Jump to content

3D projection mapping in building


Shiva

Recommended Posts

Witam na pewmo już to widzieliście -

--
i wiele innych tego typu.

 

Czy wiecie może jak dopasować kamere w scenie max'a do modelu np: budynku tak aby ten następnie dopasować do orginalnego - istniejącego budynku na podstawie danych i położenia projektora świecącego na fasade budynku...?

 

ps. mam nadzieje, że niczego nie pokręciłem ;) pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1. Ja bym zaczął od ustawienia projektora.

2. Jeśli zmierzysz wysokość soczewki nad ziemią i odległość od obiektu [przydałoby się znać kąt obiektywu], reszta to pestka.

3. Najlepiej od razu nanieść punkty na projekcję i stworzyć maskę - na tej podstawie można pracować dalej w studio/domu.

4. Powstały model musi pokrywać się z maską.

5. Końcowa projekcja, raczej jej setup musi odpowiadać temu z punktu 1.

 

6. W przypadku wywoływania złudzeń przestrzennych - należałoby renderować obraz z perspektywy Widza [170cm nad ziemią + odległość od obiektu] - następnie dopasować powstały obraz do Maski [pozycji projektora].

Edited by sly
Link to comment
Share on other sites

1. Ja bym zaczął od ustawienia projektora.

2. Jeśli zmierzysz wysokość soczewki nad ziemią i odległość od obiektu [przydałoby się znać kąt obiektywu], reszta to pestka.

3. Najlepiej od razu nanieść punkty na projekcję i stworzyć maskę - na tej podstawie można pracować dalej w studio/domu.

4. Powstały model musi pokrywać się z maską.

5. Końcowa projekcja, raczej jej setup musi odpowiadać temu z punktu 1.

 

6. W przypadku wywoływania złudzeń przestrzennych - należałoby renderować obraz z perspektywy Widza [170cm nad ziemią + odległość od obiektu] - następnie dopasować powstały obraz do Maski [pozycji projektora].

 

OK obiekt to będzie model budynku o dokładnych wymiarach 1:1 wystające

balkony itp. Buduje go w ImageModeler i rozumiem,

że powinien się on pokryć z maską (punktami) w scenie 3d nawet wtedy

gdy obrysowany obiekt/maska jest lekko cylindrycznie zniekształcona od

obiektywu więc kamera z max'a powinna mieć podobne parametry co

projektor (położenie, kąt, odległość) - i chyba ogniskowa ? Czy dobrze

rozumiem...?

Link to comment
Share on other sites

Tak - Z tą korekcją cylindryczną to możesz próbować w postprodukcji.

 

Co do położenia i kąta - to zależy czy chcesz żeby widok na projekcję był z perspektywy projektora.

Jeśli projektor będzie gdzieś 10m nad ziemią [np. na balkonie sąsiedniego budynku] a widzowie będą na ulicy, to zdecydowanie chcesz renderować z kamery położonej na wysokości oczu oglądających. Chyba że projekcja nie zawiera 3d obrazka, tylko 2d ślady, szlaczki, kolory itp.

Link to comment
Share on other sites

Projektor będzie na wysokości 2m. ale mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie

jak można dokładnie nanieść/pokryć modelem 3d istniejący budynek tak aby

perspektywa się zgadzała i wszystkie inne wystające detale jak np: balkony

również się pokrywały zakładając ,że mogę to tylko zrobić na podstawie maski

w scenie... Czy dopasowanie modelu do maski/punktów może się odbyć

za pomocą camera match czy też może użyć VRayPhysicalCamera i tu

pokombinować z ustawieniami odpowiadającymi ustawieniom projektora

zakładając, że może jest to możliwe...A może masz jakiś dobry patent

na to...? ;)

 

Pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

Najłatwiejszym sposobem byłoby usiąść z projektorem - ustawić go tak jak będzie świecił podczas projekcji, pokrywając całą przestrzeń jaka Cię interesuje.

Podpiąć komputer.

Ustawić rozdzielczość ekranu taką jaka będzie wykorzystywana podczas projekcji, odpalić PS - [ctrl+n] - wielkość dokumentu = rozdzielczości ekranu - ustawić czarne tło - nowa warstwa - wybrać mały twardy pędzel, kolor dobrze widoczny na budynku - [ff] [tab] - i zaznaczasz punkty jakie Cię interesują w obiekcie.

Na podstawie takiej maski i zdjęć referencyjnych powinieneś być w stanie odwzorować budynek razem z zakrzywieniami z obiektywu - nikt nie powiedział że budynek w 3d musi być idealnie prosty - musi się pokrywać z budynkiem w rzeczywistości.

Można też modelować od razu na budynku jeśli jest na to czas.

Link to comment
Share on other sites

Sly bardzo Ci dziękuje za info napewno pomoże jutro prubne świecenie na budynek więc zrobie maski obawiam się tylko, że będe miał duży problem

z nałożeniem modelu na maske i dopasowaniem kamery... No nic jeszce raz dzięki a może jest ktoś kto może się jeswcze podzielić wiedzą na ten temat...

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Można też modelować od razu na budynku jeśli jest na to czas.

 

Witam, jest to ciekawy pomysł ale chyba niema możliwości wyświetlić podglądu z 3ds max na projektor, tak jak to można zrobić właśnie w PS. Jaki program miałeś na myśli ewentualnie, może jakiś sposób. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

1. Wyjście z karty graficznej na Pierwszy monitor.

2. Wyjście z karty graficznej na Drugi monitor [projektor].

3. rozdzielczość wyjścia #2 to rozdzielczość projekcji docelowej.

4. rozdzielczość wyjścia #1 może/powinna być nieco większa.

5. rozciągasz okno Maxa na oba "monotory".

6. wchodzisz do opcji "Vieport Configuration" - zakładka "Layout" - wybierasz dzielenie przestrzeni roboczej na dwie części z linią pionową lub inne które ci pasuje [np. 2+1, 3+1], z tym że po Prawej stronie [monitor #2 tu jest] masz jeden pełny viewport.

7. ustalasz w prawym viewporcie kamerę dopasowaną w przestrzeni do położenia projektora + dopasowana ogniskowa. Zamrażasz kamerę.

8. Wciskasz "ctrl+x" [przechodzisz do wodoku "Expert Mode"] - w ten sposób znikają niepotrzebne menu - z wyjątkiem "Time bar/Track bar" i "Main menu" - "Track bar" pomniejszysz do minimum w - Customize - Show UI - "Show Track Bar".

9. Teraz oba paski "Main Menu" i "Track Bar" możesz usunąć przesuwając nieco okno programu do góry na Pierwszym monitorze [tutaj przydaje się mieć nieco większą rozdzielczość na tym monitorze i pozycję jego w ustawieniach karty również nieco wyżej] i rozciągnąć nieco w dół, lub zostawić, bo widok z kamery dopasowuje się do Szekokości Viewportu, więc stracisz tylko kilka pikseli u góry i na dole ale proporcje będą się zgadzały.

"Command Panel" możesz przenieść na lewą stronę sobie.

 

Pozdrawiam.

Edited by sly
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy