Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam 2 pytania dot.3d max'a i bede wdzieczna za pomoc:)

Po pierwsze -jak podzielic pojedyncze poligony na mniejsze kwadraty,prostokaty?

I po drugie- jak przekroic bryle-np.cylinder na pół(aby pokazac przekroj)?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sposobów pewnie jest wiele. Np.:

1. zaznacz polygon i "tesselate"

2. włącz np. selekcję edge -> slice plane (teraz możesz sobie ustawić płaszczyznę - żółta - cięcia)-> slice; i bryła jest przecięta; usuń lub ukryj niepotrzebne polygony

Napisano

Karo., przejdź do trybu zaznaczania Edges, zaznacz równoległe do siebie krawędzie, które tworzą boki wybranego polygonu i skorzystaj z opcji connect, wybierając ilość podziałów oraz przesunięcie zadanych krawędzi dzielących względem siebie, jak i względem boków dzielonego polygonu.

 

Inny jeszcze sposób, kiedy chcesz podzielić wszystkie polygony wzdłuż/wszerz/po obwodzie bryły na jednej wysokości/długości/w jednej lini skosu, w trybie zaznaczania Polygons zaznacz polygony odpowiadające obszarowi, na którym chcesz dokonać podziału i użyj funkcji quick slice klikając raz po jednej stronie bryły, a drugi raz z drugiej wzdłuż linii cięcia.

 

Sposobów tak naprawdę jest kilka:)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Touch

Napisano

Jak chcesz przekroić fajnie dowolny model to robisz tak jak Ci powiedział Dynamico slice plane, a potem możesz dodać modyfikator shell, żeby było widać co model ma w środku (w przeciwnym wypadku poligony są odwrócone i od wewnątrz będą niewidoczne.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności