Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemanko mój drugi tutorial :]

Widziałem że jest taki w forum tutoriali 3d ale nie działa do niego link.

______________________________________________________

 

Krok 1. Postawić plane`a

97642009.png

 

Krok 2. Teraz ustawimy parametry cylindra, który znajdzie się na planie. Jak widać w kroku 3, plane jest obrócony specjalnie, aby wyjaśnić do czego służy autogrid (zakładając że chcielibyśmy zrobić ten otwór w jakim obiekcie który nie koniecznie musi mieć idealne współrzędne i leżeć na płasko ). Cylinder powinien mieć 2 segmenty cap i 8 sides, jak na screenie.

23416391.png

 

Krok3. Stawiamy cylinder w miejscu gdzie siatka plane`a Tworzy ośmiokąt.

86240266.png

 

Krok 4. Cylinder dodajemu do plane`a za pomocą attach.

22262138.png

 

Krok 5.Zaznaczamy cylinder po za jego podstawą.

49789156.png

 

Krok 6.Wywalamy zaznaczenie - zostaje sama podstawka.

90261597.png

 

Krok 7. Flipujemy podstawę cylindra we właściwą stronę

95866791.png

83892197.png

 

Krok 8. Zaznaczamy i wywalamy te 4 polygony za podstawą cylindra

16691027.png

43043586.png

 

Krok 9. Zaznaczamy wolne krawędzie za pomocą Border. I używamy bridge.

45304663.png

35951751.png

 

 

Krok 10. Extrude

60793767.png

39829531.png

 

Krok 11. Chamferujemy krawędź otworu .

39735479.png

 

Krok 12. I gotowe, teraz można wygładzić za pomocą MS/TS

20898862.png

 

Mam nadzieję, że komuś z początkujących się to przyda i niech wiedzą że nie są skazani na booleana. :D

Pozdrawiam Smok.

  • Confused 1
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki Indian :) To co mówisz jest prawdą, ale wtedy potrzeba większej iteracji wygładzania by uzyskać okrąglutką dziurkę. Są sytuacje gdy można tak a są gdy można tak ja mówisz :)

Napisano

Wszystko zależy jaki to obiekt bo można z arrayem się pobawić. Dorzucę Twój pomysł do tego tutka bo jeszcze chcę zrobić drugą część z wycinaniem w trochę trudniejszych kształtach jak kula :)

khatake ale zakładałem, że nie nie mamy takiej komfortowej sytuacji :P Zresztą dobra siatka to zazwyczaj, ta w której do jednego vertexa nie nie dochodzi więcej niż 4 edge.

Napisano (edytowane)

Dobra siatka to taka jaką aktualnie potrzebujesz. Powiedz mi jeszcze że to ...

 

2qwh6yd.png

 

To rzadko spotykana (bo komfortowa) sytuacja. Moim zdaniem po prostu strasznie komplikujesz ten proces.

 

ofc ostatni etap to chamfer tego środkowego verta.

Edytowane przez khatake
  • Like 1
Napisano

Teraz to się nie biczuj ;] twój sposób też dobry i na pewno są sytuacje w których mój nie da rady a twój da. Tak czy inaczej rep za tutorial leci. Trzeba początkujących ratować przed booleanem ;]

Napisano

Ooo to ja poproszę tutek jak wyciąć okręgi na walcu :D

 

Osobiscie to na płaskim to rysuje koło(int 1, czyli osmiokat) wlaczam snapa do vertexow i cutem wycinam po tym kole :P

Napisano

Chyba mi nie powiesz ze reczne ustawianie kola wzgledem walca jest jedyna metoda jak to zrobic? ;) zawsze dobrze zobaczyc jak to robia inni.

Napisano

ilość segmentów na cylindrze musi się zgadzać z obszarem w którym powstaje dziura, przykładowo, jak jest w tutorialu dziura z 8 poly = 8 krawędzi musi być segmentów na cyl.

Napisano

Są to dwa inne, szybsze i lepsze, sposoby modelowania otworów pod SubD.

 

 

1. Minimalnie potrzeba zaznaczenia 4 polygonów, aby nasze koło miało osiem ścianek

 

 

kolo2i.jpg

 

 

2.Po zaznaczenie wybieramy z menu pod prawym przyciskiem myszy skrypt Loop Regularizer

( http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/loop-regularizer )

 

 

kolo3u.jpg

 

 

3.Z powstałęgo koła można wyciągnąć dodatakowe krawędzie, żeby zrobić chamfer bez poprawiania.

 

 

kolo4.jpg

 

 

4.Gotowe

 

 

kolo5.jpg

================================================================

 

 

Kolejna metoda jest trochę inna.

 

 

 

 

1.Mamy przykładowo taki kształt

 

 

kolob1.jpg

 

 

2.Można zrobić jak poprzednio ale przy takim ksztłącie raczej nie da to dobrych efektów.

 

 

kolob2.jpg

 

 

3.Dlatego stawiamy na odbiektem circle tak by mieścił się w 4 polygonach, a jego interpolacje

ustawiamy na 1 tak aby miał 8 kątów.

 

 

 

 

kolob3.jpg

 

 

 

 

4.W edycji poly na naszym kształcie wciąż w widoku top wybieramy narzędzie cut

i włączamy snapa do verteksów.

 

 

kolob4.jpg

 

 

5.Tak powstaje odcięte koło dopasowane do powierzchni, któś mógłby powiedzieć, że można to zrobić

booleanem, albo shapemergem, ale osobiście uważam, że tak jest najszybciej, nie trezeba nic czyścić.

 

 

kolob5.jpg

 

 

6.Należy połączyć wolne verteksy w taki sposób.

 

 

kolob6.jpg

 

 

7.Reszta analogicznie jak w poprzedniej metodzie.

 

 

kolob7.jpg

 

 

 

 

8.Z tym, że może się nie co gnieść, zależnie od kształtu na którym wycinamy

 

 

kolob8.jpg

 

 

9.Czasem trzeba coś poprzestawiać, porelaksować werteksy, w tym wypadku wystarczyło je rozsunąć.

 

 

kolob9.jpg

kolob10.jpg

  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności