Skocz do zawartości

Unwrap uvw POMOCY


oley

Rekomendowane odpowiedzi

podzieliłem sobie siatkę na części za pomocą " point to point seam "

teraz jak zaznaczę "exp. face sel to seams" zaznacza mi obszar tak jak powinien. Wchodzę do Edit... robie normal maping "back/front mapping"

i siatka uklada się nie jako całość wg. mojego podziału lecz według tych zielonych linii. Czyli obiekt dzieli mi na części nie połączone ze sobą.

Jak zrobić żeby olewał te zielone linie ew. jak te zielone linie modyfikować. Mi się już pomysły skończyły klikałem różniste kombinacje i lipa.

 

87431608.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

spróbuj z włączonym edit seams ( bo te zielone linie z twoimi to właśnie szwy ), odznaczyć te linie które nie mają być seamsami.

A jeżeli nie da rady, bo obiekt wcześniej np. był collapsowany(?) z modifierem unwrap, to teraz będziesz musiał mu nadać remove unwrap( w zakładce utilities), i na czystej siatce zaznaczyć nowe seamsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odznaczyć zielonych się nie da ;( zrobiłem reset od nowa podzieliłem krawędzie i tego zielonego nie było zaznaczyłem jedną powierzchnię dałem mapowanie przod/tyl i znowu pojawiły mi sie te zielone gówna (szwy znaczy ) i powierzchnia zaznaczona w oknie edit podzielone na 2 części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje doświadczenie doprowadziło mnie do wniosku że są 2 rodzaje seamów. Zielone i niebieskie (odkrywca ze mnie :D). W zakładce display unwrapa masz show map seam i show seam. Te które ty robisz pozwalają ci np zaznaczyć segment który seamami odciąłeś. W takim wypadku jak masz na zdjęciu po prostu naciśnij quick planar map. Wyłącz w display te zielone seamy i robiąc własne mapuj planarnie (quick planar map najlepiej). Fajną metodą jest też w edit poly pociąć element tam gdzie chcesz mieć szwy na oddzielne elementy (zaznaczsz loopa i chyba slice czy split nie pamiętam nazwy). Wciąż jednak miej je jako jeden obiekt editable poly. Wrzucasz na to unwrap i od razu masz pocięte na elementy. Sorki że tak chaotycznie to napisane ale zmęczony jestem ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reset uv nic nie da, daj remove.

możliwe też, że zielone linie to po prostu granica zaznaczenia, wtedy faktycznie zawsze będą. Jeżeli chcesz obiekt rozłożony w całości to chyba musisz narysować seamsy, potem zaznaczyć cały obiekt ( wszystkie fejsy), i wtedy dopiero mapować na przód i tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności