Karo. Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Mam 2 pytania dot.3d max'a i bede wdzieczna za pomoc:) Po pierwsze -jak podzielic pojedyncze poligony na mniejsze kwadraty,prostokaty? I po drugie- jak przekroic bryle-np.cylinder na pół(aby pokazac przekroj)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Sposobów pewnie jest wiele. Np.: 1. zaznacz polygon i "tesselate" 2. włącz np. selekcję edge -> slice plane (teraz możesz sobie ustawić płaszczyznę - żółta - cięcia)-> slice; i bryła jest przecięta; usuń lub ukryj niepotrzebne polygony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karo. Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 dzieki wielkie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Touch Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 (edited) Karo., przejdź do trybu zaznaczania Edges, zaznacz równoległe do siebie krawędzie, które tworzą boki wybranego polygonu i skorzystaj z opcji connect, wybierając ilość podziałów oraz przesunięcie zadanych krawędzi dzielących względem siebie, jak i względem boków dzielonego polygonu. Inny jeszcze sposób, kiedy chcesz podzielić wszystkie polygony wzdłuż/wszerz/po obwodzie bryły na jednej wysokości/długości/w jednej lini skosu, w trybie zaznaczania Polygons zaznacz polygony odpowiadające obszarowi, na którym chcesz dokonać podziału i użyj funkcji quick slice klikając raz po jednej stronie bryły, a drugi raz z drugiej wzdłuż linii cięcia. Sposobów tak naprawdę jest kilka:) Pozdrawiam Edited January 1, 2011 by Touch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aethersis Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Jak chcesz przekroić fajnie dowolny model to robisz tak jak Ci powiedział Dynamico slice plane, a potem możesz dodać modyfikator shell, żeby było widać co model ma w środku (w przeciwnym wypadku poligony są odwrócone i od wewnątrz będą niewidoczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts