Skocz do zawartości

Techniki usprawnienia renderowania


psychool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam nadzieję, że nie dubluję tematu ale zwracam się do Was z pytaniem jak da radę rozwiązać problem renderowania kilkunastu scen korzystających z tych samych materiałów, studia, światła a roznia sie tylko modele. Jednym słowem chce wykonac packshot produktow. Mam 40 produktow i zastanawiam się jak najsprawniej przeprowadzić proces renderowania. Moze opowiem teraz jak robilem to do tej pory.

Z racji ze 3dsmax nie popisuje sie stabilnosc swoich projektow i nie ufam mu to kazdy z 40 modeli ktore posiadam zapisany osobnym pliku max. ostatnim razem mialem dwadziescia pare i po prostu pewnego dnia plik juz sie nie otworzyl "3ds Max failed to open file" czy cos takiego - bez komentarza.

Wracajac do sceny - sklada sie z:

- modelu

- studia

- 2 spotow i jednego softboxu

 

Do modelu przypisuje material z biblioteki.

Proces renderowania wykonywalem do tej pory tak ze kolejkowalem w backburnerze 40 zadan i zostawialem na noc zeby wszystko wyrysowac.W zwiazku z tym ze pojawia sie pozniej potrzeba zmiany materialu lub swiatla szukam sposobu owa zmiane szybkim sposobem zastosowac do wszystkich modeli/plikow max i wywolac powtorke zadan z poziomu backburnera? Bo do tej pory wydawalo mi sie ze jesli zmienie wlasciwosci mateiralu w bibliotece i zapisze plik to powtornie wywolane zadanie w backburnerze uwzgledni zmiany. Jednak mylilem sie.

Bede bardzo wdzieczny za WARTOŚCIOWE wskazówki i komentarze. Może nie poprawnie podszedłem do tematu? może inaczej zorganizowac proces renderowania? jestem otwarty na propozycje/dyskusje .

z góry dziękuję za sugestie.

Edytowane przez psychool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

jak Ci wywala scenę przy większej ilości obiektów to możesz zastosować containery - do jednego containera wrzucasz jeden obiekt i zamykasz wywalając go tym sposobem z pamięci RAM - scena jest lekka i szybko się zapisuje). Dzięki temu wszystko masz w jednej scenie, nie ma problemu z szybka zmianą materiału.

 

Dokładny opis jak używać containerów i jakie są jego zalety znajdziesz pod F1. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności