Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam na pewmo już to widzieliście -

--
i wiele innych tego typu.

 

Czy wiecie może jak dopasować kamere w scenie max'a do modelu np: budynku tak aby ten następnie dopasować do orginalnego - istniejącego budynku na podstawie danych i położenia projektora świecącego na fasade budynku...?

 

ps. mam nadzieje, że niczego nie pokręciłem ;) pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Ja bym zaczął od ustawienia projektora.

2. Jeśli zmierzysz wysokość soczewki nad ziemią i odległość od obiektu [przydałoby się znać kąt obiektywu], reszta to pestka.

3. Najlepiej od razu nanieść punkty na projekcję i stworzyć maskę - na tej podstawie można pracować dalej w studio/domu.

4. Powstały model musi pokrywać się z maską.

5. Końcowa projekcja, raczej jej setup musi odpowiadać temu z punktu 1.

 

6. W przypadku wywoływania złudzeń przestrzennych - należałoby renderować obraz z perspektywy Widza [170cm nad ziemią + odległość od obiektu] - następnie dopasować powstały obraz do Maski [pozycji projektora].

Edytowane przez sly

Napisano
  • Autor
  sly napisał:
1. Ja bym zaczął od ustawienia projektora.

2. Jeśli zmierzysz wysokość soczewki nad ziemią i odległość od obiektu [przydałoby się znać kąt obiektywu], reszta to pestka.

3. Najlepiej od razu nanieść punkty na projekcję i stworzyć maskę - na tej podstawie można pracować dalej w studio/domu.

4. Powstały model musi pokrywać się z maską.

5. Końcowa projekcja, raczej jej setup musi odpowiadać temu z punktu 1.

 

6. W przypadku wywoływania złudzeń przestrzennych - należałoby renderować obraz z perspektywy Widza [170cm nad ziemią + odległość od obiektu] - następnie dopasować powstały obraz do Maski [pozycji projektora].

 

OK obiekt to będzie model budynku o dokładnych wymiarach 1:1 wystające

balkony itp. Buduje go w ImageModeler i rozumiem,

że powinien się on pokryć z maską (punktami) w scenie 3d nawet wtedy

gdy obrysowany obiekt/maska jest lekko cylindrycznie zniekształcona od

obiektywu więc kamera z max'a powinna mieć podobne parametry co

projektor (położenie, kąt, odległość) - i chyba ogniskowa ? Czy dobrze

rozumiem...?

Napisano

Tak - Z tą korekcją cylindryczną to możesz próbować w postprodukcji.

 

Co do położenia i kąta - to zależy czy chcesz żeby widok na projekcję był z perspektywy projektora.

Jeśli projektor będzie gdzieś 10m nad ziemią [np. na balkonie sąsiedniego budynku] a widzowie będą na ulicy, to zdecydowanie chcesz renderować z kamery położonej na wysokości oczu oglądających. Chyba że projekcja nie zawiera 3d obrazka, tylko 2d ślady, szlaczki, kolory itp.

Napisano
  • Autor

Projektor będzie na wysokości 2m. ale mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie

jak można dokładnie nanieść/pokryć modelem 3d istniejący budynek tak aby

perspektywa się zgadzała i wszystkie inne wystające detale jak np: balkony

również się pokrywały zakładając ,że mogę to tylko zrobić na podstawie maski

w scenie... Czy dopasowanie modelu do maski/punktów może się odbyć

za pomocą camera match czy też może użyć VRayPhysicalCamera i tu

pokombinować z ustawieniami odpowiadającymi ustawieniom projektora

zakładając, że może jest to możliwe...A może masz jakiś dobry patent

na to...? ;)

 

Pozdrawiam...

Napisano

Najłatwiejszym sposobem byłoby usiąść z projektorem - ustawić go tak jak będzie świecił podczas projekcji, pokrywając całą przestrzeń jaka Cię interesuje.

Podpiąć komputer.

Ustawić rozdzielczość ekranu taką jaka będzie wykorzystywana podczas projekcji, odpalić PS - [ctrl+n] - wielkość dokumentu = rozdzielczości ekranu - ustawić czarne tło - nowa warstwa - wybrać mały twardy pędzel, kolor dobrze widoczny na budynku - [ff] [tab] - i zaznaczasz punkty jakie Cię interesują w obiekcie.

Na podstawie takiej maski i zdjęć referencyjnych powinieneś być w stanie odwzorować budynek razem z zakrzywieniami z obiektywu - nikt nie powiedział że budynek w 3d musi być idealnie prosty - musi się pokrywać z budynkiem w rzeczywistości.

Można też modelować od razu na budynku jeśli jest na to czas.

Napisano
  • Autor

Sly bardzo Ci dziękuje za info napewno pomoże jutro prubne świecenie na budynek więc zrobie maski obawiam się tylko, że będe miał duży problem

z nałożeniem modelu na maske i dopasowaniem kamery... No nic jeszce raz dzięki a może jest ktoś kto może się jeswcze podzielić wiedzą na ten temat...

 

Pozdrawiam.

Napisano
  sly napisał:

Można też modelować od razu na budynku jeśli jest na to czas.

 

Witam, jest to ciekawy pomysł ale chyba niema możliwości wyświetlić podglądu z 3ds max na projektor, tak jak to można zrobić właśnie w PS. Jaki program miałeś na myśli ewentualnie, może jakiś sposób. Pozdrawiam.

Napisano

1. Wyjście z karty graficznej na Pierwszy monitor.

2. Wyjście z karty graficznej na Drugi monitor [projektor].

3. rozdzielczość wyjścia #2 to rozdzielczość projekcji docelowej.

4. rozdzielczość wyjścia #1 może/powinna być nieco większa.

5. rozciągasz okno Maxa na oba "monotory".

6. wchodzisz do opcji "Vieport Configuration" - zakładka "Layout" - wybierasz dzielenie przestrzeni roboczej na dwie części z linią pionową lub inne które ci pasuje [np. 2+1, 3+1], z tym że po Prawej stronie [monitor #2 tu jest] masz jeden pełny viewport.

7. ustalasz w prawym viewporcie kamerę dopasowaną w przestrzeni do położenia projektora + dopasowana ogniskowa. Zamrażasz kamerę.

8. Wciskasz "ctrl+x" [przechodzisz do wodoku "Expert Mode"] - w ten sposób znikają niepotrzebne menu - z wyjątkiem "Time bar/Track bar" i "Main menu" - "Track bar" pomniejszysz do minimum w - Customize - Show UI - "Show Track Bar".

9. Teraz oba paski "Main Menu" i "Track Bar" możesz usunąć przesuwając nieco okno programu do góry na Pierwszym monitorze [tutaj przydaje się mieć nieco większą rozdzielczość na tym monitorze i pozycję jego w ustawieniach karty również nieco wyżej] i rozciągnąć nieco w dół, lub zostawić, bo widok z kamery dopasowuje się do Szekokości Viewportu, więc stracisz tylko kilka pikseli u góry i na dole ale proporcje będą się zgadzały.

"Command Panel" możesz przenieść na lewą stronę sobie.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez sly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności