Napisano 1 Styczeń 201114 l Mam 2 pytania dot.3d max'a i bede wdzieczna za pomoc:) Po pierwsze -jak podzielic pojedyncze poligony na mniejsze kwadraty,prostokaty? I po drugie- jak przekroic bryle-np.cylinder na pół(aby pokazac przekroj)?
Napisano 1 Styczeń 201114 l Sposobów pewnie jest wiele. Np.: 1. zaznacz polygon i "tesselate" 2. włącz np. selekcję edge -> slice plane (teraz możesz sobie ustawić płaszczyznę - żółta - cięcia)-> slice; i bryła jest przecięta; usuń lub ukryj niepotrzebne polygony
Napisano 1 Styczeń 201114 l Karo., przejdź do trybu zaznaczania Edges, zaznacz równoległe do siebie krawędzie, które tworzą boki wybranego polygonu i skorzystaj z opcji connect, wybierając ilość podziałów oraz przesunięcie zadanych krawędzi dzielących względem siebie, jak i względem boków dzielonego polygonu. Inny jeszcze sposób, kiedy chcesz podzielić wszystkie polygony wzdłuż/wszerz/po obwodzie bryły na jednej wysokości/długości/w jednej lini skosu, w trybie zaznaczania Polygons zaznacz polygony odpowiadające obszarowi, na którym chcesz dokonać podziału i użyj funkcji quick slice klikając raz po jednej stronie bryły, a drugi raz z drugiej wzdłuż linii cięcia. Sposobów tak naprawdę jest kilka:) Pozdrawiam Edytowane 1 Styczeń 201114 l przez Touch
Napisano 5 Styczeń 201114 l Jak chcesz przekroić fajnie dowolny model to robisz tak jak Ci powiedział Dynamico slice plane, a potem możesz dodać modyfikator shell, żeby było widać co model ma w środku (w przeciwnym wypadku poligony są odwrócone i od wewnątrz będą niewidoczne.