Gość RafalPL Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Witam Mam pytanie związanye z Mental Iray w 3d max ponieważ korzystam z niego. Oświetlenie jest naprawdę lepsze lecz tworzą się białe kropeczki nie wiem czy to wina czasu który ustawiłem na 4min lecz i przy 10min tez są, kg-EVGA Geforce 250 1GB 192 Cuda. Do końca nie jestem przekonany co do renderowania ta karta owszem działa ale jak np. popatrzyłem jak ktoś to robi na gf 480 no to różnica w prędkości jest ogromna. Może powinienem dokupić chociażby Quadro 600 (160dol) jako kartę do iray ? Ponieważ ma wsparcie dla 3d max a GF250 zostawić jako kartę pomocnicza do obliczeń, a może wymienić na GF 470 ? proszę o poradę w tej kwestii
Dynamico Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) Karta grafiki nie ma raczej znaczenia dla czasu renderingu. Tu ważny jest procesor. Od karty zależy szybkość wyświetlania w vievportach a co za tym idzie komfort pracy. W którym miejscu ustawia się czas renderingu w minutach? Co prawda nie jestem jeszcze wielkim fachowcem od maxa ale takiej funkcji jeszcze nie "zarejestrowałem". edit: O. To przepraszam za "wymądrzania". Myślałem, że to literówka w nazwie. A to się wygłupiem. Edytowane 20 Grudzień 2010 przez Dynamico
Gość RafalPL Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 w mental iray jest taka funkcja ponieważ korzysta on z GPU i CPU nie jak mental ray z samego CPU
mafida Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Gdzieś kiedyś czytałem o tych kropeczkach,jeśli dobrze pamiętam to kwestia czasu renderowania,iray liczy caustyki a jak ustawisz za mało czasu to zostaną kropeczki. Pamiętam że polecali ten programik do usowania tych kropeczków,zamiast zwiększania czasu gdyby były uparte: http://www.visnevskis.com/defly/ Nie wiem jakie parametry ma quadro 600 ale jeśli kosztuje 160$ to raczej bym się nie spodziewał wzrostu wydajności zauważalnego.W wypadku iraya liczy się moc procesora karty i ilość pamięci,sterowniki wyświetlania specjalne dla maxa nic nie dadzą.Sprawdż co siedzi w tym quadro za 160$,jeśli w gf 470 jest mocniejszy procek to bierz GF,najlepiej odtrazu z 2GB ramu:D Pozdro:)
Gość RafalPL Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 próbowałem na niższych rozdzielczościach (800-600 czy 1280-720) robi to dużo szybciej ale kropeczki dalej zostają to wina karty albo sterowników bo ustawiłem czas (nieokreślony wyszedłem robiło go z 30min i dalej to samo) a dochodzę do wniosku skoro mam mieć obciążone 8 wątków (CPU) a grafika leży odłogiem to wole ja wykorzystywać, słychać jak pracuje bo obroty wiatraczka wzrastają a użycie GPU 94/98% a CPU 86/88 dziękuje za link do programu można to skorektowac dzięki czemu zaoszczędzę parę godzin bo jak bym to chciał obrabiać samym procesorem w mental ray to trochę by zajęło
mafida Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Pokaż te kropeczki.Nie wydaje mi sie żeby to była wina karty czy sterów.Pamiętaj że iray to silnik physsically correct,jak masz jakieś materiały odbijające światło w stylu porcelany itp. to wskakuja reflection caustyki i sie robią kropki. Tu było o tych kropkach: http://www.the-area.com/forum/autodesk-3ds-max/autodesk-3ds-max--3ds-max-design-2011/iray---why-white-dots/ Takie ci sie robią?
Gość RafalPL Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) Tak czytałem o tym u mnie jest dużo elementow odbijających światło. takie same + ziarnistość przyklad [ATTACH]76450[/ATTACH] Edytowane 20 Grudzień 2010 przez RafalPL
mafida Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Taa,to te reflection caustyki,pewnie jakbyś zostawił jeszcze na godzinę albo dwie to by znikły,ale chyba lepiej jednak tym programikiem w 2 sekundy likwidować;).A szum to norma. Pozdro:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się