Napisano 15 Grudzień 201014 l Siemanko mój drugi tutorial :] Widziałem że jest taki w forum tutoriali 3d ale nie działa do niego link. ______________________________________________________ Krok 1. Postawić plane`a Krok 2. Teraz ustawimy parametry cylindra, który znajdzie się na planie. Jak widać w kroku 3, plane jest obrócony specjalnie, aby wyjaśnić do czego służy autogrid (zakładając że chcielibyśmy zrobić ten otwór w jakim obiekcie który nie koniecznie musi mieć idealne współrzędne i leżeć na płasko ). Cylinder powinien mieć 2 segmenty cap i 8 sides, jak na screenie. Krok3. Stawiamy cylinder w miejscu gdzie siatka plane`a Tworzy ośmiokąt. Krok 4. Cylinder dodajemu do plane`a za pomocą attach. Krok 5.Zaznaczamy cylinder po za jego podstawą. Krok 6.Wywalamy zaznaczenie - zostaje sama podstawka. Krok 7. Flipujemy podstawę cylindra we właściwą stronę Krok 8. Zaznaczamy i wywalamy te 4 polygony za podstawą cylindra Krok 9. Zaznaczamy wolne krawędzie za pomocą Border. I używamy bridge. Krok 10. Extrude Krok 11. Chamferujemy krawędź otworu . Krok 12. I gotowe, teraz można wygładzić za pomocą MS/TS Mam nadzieję, że komuś z początkujących się to przyda i niech wiedzą że nie są skazani na booleana. :D Pozdrawiam Smok.
Napisano 16 Grudzień 201014 l siemka, fajny prosty tutek, za inicjatywę rep+, ale czy nie szybciej jest otwory robić zaznaczając wertex a potem na nim chamfer ? salut.
Napisano 16 Grudzień 201014 l Autor Dzięki Indian :) To co mówisz jest prawdą, ale wtedy potrzeba większej iteracji wygładzania by uzyskać okrąglutką dziurkę. Są sytuacje gdy można tak a są gdy można tak ja mówisz :)
Napisano 16 Grudzień 201014 l no tak, ale jak masz 1000 otworów do wycięcia to się troszkę kaszani stawianie 1000 cylindrów :) salut.
Napisano 16 Grudzień 201014 l Indianowi chyba chodzi bardziej o chamfer na vercie do którego idzie 8 edgy. Wtedy osiągasz to samo ale nie musisz się szarpać z cylindrem.
Napisano 16 Grudzień 201014 l Autor Wszystko zależy jaki to obiekt bo można z arrayem się pobawić. Dorzucę Twój pomysł do tego tutka bo jeszcze chcę zrobić drugą część z wycinaniem w trochę trudniejszych kształtach jak kula :) khatake ale zakładałem, że nie nie mamy takiej komfortowej sytuacji :P Zresztą dobra siatka to zazwyczaj, ta w której do jednego vertexa nie nie dochodzi więcej niż 4 edge.
Napisano 16 Grudzień 201014 l Dobra siatka to taka jaką aktualnie potrzebujesz. Powiedz mi jeszcze że to ... To rzadko spotykana (bo komfortowa) sytuacja. Moim zdaniem po prostu strasznie komplikujesz ten proces. ofc ostatni etap to chamfer tego środkowego verta. Edytowane 16 Grudzień 201014 l przez khatake
Napisano 16 Grudzień 201014 l Autor Szukam i nie widzę wyższości mojego pomysłu nad Twoim, faktycznie tak można to było zrobić.
Napisano 16 Grudzień 201014 l Teraz to się nie biczuj ;] twój sposób też dobry i na pewno są sytuacje w których mój nie da rady a twój da. Tak czy inaczej rep za tutorial leci. Trzeba początkujących ratować przed booleanem ;]
Napisano 17 Grudzień 201014 l Ooo to ja poproszę tutek jak wyciąć okręgi na walcu :D Osobiscie to na płaskim to rysuje koło(int 1, czyli osmiokat) wlaczam snapa do vertexow i cutem wycinam po tym kole :P
Napisano 17 Grudzień 201014 l Chyba mi nie powiesz ze reczne ustawianie kola wzgledem walca jest jedyna metoda jak to zrobic? ;) zawsze dobrze zobaczyc jak to robia inni.
Napisano 12 Kwiecień 201113 l A czy sposób przedstawiony w tutorialu sprawdzi się również na powierzchni o większym zagęszczeniu siatki?
Napisano 12 Kwiecień 201113 l Autor ilość segmentów na cylindrze musi się zgadzać z obszarem w którym powstaje dziura, przykładowo, jak jest w tutorialu dziura z 8 poly = 8 krawędzi musi być segmentów na cyl.
Napisano 13 Kwiecień 201113 l http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/loop-regularizer polecam do takich zabaw
Napisano 8 Maj 201212 l Autor Są to dwa inne, szybsze i lepsze, sposoby modelowania otworów pod SubD. 1. Minimalnie potrzeba zaznaczenia 4 polygonów, aby nasze koło miało osiem ścianek 2.Po zaznaczenie wybieramy z menu pod prawym przyciskiem myszy skrypt Loop Regularizer ( http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/loop-regularizer ) 3.Z powstałęgo koła można wyciągnąć dodatakowe krawędzie, żeby zrobić chamfer bez poprawiania. 4.Gotowe ================================================================ Kolejna metoda jest trochę inna. 1.Mamy przykładowo taki kształt 2.Można zrobić jak poprzednio ale przy takim ksztłącie raczej nie da to dobrych efektów. 3.Dlatego stawiamy na odbiektem circle tak by mieścił się w 4 polygonach, a jego interpolacje ustawiamy na 1 tak aby miał 8 kątów. 4.W edycji poly na naszym kształcie wciąż w widoku top wybieramy narzędzie cut i włączamy snapa do verteksów. 5.Tak powstaje odcięte koło dopasowane do powierzchni, któś mógłby powiedzieć, że można to zrobić booleanem, albo shapemergem, ale osobiście uważam, że tak jest najszybciej, nie trezeba nic czyścić. 6.Należy połączyć wolne verteksy w taki sposób. 7.Reszta analogicznie jak w poprzedniej metodzie. 8.Z tym, że może się nie co gnieść, zależnie od kształtu na którym wycinamy 9.Czasem trzeba coś poprzestawiać, porelaksować werteksy, w tym wypadku wystarczyło je rozsunąć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto