oley Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 podzieliłem sobie siatkę na części za pomocą " point to point seam " teraz jak zaznaczę "exp. face sel to seams" zaznacza mi obszar tak jak powinien. Wchodzę do Edit... robie normal maping "back/front mapping" i siatka uklada się nie jako całość wg. mojego podziału lecz według tych zielonych linii. Czyli obiekt dzieli mi na części nie połączone ze sobą. Jak zrobić żeby olewał te zielone linie ew. jak te zielone linie modyfikować. Mi się już pomysły skończyły klikałem różniste kombinacje i lipa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihpolak Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 spróbuj z włączonym edit seams ( bo te zielone linie z twoimi to właśnie szwy ), odznaczyć te linie które nie mają być seamsami. A jeżeli nie da rady, bo obiekt wcześniej np. był collapsowany(?) z modifierem unwrap, to teraz będziesz musiał mu nadać remove unwrap( w zakładce utilities), i na czystej siatce zaznaczyć nowe seamsy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oley Posted December 12, 2010 Author Share Posted December 12, 2010 odznaczyć zielonych się nie da ;( zrobiłem reset od nowa podzieliłem krawędzie i tego zielonego nie było zaznaczyłem jedną powierzchnię dałem mapowanie przod/tyl i znowu pojawiły mi sie te zielone gówna (szwy znaczy ) i powierzchnia zaznaczona w oknie edit podzielone na 2 części Link to comment Share on other sites More sharing options...
khatake Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 moje doświadczenie doprowadziło mnie do wniosku że są 2 rodzaje seamów. Zielone i niebieskie (odkrywca ze mnie :D). W zakładce display unwrapa masz show map seam i show seam. Te które ty robisz pozwalają ci np zaznaczyć segment który seamami odciąłeś. W takim wypadku jak masz na zdjęciu po prostu naciśnij quick planar map. Wyłącz w display te zielone seamy i robiąc własne mapuj planarnie (quick planar map najlepiej). Fajną metodą jest też w edit poly pociąć element tam gdzie chcesz mieć szwy na oddzielne elementy (zaznaczsz loopa i chyba slice czy split nie pamiętam nazwy). Wciąż jednak miej je jako jeden obiekt editable poly. Wrzucasz na to unwrap i od razu masz pocięte na elementy. Sorki że tak chaotycznie to napisane ale zmęczony jestem ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihpolak Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 reset uv nic nie da, daj remove. możliwe też, że zielone linie to po prostu granica zaznaczenia, wtedy faktycznie zawsze będą. Jeżeli chcesz obiekt rozłożony w całości to chyba musisz narysować seamsy, potem zaznaczyć cały obiekt ( wszystkie fejsy), i wtedy dopiero mapować na przód i tył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Exportnij to sobie ro roadkilla, a pójdzie szybciej i bez cackania z MAXem -> http://www.pullin-shapes.co.uk/page8.htm Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
khatake Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Roadkill się zarzyga przy tak ciężkiej siatce ;p 3d coat lepszy. Warto jednak byś wiedział co i jak w unwrapie...głupio skakać po programach dlatego bo się czegoś nie umie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now