cieply Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 Hej, mam do Was ogromną prośbę. Jestem w posiadaniu rzutów/elewacji i zdjęć kościoła Dominikanów w Krakowie. Chciałbym zapytać w jaki sposób zacząć modelować, używam 3d maxa? Możecie podsunąć jakąś technikę? Dzielić na elementy? Modelować z boxa? Jak stworzyć siatkę w przestrzennym modelu aby skorzystać w pełni z płaskich narysowanych elewacji i je powyciągać? Może inaczej? Każde słowo będzie dla mnie pomocą! Pozdrawiam, W. PS. Podsuwam parę ujęć. Będę robił model z frontem i prawą elewacją
Cide Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Troche mało wiadomości dajesz. To ma być low poly? High poly? I z czym dokładnie masz problem? Bo zacząć, to najlepiej od boxa. :) Na razie tylko powiem, że możliwości masz wiele. Zależy jak dokładnie musisz wykonać model... Od najprostszej chyba metody, fotka, max --> jedziesz na żywioł. Do pewnie pospolitej: google maps i zmierzenie budynku --> korekcja zdjęć referencyjnych (czyli usunięcie beczki, postawienie do pionu, generalnie korekcja perspektywy), wyprostowane i dopasowane fotki możesz użyć jeśli potrzebujesz bezpośrednio w maxie na plejnach, albo po prostu użyć do "oszacowania" wysokości. Możesz też zastosować camera match, znajdziesz o tym info na googlu. Ta ostatnia metoda u mnie na razie skończyła się właśnie na czytaniu googla... musiała mnie strasznie męczyć w poprzednim życiu, bo się jej po prostu boję, brrr... ;)
Macias4 Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 Jak masz fotki od frontu, z boku itp i są po korekcji, jak napisał Cide, to wrzucasz jako tło do okien front, left albo right view itp i to pomaga zachować proporcje. Dopasuj w jakimś Photoshop'ie wielkości fotek względem siebie. Dobrze jest postarać się o jakieś plany budynku. A jak nie dasz rady zrobić korekty (np. mając takie zdjęcie jak to ostatnie) to traktujesz fotki jako referencyjne czyli przyglądasz się im i "rzeźbisz". Problemem są wtedy dobre proporcje.
cieply Napisano 28 Listopad 2010 Autor Napisano 28 Listopad 2010 (edytowane) Cide-low poly, high poly, ale to chyba w trakcie pracy wyjdzie? Mam dużo zdjęć, mieszkam w krakowie i z tym nie ma problemu, większośc jest z dołu, więc pewnie z dachem i latarniami będę improwizował. Na razie zrobiłem elewacje w Cadzie (frontowa i boczną) bo te będę pokazywał na modelu. Na pewno je umieszcze w scenie. Wiem że bitmapy można podpiąć do okien, ale dobrze by było gdyby można było je złączyć w całość. Coś jak w photosynth - ale nie wiem czy można stamtąd to wyeksportować jako jeden obiekt, i wrzucić w scene. Moze imagesticher - ale wiem tylko jak zrobic panorame 360 :) Jest jeszcze imagemodeler i moze tam podrysuje najpierw bryle, a pozniej przerzuce do maksa...? Głównie mi chodzi o złączenie tych zdjęć w jedną całość, znacznie by mi to ułatwiło prace. Pozdrawiam, W. Edytowane 28 Listopad 2010 przez cieply
Cide Napisano 28 Listopad 2010 Napisano 28 Listopad 2010 @cieply: nie, to nie ma wyjść w trakcie ;) Jak modelujesz low poly, to najczęściej masz limit trójkątów, jaki możesz zużyć na budowanie geometrii. Z góry planujesz robić taki detal, na jaki po pierwsze pozwala Ci limit, po drugie, jaki będzie widać w docelowej aplikacji przez użytkownika tejże. Resztę detalu robisz teksturą, ewentualnie normal mapami, etc. Jak masz juz coś w CAD, to wrzuć to sobie jako referencje do maxa. Dla mnie takie refki są 100x bardziej przydatne, niż fotki ;) Ja zamiast wrzucać jako bg widoku, polecam wrzucać mapki jako materiał na zwykłe plane. Zwymiaruj plane od razu pod budynek i mapowaniem dopasuj mapki. Ale generalnie jak Ci wygodniej ;) Co do dachów, jak dobrze wykonasz korekcje, to powinienieś móc mniej więcej określić spady. Same dachy też na google maps powinno być widać. Korekcje tych spadów wykonasz juz na oko, możesz też zrobić research w necie, czasem można znaleźć rzuty, przydatne informacje, etc. Co mogę polecić, jeśli masz możliwość robienia zdjęć, to na pewno unikaj szerokiego kąta do refek. Odejdź dalej, zrób nawet mniej za jednym zamachem, ale używając większej ogniskowej. Co do siatki. Abosulnie nic Ciebie nie zmusza, żeby budować wszystko na jednej siatce :) Jak wygodniej będzie coś zrobić jako osobny obiekt (przykładowo detal, rzeźba, etc.), zrób to właśnie na osobnej siatce i zatac*** do głównej geometrii, lub nawet nie :)
Roju Napisano 28 Listopad 2010 Napisano 28 Listopad 2010 Ja radziłbym zacząć model w sketchupie z photo match
cieply Napisano 1 Grudzień 2010 Autor Napisano 1 Grudzień 2010 Cide: Dzieki za informacje. Mógłbys podesłać jakieś teksty o tych sposobach modelowania, low/high-poly? CADa wrzucę na bank, tyle że najpierw będę go musiał przeskalować bo był robiony ze zdjęć. Roju: ostatnio pojawiła się ciekawa propozycja mianowicie insight3d, chyba spróbuje z tego korzystać, nie ma trudnego interfejsu i prosto się modeluje początki i zarys :) Macias4: Pewnie, będę chwytał szczegóły na pewno ze zdjęć w viewportach/plane'ach, chciałem dowiedzieć się możliwie dużo przed, żeby nie mieć niemiłych niespodzianek :) Dzięki chłopaki za zainteresowanie :)
3d_operator Napisano 2 Grudzień 2010 Napisano 2 Grudzień 2010 Witam, moja rada: zanim zaczniesz modelować pomyśl o mapowaniu (umiejętnie podziel obiekt). Masz cegły a poukładanie ich nie będzie takie proste, sczególnie w narożnikach. ps pewności nie mam, ale ktoś na forum (kilka lat temu), chyba ten kościół robił.
Rekomendowane odpowiedzi