Skocz do zawartości

Pytania bardzo początkującego odnośnie teksturowania.


Nwerty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem nowym użytkownikiem na forum i jeszcze nie mogę się na nim odnaleźć, więc jeżeli piszę w złym dziale lub powtarzam temat to szczerze przepraszam.

 

Przedwczoraj wpadłem na pomysł, że warto byłoby "pobawić" się modelowaniem obiektów 3D. Jak pomyślałem tak zrobiłem... Pobrałem triala max'a, zainstalowałem i zacząłem zabawę. Postawiłem kilka box'ów i innych figur, zaznajomiłem się z interfejsem. No ale czas było zrobić coś "poważniejszego".

Postanowiłem zrobić studnię (wykorzystując proste bryły)... I całość chyba całkiem nieźle wygląda gdyby nie moje problemy z teksturami, z którymi nie mogę się uporać.

 

studniaver1a.png

 

Zakreślone na niebiesko - część tekstury jest przeźroczysta, jak sobie z tym poradzić? Jestem pewien, że wszystko renderowane byłoby poprawnie gdybym teksturę na wysokości desek ustawił w pionie... ale jak to zrobić?

 

Zakreślone na czerwono - początek i koniec tekstury łączy się w dość widoczny sposób... czy jest jakaś sztuczka, aby zminimalizować ten dość nieprzyjemny efekt?

 

Problem mam też z cieniami... jak widać na załączonym obrazku, studnia nie rzuca cienia na trawę (użyłem modyfikatora Hair and Fur).

 

 

Odbiegając troszkę od tematu chciałbym przy okazji zapytać czy jest jakiś e-book z opisem modyfikatorów/interface'u max'a w języku polskim? Ewentualnie może istnieje jakaś lektura w którą powinienem się zagłębić? Tutoriali wolałbym uniknąć, ponieważ uważam, że na moim poziomie niewiele one wnoszą... instrukcje typu "ustaw to, tam na tyle" mało rozjaśniają mi w głowie, lubię wiedzieć co dokładnie robię.

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

---

Ajj pierwszy post i od razu wtopa... zły dział... Dopiero teraz zauważyłem dział "Teksturowanie / Texturing". Przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Musisz poczytać o uv i modyfikatorze unwrap uwv żeby poradzić sobie z texturami. Przezroczystość to pewnie kwestia błędu w modelowaniu - pokaż siatkę. Co do hair n fur to na pewno jest tam opcja cast shadow czy coś.

Co do texa cegły użyj seamlessowego lub zrób takiego w shopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niebieskie zaznaczenie moze byc od VrayDisplacement (pod warunkiem ze tego uzywasz :D ) musisz zaznaczyc... yyy nie pamietam jak to sie dokladnie nazywalo, keep continuity chyba... (nie oddziela poligonow jak to widac na Twoim obrazku tylko stara się laczyc krawedzie)

 

 

jezeli chodzi o ebooki to sa jakies ksiazki ale nie znam tytulow i nie wiem czy do czegos sie beda nadawac. musisz poszukac na forum bo na pewno bylo to poruszane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO do Cieni to czy włączyłeś je we właściwościach światła?

 

zaznaczasz światło zakładka Modify po prawej> i w parametrach światłą szukasz Shadows a tam zaznaczasz "On"

 

btw. Masz niezłe podejście do nauki ,, z tym zapałem mysle ze za tydzień bedziesz tu niezłe projekty wrzucał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak cienie są włączone, jak widzisz wiadro rzuca cień na studnię, daszek rzuca cień na podpory... ale za cholerę nie widać cieni na trawie... przez co cała studnia wygląda mniej realistycznie.

 

Co do zapału... dzięki - miło jest usłyszeć takie coś po latach słuchania o moim "słomianym zapale" =]7

 

 

---Edit

Jest może jakiś polski kanał IRC'a gdzie można zasięgnąć szybkiej porady?

Edytowane przez Nwerty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niebieskie zaznaczenie samo się naprawiło - więc uznaję to za jakiś błąd renderowania.

 

A co do trawy, to w Hair and Fur nie mogę znaleźć nic co dotyczy cieni.

 

heh max nie robi takich bledow renderowania :) ale uznaj to za co chcesz heh

 

napisz wiecej o scenie, jakie swiatlo uzywasz, jaki render, cienie powinny byc domyslnie wlaczone wszedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pluginy do włosów mają to do siebie że najlepiej działają z Scanline'em. Każdy z nich posiada swój własny, schowany renderer. Chyba że renderujemy włosy jako geometrie albo mr Prim - co bardzo odradzam. Efekt końcowy będzie zawsze gorszy i w dodatku konieczne staje ustawienie image samplera na ogromne ilości próbek.

Z tego co pamiętam w oknie "effects" znajdują się ustawienia renderera hair and fur. Trzeba ustawić oświetlenie na "emulation", wtedy jest jakaś szansa na cienie. Jeśli chodzi o ustawienia świateł to wydaję mi się że rozsądnym rozwiązaniem jest korzystanie z mr shadow map. To jest taki kompromis między szybkością a jakością.

Generalnie lepiej było by robić osobny render tylko dla włosów w scanline'ie i zmontować (mental potrafi gubić buckety przy dużych ilościach włosów).

A najlepiej to nie używać hair and fur, tylko hair farm. Tam wszystko działa w dodatku szybko. Rendery też scanline'em.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najlepiej to nie używać hair and fur, tylko hair farm.

 

Widzę, że hair farm to dodatkowy plugin... Czy do wersji TRIAL mogę instalować pluginy? Wow ... 700 usd za plugin... Max i wszystko co z nim związane ma naprawdę przystępne ceny =] Na szczęście jest wersja demo tego dodatku.

 

 

---Edit

Uwielbiam te rozczarowania spowodowane swoimi umiejętnościami... =]]

corobiezle.jpg

 

Co robię źle? Użyłem Hair Farm.

 

 

---Edit 2

Chwilowo odstawiłem studnię, aby nauczyć się modelować bardziej skomplikowane bryły. Moją inspiracją jest kubek "Nescafe"... Narysowałem ucho, extrude'owałem je... Konwertowałem na Editable Poly, i boki ucha są jednym wielkim poligonem.

ucho.th.png

 

Jak pociąć szybko i wygodnie ten poligon, tak aby dało się całemu elementowi nadać obłe kształty? A tak jeszcze na szybko zadam pytanie do narzędzia "Line", rysując nim jeżeli się pomylę, jak usunąć wcześniej wyznaczoną/narysowaną sekcję bez przerywania rysowania?

Edytowane przez Nwerty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień renderer na scanline (F10 > Common > Assign renderer).

Wybierz obiekt (mesh), dodaj do niego modyfikator HairFarm Generate Hair. To taki basic, powinno działać. Typowym sposobem kontrolowania objętości włosów w HairFarmie jest HairMesh. Zajrzyj do instrukcji HairFarma, jest dostępna w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności