wogóle powinieneś założyć swój własny temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się