dexter47 Napisano 20 Listopad 2010 Share Napisano 20 Listopad 2010 pracuje nad nią jakiś czas postać z gry lineage 2 gladiatora low poly bez siatki wygładzającej 2234 poly całość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smoku Napisano 20 Listopad 2010 Share Napisano 20 Listopad 2010 Chyba wątek powinien znaleźć się w GameArcie a nie tu. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 21 Listopad 2010 Share Napisano 21 Listopad 2010 Wygląda na dość kanciatą jak na ponad 2k trisów (jeśli poly a nie tri, to tym bardziej). Taka rada. Jak oczekujesz jakiejś konstruktywnej krytyki czy rady, to pokazuj model najlepiej na szarym tle, nie z tak ciemnymi cieniami i siatkę modelu. Proporcje i sylwetkę najłatwiej ocenić z frontu i boku, teksturę - przy minimalnym cieniowaniu, sam model - jak pokaże się siatkę modelu. Tutaj naprawdę niewiele widać. BTW czym jest siatka wygładzająca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dexter47 Napisano 21 Listopad 2010 Autor Share Napisano 21 Listopad 2010 (edytowane) dzięki ;] postaram się stosować do rad ;] nie użyłem siatki meshsmooth (czy jakiejs innej ) i nie użyje na potrzeby tego modelu dlatego trochę kanciato ;] orginal z gry http://www.ivory-tower.de/HumanFighter_Female/front_heavy_tallum_high.png Edytowane 21 Listopad 2010 przez dexter47 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
F/X Napisano 21 Listopad 2010 Share Napisano 21 Listopad 2010 1. Dłonie i stopy znacznie za małe. 2.Brak kciuków (?) 3.W game arcie nie używa się meshsmootha. Przy 2k poly można zrobić już nie-kanciastą postać. 4.Podawaj polycount w tri. Poly są mniej wymierne, a i tak będą podzielone przez engine na tri. 5.Sporo miejsca zmarnowanego na texturce. Ponadto powinna być o wymiarach potęgi dwójki. 6.Sam kolor jak na razie daje rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dexter47 Napisano 24 Listopad 2010 Autor Share Napisano 24 Listopad 2010 faktycznie jak teraz patrze to dłonie i stopy za małe;] kciuki są postać nie będzie wygładzona bo w oryginale nie jest i w tym projekcie też nie chce go jej wygładzać na teksturze jeszcze będą umieszczone 3 miecze i tarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 24 Listopad 2010 Share Napisano 24 Listopad 2010 Zdaje się, że głowa też ciut za mała. Troche dziwnie to robisz i odpowiadasz. Można wiedzieć w jakim celu robisz tę postać? Chcesz ją po prostu odwzorować równie kanciato i nieważne jakim kosztem poly, tekstury i koniecznie wszystko na jednej teksturze, czy może chcesz to zrobić tak jak się low poly powinno robić, a może tak jak sie robi low poly do MMO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dexter47 Napisano 24 Listopad 2010 Autor Share Napisano 24 Listopad 2010 (edytowane) no to jest postać z gry mmo i to raczej ze starej gry bo silnik chyba z 1999 roku głowa nie wiem czy za mała mi się wydaje ok przynajmniej co do oryginału. jak macie jakieś tutki do polecenia jak robić low poly do gier to chętnie to oblejże bo przy następnym projekcie będę już chciał zrobić własnego koncepta jakiegoś ;] bo jak to mówią "pierwsze śliwki robaczywki :P" Edytowane 24 Listopad 2010 przez dexter47 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 Ja wiem, że to postać z MMO, pytałem w jakim celu Ty ją modelujesz, bo od tego zależy jak to powinieneś zrobić. Ogólnie to warto starać się jak najlepiej odwzorować geometrię jak najmniejszą ilością poly. To tego dotyczyły wcześniejsze komentarze o możliwości zrobienie 'niekanciatej' postaci z takiej ilości poly, a nie chodziło o modyfikator mesh smooth z 3dsmaxa. Bronie, tarcze i akcesoria z reguły się robi jako osobny obiekt z osobną teksturą. Wszystko razem robi się tylko w wyjątkowych sytuacjach. Jeśli chodzi o postaci z L2, to tam każda składa się z kilku/kilkunastu obiektów. Osobno jest twarz, fryzura, szyja+tors, biodra+uda, lydki+buty, przedramiona+dlonie, bronie, akcesoria i każda z tych części jest osobnym obiektem i ma osobną teksturę. Przez to kilka tysiecy postaci korzystających z puli np 40 modeli i tekstur poskładanych w różnych kombinacjach wygląda dość różnorodnie. Zatem jeśli chcesz robić do MMO to warto robić 'w częsciach', jeśli nie do MMO ale 'zgodnie ze sztuką' to miecze, tarcze osobno. A jeśli masz np. narzucone wytyczne, że ma być jedna tekstura (np przez zasady jakiegoś konkursu), albo po prostu masz jakiś inny ważny powód i musisz to rób jako jedność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się