Skocz do zawartości

postać 3d low poly


dexter47

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wygląda na dość kanciatą jak na ponad 2k trisów (jeśli poly a nie tri, to tym bardziej).

Taka rada. Jak oczekujesz jakiejś konstruktywnej krytyki czy rady, to pokazuj model najlepiej na szarym tle, nie z tak ciemnymi cieniami i siatkę modelu. Proporcje i sylwetkę najłatwiej ocenić z frontu i boku, teksturę - przy minimalnym cieniowaniu, sam model - jak pokaże się siatkę modelu. Tutaj naprawdę niewiele widać.

BTW czym jest siatka wygładzająca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dłonie i stopy znacznie za małe.

2.Brak kciuków (?)

3.W game arcie nie używa się meshsmootha. Przy 2k poly można zrobić już nie-kanciastą postać.

4.Podawaj polycount w tri. Poly są mniej wymierne, a i tak będą podzielone przez engine na tri.

5.Sporo miejsca zmarnowanego na texturce. Ponadto powinna być o wymiarach potęgi dwójki.

6.Sam kolor jak na razie daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że głowa też ciut za mała.

Troche dziwnie to robisz i odpowiadasz. Można wiedzieć w jakim celu robisz tę postać?

Chcesz ją po prostu odwzorować równie kanciato i nieważne jakim kosztem poly, tekstury i koniecznie wszystko na jednej teksturze, czy może chcesz to zrobić tak jak się low poly powinno robić, a może tak jak sie robi low poly do MMO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest postać z gry mmo i to raczej ze starej gry bo silnik chyba z 1999 roku

głowa nie wiem czy za mała mi się wydaje ok przynajmniej co do oryginału.

jak macie jakieś tutki do polecenia jak robić low poly do gier to chętnie to oblejże bo przy następnym projekcie będę już chciał zrobić własnego koncepta jakiegoś ;]

bo jak to mówią "pierwsze śliwki robaczywki :P"

Edytowane przez dexter47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że to postać z MMO, pytałem w jakim celu Ty ją modelujesz, bo od tego zależy jak to powinieneś zrobić.

Ogólnie to warto starać się jak najlepiej odwzorować geometrię jak najmniejszą ilością poly. To tego dotyczyły wcześniejsze komentarze o możliwości zrobienie 'niekanciatej' postaci z takiej ilości poly, a nie chodziło o modyfikator mesh smooth z 3dsmaxa.

 

Bronie, tarcze i akcesoria z reguły się robi jako osobny obiekt z osobną teksturą. Wszystko razem robi się tylko w wyjątkowych sytuacjach.

 

Jeśli chodzi o postaci z L2, to tam każda składa się z kilku/kilkunastu obiektów. Osobno jest twarz, fryzura, szyja+tors, biodra+uda, lydki+buty, przedramiona+dlonie, bronie, akcesoria i każda z tych części jest osobnym obiektem i ma osobną teksturę. Przez to kilka tysiecy postaci korzystających z puli np 40 modeli i tekstur poskładanych w różnych kombinacjach wygląda dość różnorodnie.

 

Zatem jeśli chcesz robić do MMO to warto robić 'w częsciach', jeśli nie do MMO ale 'zgodnie ze sztuką' to miecze, tarcze osobno. A jeśli masz np. narzucone wytyczne, że ma być jedna tekstura (np przez zasady jakiegoś konkursu), albo po prostu masz jakiś inny ważny powód i musisz to rób jako jedność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności