Shiva Napisano 9 Grudzień 2010 Share Napisano 9 Grudzień 2010 Witam na pewmo już to widzieliście - -- i wiele innych tego typu. Czy wiecie może jak dopasować kamere w scenie max'a do modelu np: budynku tak aby ten następnie dopasować do orginalnego - istniejącego budynku na podstawie danych i położenia projektora świecącego na fasade budynku...? ps. mam nadzieje, że niczego nie pokręciłem ;) pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.ochel Napisano 9 Grudzień 2010 Share Napisano 9 Grudzień 2010 http://www.3dtotal.com/tutorial/3d_studio_max/camera_matching_in_3dsmax/camera_matching_02.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 9 Grudzień 2010 Share Napisano 9 Grudzień 2010 (edytowane) 1. Ja bym zaczął od ustawienia projektora. 2. Jeśli zmierzysz wysokość soczewki nad ziemią i odległość od obiektu [przydałoby się znać kąt obiektywu], reszta to pestka. 3. Najlepiej od razu nanieść punkty na projekcję i stworzyć maskę - na tej podstawie można pracować dalej w studio/domu. 4. Powstały model musi pokrywać się z maską. 5. Końcowa projekcja, raczej jej setup musi odpowiadać temu z punktu 1. 6. W przypadku wywoływania złudzeń przestrzennych - należałoby renderować obraz z perspektywy Widza [170cm nad ziemią + odległość od obiektu] - następnie dopasować powstały obraz do Maski [pozycji projektora]. Edytowane 9 Grudzień 2010 przez sly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiva Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2010 1. Ja bym zaczął od ustawienia projektora. 2. Jeśli zmierzysz wysokość soczewki nad ziemią i odległość od obiektu [przydałoby się znać kąt obiektywu], reszta to pestka. 3. Najlepiej od razu nanieść punkty na projekcję i stworzyć maskę - na tej podstawie można pracować dalej w studio/domu. 4. Powstały model musi pokrywać się z maską. 5. Końcowa projekcja, raczej jej setup musi odpowiadać temu z punktu 1. 6. W przypadku wywoływania złudzeń przestrzennych - należałoby renderować obraz z perspektywy Widza [170cm nad ziemią + odległość od obiektu] - następnie dopasować powstały obraz do Maski [pozycji projektora]. OK obiekt to będzie model budynku o dokładnych wymiarach 1:1 wystające balkony itp. Buduje go w ImageModeler i rozumiem, że powinien się on pokryć z maską (punktami) w scenie 3d nawet wtedy gdy obrysowany obiekt/maska jest lekko cylindrycznie zniekształcona od obiektywu więc kamera z max'a powinna mieć podobne parametry co projektor (położenie, kąt, odległość) - i chyba ogniskowa ? Czy dobrze rozumiem...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 9 Grudzień 2010 Share Napisano 9 Grudzień 2010 Tak - Z tą korekcją cylindryczną to możesz próbować w postprodukcji. Co do położenia i kąta - to zależy czy chcesz żeby widok na projekcję był z perspektywy projektora. Jeśli projektor będzie gdzieś 10m nad ziemią [np. na balkonie sąsiedniego budynku] a widzowie będą na ulicy, to zdecydowanie chcesz renderować z kamery położonej na wysokości oczu oglądających. Chyba że projekcja nie zawiera 3d obrazka, tylko 2d ślady, szlaczki, kolory itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiva Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2010 Projektor będzie na wysokości 2m. ale mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie jak można dokładnie nanieść/pokryć modelem 3d istniejący budynek tak aby perspektywa się zgadzała i wszystkie inne wystające detale jak np: balkony również się pokrywały zakładając ,że mogę to tylko zrobić na podstawie maski w scenie... Czy dopasowanie modelu do maski/punktów może się odbyć za pomocą camera match czy też może użyć VRayPhysicalCamera i tu pokombinować z ustawieniami odpowiadającymi ustawieniom projektora zakładając, że może jest to możliwe...A może masz jakiś dobry patent na to...? ;) Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 9 Grudzień 2010 Share Napisano 9 Grudzień 2010 Najłatwiejszym sposobem byłoby usiąść z projektorem - ustawić go tak jak będzie świecił podczas projekcji, pokrywając całą przestrzeń jaka Cię interesuje. Podpiąć komputer. Ustawić rozdzielczość ekranu taką jaka będzie wykorzystywana podczas projekcji, odpalić PS - [ctrl+n] - wielkość dokumentu = rozdzielczości ekranu - ustawić czarne tło - nowa warstwa - wybrać mały twardy pędzel, kolor dobrze widoczny na budynku - [ff] [tab] - i zaznaczasz punkty jakie Cię interesują w obiekcie. Na podstawie takiej maski i zdjęć referencyjnych powinieneś być w stanie odwzorować budynek razem z zakrzywieniami z obiektywu - nikt nie powiedział że budynek w 3d musi być idealnie prosty - musi się pokrywać z budynkiem w rzeczywistości. Można też modelować od razu na budynku jeśli jest na to czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiva Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2010 Sly bardzo Ci dziękuje za info napewno pomoże jutro prubne świecenie na budynek więc zrobie maski obawiam się tylko, że będe miał duży problem z nałożeniem modelu na maske i dopasowaniem kamery... No nic jeszce raz dzięki a może jest ktoś kto może się jeswcze podzielić wiedzą na ten temat... Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubert006 Napisano 20 Kwiecień 2011 Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Można też modelować od razu na budynku jeśli jest na to czas. Witam, jest to ciekawy pomysł ale chyba niema możliwości wyświetlić podglądu z 3ds max na projektor, tak jak to można zrobić właśnie w PS. Jaki program miałeś na myśli ewentualnie, może jakiś sposób. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 20 Kwiecień 2011 Share Napisano 20 Kwiecień 2011 (edytowane) 1. Wyjście z karty graficznej na Pierwszy monitor. 2. Wyjście z karty graficznej na Drugi monitor [projektor]. 3. rozdzielczość wyjścia #2 to rozdzielczość projekcji docelowej. 4. rozdzielczość wyjścia #1 może/powinna być nieco większa. 5. rozciągasz okno Maxa na oba "monotory". 6. wchodzisz do opcji "Vieport Configuration" - zakładka "Layout" - wybierasz dzielenie przestrzeni roboczej na dwie części z linią pionową lub inne które ci pasuje [np. 2+1, 3+1], z tym że po Prawej stronie [monitor #2 tu jest] masz jeden pełny viewport. 7. ustalasz w prawym viewporcie kamerę dopasowaną w przestrzeni do położenia projektora + dopasowana ogniskowa. Zamrażasz kamerę. 8. Wciskasz "ctrl+x" [przechodzisz do wodoku "Expert Mode"] - w ten sposób znikają niepotrzebne menu - z wyjątkiem "Time bar/Track bar" i "Main menu" - "Track bar" pomniejszysz do minimum w - Customize - Show UI - "Show Track Bar". 9. Teraz oba paski "Main Menu" i "Track Bar" możesz usunąć przesuwając nieco okno programu do góry na Pierwszym monitorze [tutaj przydaje się mieć nieco większą rozdzielczość na tym monitorze i pozycję jego w ustawieniach karty również nieco wyżej] i rozciągnąć nieco w dół, lub zostawić, bo widok z kamery dopasowuje się do Szekokości Viewportu, więc stracisz tylko kilka pikseli u góry i na dole ale proporcje będą się zgadzały. "Command Panel" możesz przenieść na lewą stronę sobie. Pozdrawiam. Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez sly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się