Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam nadzieję, że nie dubluję tematu ale zwracam się do Was z pytaniem jak da radę rozwiązać problem renderowania kilkunastu scen korzystających z tych samych materiałów, studia, światła a roznia sie tylko modele. Jednym słowem chce wykonac packshot produktow. Mam 40 produktow i zastanawiam się jak najsprawniej przeprowadzić proces renderowania. Moze opowiem teraz jak robilem to do tej pory.

Z racji ze 3dsmax nie popisuje sie stabilnosc swoich projektow i nie ufam mu to kazdy z 40 modeli ktore posiadam zapisany osobnym pliku max. ostatnim razem mialem dwadziescia pare i po prostu pewnego dnia plik juz sie nie otworzyl "3ds Max failed to open file" czy cos takiego - bez komentarza.

Wracajac do sceny - sklada sie z:

- modelu

- studia

- 2 spotow i jednego softboxu

 

Do modelu przypisuje material z biblioteki.

Proces renderowania wykonywalem do tej pory tak ze kolejkowalem w backburnerze 40 zadan i zostawialem na noc zeby wszystko wyrysowac.W zwiazku z tym ze pojawia sie pozniej potrzeba zmiany materialu lub swiatla szukam sposobu owa zmiane szybkim sposobem zastosowac do wszystkich modeli/plikow max i wywolac powtorke zadan z poziomu backburnera? Bo do tej pory wydawalo mi sie ze jesli zmienie wlasciwosci mateiralu w bibliotece i zapisze plik to powtornie wywolane zadanie w backburnerze uwzgledni zmiany. Jednak mylilem sie.

Bede bardzo wdzieczny za WARTOŚCIOWE wskazówki i komentarze. Może nie poprawnie podszedłem do tematu? może inaczej zorganizowac proces renderowania? jestem otwarty na propozycje/dyskusje .

z góry dziękuję za sugestie.

Edytowane przez psychool

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 797
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jak Ci wywala scenę przy większej ilości obiektów to możesz zastosować containery - do jednego containera wrzucasz jeden obiekt i zamykasz wywalając go tym sposobem z pamięci RAM - scena jest lekka i szybko się zapisuje). Dzięki temu wszystko masz w jednej scenie, nie ma problemu z szybka zmianą materiału.

 

Dokładny opis jak używać containerów i jakie są jego zalety znajdziesz pod F1. Powodzenia!

Napisano

no nie wiem. najprościej to wyrenderuj sobie animacje 41 klatek, zanimuj parater visibility tak aby w każdej kolejnej klatce był tylko jeden obiekt widoczny a reszta hidden.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności