Skocz do zawartości

3d Max 2011 Mental Iray


Gość RafalPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Mam pytanie związanye z Mental Iray w 3d max ponieważ korzystam z niego.

 

 

  • Oświetlenie jest naprawdę lepsze lecz tworzą się białe kropeczki nie wiem czy to wina czasu który ustawiłem na 4min lecz i przy 10min tez są, kg-EVGA Geforce 250 1GB 192 Cuda.
    Do końca nie jestem przekonany co do renderowania ta karta owszem działa ale jak np. popatrzyłem jak ktoś to robi na gf 480 no to różnica w prędkości jest ogromna.
    Może powinienem dokupić chociażby Quadro 600 (160dol) jako kartę do iray ? Ponieważ ma wsparcie dla 3d max a GF250 zostawić jako kartę pomocnicza do obliczeń, a może wymienić na GF 470 ?

proszę o poradę w tej kwestii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Karta grafiki nie ma raczej znaczenia dla czasu renderingu. Tu ważny jest procesor. Od karty zależy szybkość wyświetlania w vievportach a co za tym idzie komfort pracy.

W którym miejscu ustawia się czas renderingu w minutach? Co prawda nie jestem jeszcze wielkim fachowcem od maxa ale takiej funkcji jeszcze nie "zarejestrowałem".

 

edit:

O. To przepraszam za "wymądrzania". Myślałem, że to literówka w nazwie. A to się wygłupiem.

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś czytałem o tych kropeczkach,jeśli dobrze pamiętam to kwestia czasu renderowania,iray liczy caustyki a jak ustawisz za mało czasu to zostaną kropeczki.

Pamiętam że polecali ten programik do usowania tych kropeczków,zamiast zwiększania czasu gdyby były uparte:

 

http://www.visnevskis.com/defly/

 

Nie wiem jakie parametry ma quadro 600 ale jeśli kosztuje 160$ to raczej bym się nie spodziewał wzrostu wydajności zauważalnego.W wypadku iraya liczy się moc procesora karty i ilość pamięci,sterowniki wyświetlania specjalne dla maxa nic nie dadzą.Sprawdż co siedzi w tym quadro za 160$,jeśli w gf 470 jest mocniejszy procek to bierz GF,najlepiej odtrazu z 2GB ramu:D

 

Pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem na niższych rozdzielczościach (800-600 czy 1280-720) robi to dużo szybciej ale kropeczki dalej zostają to wina karty albo sterowników bo ustawiłem czas (nieokreślony wyszedłem robiło go z 30min i dalej to samo)

 

a dochodzę do wniosku skoro mam mieć obciążone 8 wątków (CPU) a grafika leży odłogiem to wole ja wykorzystywać, słychać jak pracuje bo obroty wiatraczka wzrastają a użycie GPU 94/98% a CPU 86/88

 

dziękuje za link do programu można to skorektowac dzięki czemu zaoszczędzę parę godzin bo jak bym to chciał obrabiać samym procesorem w mental ray to trochę by zajęło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż te kropeczki.Nie wydaje mi sie żeby to była wina karty czy sterów.Pamiętaj że iray to silnik physsically correct,jak masz jakieś materiały odbijające światło w stylu porcelany itp. to wskakuja reflection caustyki i sie robią kropki.

 

Tu było o tych kropkach:

http://www.the-area.com/forum/autodesk-3ds-max/autodesk-3ds-max--3ds-max-design-2011/iray---why-white-dots/

 

Takie ci sie robią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytałem o tym u mnie jest dużo elementow odbijających światło.

 

takie same + ziarnistość

 

przyklad

[ATTACH]76450[/ATTACH]

Edytowane przez RafalPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności