kolaborant Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Witam od jakiegoś czasu w wolnych chwilach i w ramach poznawania programu Blender realizuję taki mały projekcik. Chcę odtworzyć na podstawie rysunku zespół wieżowy w Stołpiu. Jak na razie Wykonałem model wraz z teksturami. Docelowo chcę wykonać otoczenie i może jakąś krótką animację prezentują cały obiekt. O samej wieży możecie poczytać tu (zachęcam bo to całkiem ciekawy obiekt) http://www.andrzejbuko.pradzieje.pl/index_pl.php?content=wieza_wstapiu_01 Dołączam także ilustrację, która służy mi jako "referka" na oko oczywiście :P Tu możecie zobaczyć model: http://img547.imageshack.us/i/stolpie2.jpg/
adam_m Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 A gdzie można zobaczyc ten model z teksturami?
pim_pon Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Bardzo dobra inicjatywa i niezły model:) Aż prosi się o umieszczenie go w jakiejś naturalnej scenie i odpowiednie oświetlenie
wesol Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Bardzo ładnie, tylko coś Ci się tektura pod dachem wieży rozciąga. Będę śledził postępy.
kolaborant Napisano 22 Listopad 2010 Autor Napisano 22 Listopad 2010 ...a rozciągnęła faktycznie. Dodałem loopa i uv mi pojechało ale już skorygowałem. Chcę wrzucić sam model bez tekstur + siatkę ale nie wiem jak zmienić materiały dla całej grupy obiektów ? Słyszałem że można takową grupę potraktować skrótem ctrl + J ale jakoś nie chce mi scalić tego w kupę.
adam_m Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Jeżeli jest to rekonstrukcja a nie obiekt z fantazy to masz błędy konstrukcyjne. Tzw. zamki ciesielskie masz błędnie wycięte, tu poprawne przykłady: http://www.naszesudety.pl/files/foto/bron1.gif Oboknia też są źle umieszczone. Kamienie w łukach okiennych wieży nachodzą na siebie, złe mapowanie (także drewna). Inicjatywa godna pochwały. Powodzenia.
kolaborant Napisano 22 Listopad 2010 Autor Napisano 22 Listopad 2010 ok. Dzięki za uwagi (skorzystam z nich na pewno). Jeśli chodzi o te zamki ciesielskie to zrobiłem je z odstępami, gdyż tak lepiej wyglądały. Sprawdzę jeszcze raz wersję historycznie właściwą (może w całości będzie teraz prezentować się lepiej niż, gdy oceniałem ich wygląd jako osobne elementy). Co miałeś na myśli mówiąc o niewłaściwym umieszczeniu obokni?
adam_m Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Zobacz na rysunku referencyjnym. U ciebie otwór jest wyciety w balach (jak we współczesnej architekturze góralskiej).
kolaborant Napisano 3 Styczeń 2011 Autor Napisano 3 Styczeń 2011 (edytowane) Witam. Ostatnio bawiłem się nieco freestyle'm w Blenderze, wynikiem czego postanowiłem zmienić nieco koncepcje stylistyczną rekonstrukcji. Załącznik nie jest finalnym efektem, ma za zadanie przedstawić zarys klimatu, tego co chciałbym osiągnąć. Taka estetyka mogła by wnieść ciekawą jakość. W postprocesie (PS) dodałem jedynie tło sam model z wszelkimi liniami to niezmieniony render z blendka. Co o tym myślicie Uploaded with ImageShack.us Edytowane 3 Styczeń 2011 przez kolaborant
Xardas 666 Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 nie źle to wygląda,ale na jednolitym tle było by lepiej
Ania Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 Model powinieneś zróżnicować kolorystycznie, żeby to dobrze wyglądało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się