Smoku Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 Siemanko mój drugi tutorial :] Widziałem że jest taki w forum tutoriali 3d ale nie działa do niego link. ______________________________________________________ Krok 1. Postawić plane`a Krok 2. Teraz ustawimy parametry cylindra, który znajdzie się na planie. Jak widać w kroku 3, plane jest obrócony specjalnie, aby wyjaśnić do czego służy autogrid (zakładając że chcielibyśmy zrobić ten otwór w jakim obiekcie który nie koniecznie musi mieć idealne współrzędne i leżeć na płasko ). Cylinder powinien mieć 2 segmenty cap i 8 sides, jak na screenie. Krok3. Stawiamy cylinder w miejscu gdzie siatka plane`a Tworzy ośmiokąt. Krok 4. Cylinder dodajemu do plane`a za pomocą attach. Krok 5.Zaznaczamy cylinder po za jego podstawą. Krok 6.Wywalamy zaznaczenie - zostaje sama podstawka. Krok 7. Flipujemy podstawę cylindra we właściwą stronę Krok 8. Zaznaczamy i wywalamy te 4 polygony za podstawą cylindra Krok 9. Zaznaczamy wolne krawędzie za pomocą Border. I używamy bridge. Krok 10. Extrude Krok 11. Chamferujemy krawędź otworu . Krok 12. I gotowe, teraz można wygładzić za pomocą MS/TS Mam nadzieję, że komuś z początkujących się to przyda i niech wiedzą że nie są skazani na booleana. :D Pozdrawiam Smok. 1
indian Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 siemka, fajny prosty tutek, za inicjatywę rep+, ale czy nie szybciej jest otwory robić zaznaczając wertex a potem na nim chamfer ? salut.
Smoku Napisano 16 Grudzień 2010 Autor Napisano 16 Grudzień 2010 Dzięki Indian :) To co mówisz jest prawdą, ale wtedy potrzeba większej iteracji wygładzania by uzyskać okrąglutką dziurkę. Są sytuacje gdy można tak a są gdy można tak ja mówisz :)
indian Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 no tak, ale jak masz 1000 otworów do wycięcia to się troszkę kaszani stawianie 1000 cylindrów :) salut.
khatake Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 Indianowi chyba chodzi bardziej o chamfer na vercie do którego idzie 8 edgy. Wtedy osiągasz to samo ale nie musisz się szarpać z cylindrem.
Smoku Napisano 16 Grudzień 2010 Autor Napisano 16 Grudzień 2010 Wszystko zależy jaki to obiekt bo można z arrayem się pobawić. Dorzucę Twój pomysł do tego tutka bo jeszcze chcę zrobić drugą część z wycinaniem w trochę trudniejszych kształtach jak kula :) khatake ale zakładałem, że nie nie mamy takiej komfortowej sytuacji :P Zresztą dobra siatka to zazwyczaj, ta w której do jednego vertexa nie nie dochodzi więcej niż 4 edge.
khatake Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 (edytowane) Dobra siatka to taka jaką aktualnie potrzebujesz. Powiedz mi jeszcze że to ... To rzadko spotykana (bo komfortowa) sytuacja. Moim zdaniem po prostu strasznie komplikujesz ten proces. ofc ostatni etap to chamfer tego środkowego verta. Edytowane 16 Grudzień 2010 przez khatake 1
Smoku Napisano 16 Grudzień 2010 Autor Napisano 16 Grudzień 2010 Szukam i nie widzę wyższości mojego pomysłu nad Twoim, faktycznie tak można to było zrobić. 1
khatake Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 Teraz to się nie biczuj ;] twój sposób też dobry i na pewno są sytuacje w których mój nie da rady a twój da. Tak czy inaczej rep za tutorial leci. Trzeba początkujących ratować przed booleanem ;]
4lepy Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 Ooo to ja poproszę tutek jak wyciąć okręgi na walcu :D Osobiscie to na płaskim to rysuje koło(int 1, czyli osmiokat) wlaczam snapa do vertexow i cutem wycinam po tym kole :P
khatake Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 I jaki problem sprawia twoja technika przy walcu ? ;]
4lepy Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 Chyba mi nie powiesz ze reczne ustawianie kola wzgledem walca jest jedyna metoda jak to zrobic? ;) zawsze dobrze zobaczyc jak to robia inni.
Sauer Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 A czy sposób przedstawiony w tutorialu sprawdzi się również na powierzchni o większym zagęszczeniu siatki?
Smoku Napisano 12 Kwiecień 2011 Autor Napisano 12 Kwiecień 2011 ilość segmentów na cylindrze musi się zgadzać z obszarem w którym powstaje dziura, przykładowo, jak jest w tutorialu dziura z 8 poly = 8 krawędzi musi być segmentów na cyl.
Robertus Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/loop-regularizer polecam do takich zabaw
Smoku Napisano 8 Maj 2012 Autor Napisano 8 Maj 2012 Są to dwa inne, szybsze i lepsze, sposoby modelowania otworów pod SubD. 1. Minimalnie potrzeba zaznaczenia 4 polygonów, aby nasze koło miało osiem ścianek 2.Po zaznaczenie wybieramy z menu pod prawym przyciskiem myszy skrypt Loop Regularizer ( http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/loop-regularizer ) 3.Z powstałęgo koła można wyciągnąć dodatakowe krawędzie, żeby zrobić chamfer bez poprawiania. 4.Gotowe ================================================================ Kolejna metoda jest trochę inna. 1.Mamy przykładowo taki kształt 2.Można zrobić jak poprzednio ale przy takim ksztłącie raczej nie da to dobrych efektów. 3.Dlatego stawiamy na odbiektem circle tak by mieścił się w 4 polygonach, a jego interpolacje ustawiamy na 1 tak aby miał 8 kątów. 4.W edycji poly na naszym kształcie wciąż w widoku top wybieramy narzędzie cut i włączamy snapa do verteksów. 5.Tak powstaje odcięte koło dopasowane do powierzchni, któś mógłby powiedzieć, że można to zrobić booleanem, albo shapemergem, ale osobiście uważam, że tak jest najszybciej, nie trezeba nic czyścić. 6.Należy połączyć wolne verteksy w taki sposób. 7.Reszta analogicznie jak w poprzedniej metodzie. 8.Z tym, że może się nie co gnieść, zależnie od kształtu na którym wycinamy 9.Czasem trzeba coś poprzestawiać, porelaksować werteksy, w tym wypadku wystarczyło je rozsunąć. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się