Skocz do zawartości

Scena 3d: Head 2 head


Stachu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, oto wynik mojej miesięcznej pracy.

Jestem z niej zadowolony, bo w końcu udalo mi sie stworzyć coś większego, ale ocene już zostawiam wam.

Na początku zrobiłem F355. Miedzyczasie poznałem fantastyczny zespół Sigur Rós i bardzo zaciekawiło mnie jak wyglada kraj z jakiego oni pochodzą. Surowe, monumentalne krajobrazy Islandii zainspirowały mnie do stworzenia takiego jednego widoczku. Połączyłem oba te teamty, ale jeszcze czułem jakis niedosyt. Ciągle mi czegoś brakowało. Z kolejną inspiracją przyszła mi okładka Need For Speed High Stakes, więc wymodelowałem jeszcze na potrzeby scenki Vipera GTS. Jako auto jadące z przeciwnej strony wykorzystałem swojego Citroena C5.

Modelowane standardowo w 3ds Max + Vray i obrabiane w Photoshopie.

rendericelandsmall.jpg

 

wieksza rozdzielczość:

rendericeland.th.jpg

 

edit:

wersja zaproponowana przez F Fightera

rendericeland2.th.jpg

@ kontrastów już tak nie podijałem tak jak pokazałeś bo za mocno zaczerniało w cieniach

 

edit2: no dobra a to oryginalna wersja od F Fightera:P

rendericeland.th.jpg

 

wybierajcie które wolicie, nie obrażę się też waszych propozycji, tylko żeby to nie było przesunięcie jednego paska color balance i jest post produkcja:P

Edytowane przez Stachu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pare rzeczy bardzo mi się podoba ale pare nie za bardzo.

 

Bardziej mi się podoba prawa strona obrazka niż lewa. Wy nika to z tego że niebo odcina się od stou po prawej. Sam stok nawet fajnie zrobiony ale widać że to sztuczne i tylko tekstura.

 

także kompozycja bardzo nie ciekawa: myślę że za dużo jest drogi pokazanej na dole a za mało nieba na górze - dzieki temu przesunął byś ciężar obrazka, wydaje mi się że na plus.

 

Ale Ferrari wyszło miodzio - fajne nasycenie koloru i kontrast. Także prawa strona Vipera wygłada fajnie.

 

także nie podoba mi się za bardzo ustawienie kamery - za bardzo to się rozciaga wszystko.

 

cheers

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za krytyke, z kamerą właśnie było sporo problemów bo oczywiscie najpierw wymodelowałem wszystko, a poźniej dopiero ją ustawiałem i dosyć ciężko było tak ustawić zeby jednoczesnie było widać góry, drogę i samochody. ale tu sie z tobą zgodze ze jednak jest za nisko :P

 

gory oczywiscie robione tradycyjnymi technikami czyli polymodeling. bo w ogóle chciałem je jakoś wygenerować, najpierw próbowałem w vue, później w terragen, niestety na oba programy nie miałem cierpliwości. (głównie problemy z export/import z 3dsem) :/ próbowałem jeszcze zbrusha ale rownież na to nie starczyło mi nerwów tak więc zostalem przy 3dsie. trawa jest 3d ale moze przez motion blura wyszła jak texturka. nie chce się oczywiscie tłumaczyć, bo chyba pierwszy raz tak na serio chciałem wymodelować krajobraz a jendak takie rzeczy nie należą do najłatwiejszych. pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, a można prosić jeszcze o jakieś opinie? chciałbym wiedzieć w czym tkwi naprawdę problem, co jest nie tak. Starałem się jak najbardziej mogłem dopracować tą scenę ale teraz spotkałem się z zbiorową ignorancją tak jakby wszyscy na cg forach się zmówili :P jedna osoba napisała mi tylko, że niby jest ładnie, ale czegoś tu brakuje. Może ktoś z was jednak wie? Kompozycja? modele, materiały? Bardzo by mi to pomogło, bo chcę się dalej rozwijać, ale nawet nie wiem w którą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stachu mi tam się podoba, więc za bardzo nie mogę napisać co jest nie tak, ale faktycznie czegoś brakuje tylko szkopuł w tym, że nie potrafię tego określić, bo modele są dobre, wszystko niby pasuje ale mam wrażenie że horyzont nad morzem jest za wysoki w stosunku do pochylenia kadru i do całej prawej strony, jak dla mnie powinien być tak na wysokości tego płotka mniej więcej. Ale może mi się wydaje tylko. Wesołych świąt:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja sie wypowiem choć nie jestem samochodziarzem. Nie pasuje mi w tej scenie, a własciwie nie pasują mi materiały vipera. O ile światła ferrari naprawde ładne to światła vipera wieją tandetą. Z lakierem też coś nie teges, jakby za dużo odbijał. Ujęcie b. fajne wg. mnie, aczkolwiek brakuje własnie czegoś po lewej stronie. Wiadomo ma być to morze, skoro morze to może jakiś port/statki/latarnia morska, hmm? No i tutaj możesz zdziałac najwięcej i bez większego wkładu dodac dużo uroku do pracy a mianowicie, Post produkcja. Na twojej pracy jest lekki misz masz kolorystyczny. Wszystkie kolory są bardzo nasycone co w realnym swiecie nie jest tak kolorowe. O ile widoki jak najbardziej mogą być tak kolorowe gdyż tam gdzie występują jest czyste powietrze nie ma zanieczyszczeń więc są tak naturalnie zielone. Ale asfalt już troche razi, jest za bardzo czysty, że sie tak wyrażę. Pasy powinny być mniej "białe" nieco zniszczone. Na drodze sprzydałyby się jakieś pęknięcia/dziury. Co następne, auto z naprzeciwka. Jakoś mi nie pasuje nie wiem czemu, nie umiem tego wytłumaczyć. Co jeszcze, hmmm? Chyba tyle. Mogę tylko powiedziec, że powinieneś iść w strone jaką radzi Ci freedom Fighter, aczkolwiek on zjadł troche cienie kontrastem i teraz są bardzo "czarne". Spróbuj w photoshopie dać na samą góre warstwe z jakimś gradientem w zależnosci jaki chcesz uzyskać efekt zmieniaj kolory gradientu i pobaw sie trybami mieszania (blend mode) na dość niskim opacity coby nie umniejszyć realności pracy. Ode mnie tyle, myśle że coś niecoś pomogłem. Moge tylko powiedzieć że model Ferrari świetny, widziałem wipa z niego i ogólnie Gratuluję! Na temat Vipera się nie wypowiem, gdyż nie przepadam za tym autem jest wg. mnie zbyt . . . brzydki (ale to kwestia gustu, ważne że jest ładnie wymodelowany, a ferrari ratuje sytuacje:D)

 

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dzieki, bardzo, własnie o tego typu wypowiedzi mi chodziło. ogolnie to w cale się nie dziwię, że radzisz mi postować metodami ktorych własnie uzywalem, (bo własnie wszystko robiłem na warstwach i trybach miesznaia z suwakiem opacity) tyle że.... bardzo na intuicje. Zapewnie jak profesjonalista wie jak zabrać się za pracę aby miała w sobie "życie", tak ja podszedłem do tego z nastawieniem "a tu troche czerwieni, tu zieleni, tu skontrastować a tam podbić saturację" :D :P

ale dobrze że jeszcze dodałeś o wodzie i asfalcie, faktycznie na to w ogóle nie zwróciłem uwagi a mozna było jeszcze to podszlifować.

auto z naprzeciwka - hm moze dlatego ze oba samochody na 1szym planie są z lat '90 a auto nadjeżdzające jest nowoczesne? nie wiem, ale nie czepiam się.

 

@smoku taaa już mi jeden znajomy tez to wytknął, że horyzont wydaje się za wysoko. jest to spowodowane tym, że szosa zjeżdża w dół. ale to chyba marne wytłumaczenie, mogłem zrobić ze jest na prostej albo większy spadek, hehe :P

 

jeszcze raz dzieki i też życzę wesołych i udanego sylwestra! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozytywna scenka. Trzyma klimat poprzednich gier, te materialy nawet takie troche gierkowe, może to i zaleta :) Faktycznie po lewo pusto, jakis obiekt stateczek czy samolocik by się tam przydał. Same autka bym bardziej zbliżyl do siebie bokami, tak jak to było na okładce NFS 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności