Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Od niedawna Zająłem się zgłębianiem możliwości jakie oferuje ZBrush. Jestem w tym temacie samoukiem.

Tak więc stawiam peirwsze kroki i eksperymentuję. Ale moja wiedza na temat 3d wciąż jest bardzo wąska i niewielka. Dlatego mam nadzieję że podpowiecie mi gdzie leżą moje braki.

 

Pracuję w ZBrushu, ale raczkuję też w 3dmax'ie. Nie próbowałem jeszcze żadnych innych programów.

 

Zamieszczam tutaj teraz najnowszą pracę.

scotish_guy_by_talandors-d36s3fu.jpg

Edytowane przez TAL
Chcę zmienić ikonkę na liscie wątków.
  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak na początki to wygląda bardzo przyjemnie. Ogólnie bryła daje rade. Możesz powrzucać trochę większe obrazki, żeby było widać twarz i trochę detalu bo na razie ciężko coś więcej napisać. Z takich rzeczy które bym dopracował, to dosyć płaski biceps i sposób w jaki łączy się on z przedramieniem (szczególnie to widać w widoku z profilu postaci). Czekam na kolejne sculpty.

Napisano (edytowane)

Zabrałem się za kolejną pracę. Jeszcze nie jest skończona ale już widać ramy i zamysł. Pozostaje tylko przemyśleć stawy łokciowe, i dorobić dłonie/stopy czy głowę.

 

Zbudowałem całość w ZBrushu, więc obecnie mam 75 SubTool'i. Docelowo zamierzam pogrupować wszstkie partie ciała w pojedyńcze obiekty. Może też zmienię obiekty na niską ilość poligonów by dało się ten model gdzieś urzyć.

 

Może mi coś poradzicie.

Edytowane przez TAL
Napisano

Próbowałem kilka wersji głowy. Ta wydaje mi się trochę stereotypowa więc będę nad nią pracować dalej.

Napisano

To prawda. Jest calkiem rzesko, ale przydalby sie inny material. Model duzo traci na obecnym.

 

I kamyczek, mniej glutowaty, troche komizmu dodaje ten ksztalt odstajacy do gory.

Ale calosciowo dosc swobodnie, naturalnie...to swietnie harmonizuje z sama postacia i jej lokalizacja na linii czasu;)

 

Pawel

 

Zapraszam chetnych na szkolenia "Tworzenie filmu animowanego"

Napisano (edytowane)

Mam problem z materiałem.

Ktoś wie jak zrobić żeby ubrania wyglądały bardziej naturalnie?

 

Chodzi o to że po retopologii w ZBrushu (Docelowo mają wylądować w Maxie) stają się plastikowe. Powinienem więc zbudować im jakieś superrealistyczne tekstury żeby udawać ich fakturę czy sprawa jednak tkwi w siatce i robię jakieś błędy?

 

Jest tu prosta koszula z rozpiętym guzikiem i postawionym kołnierzykiem. W całości zbudowałem ją i zrobiłem lowPolly w ZBrushu. Co możecie mi poradzić by wyglądała lepiej.

Edytowane przez TAL
Napisano

Chciałem podziękować za wskazówki.

 

Zacząłem szukać informacji o Bump Mapach i zrobiłem taką na koszuli. Wyszło trochę lepiej ale tkanina zrobiła się grubo tkana. Efekt dobry ale nie jestem pewien jak go użyć bez zrobienia ogromnej rozdzielczości na teksturach, zagęszczenie bumpmapy powoduje jej rozpikslowanie.

Dobrze wygląda sama tekstura, na spodniach nie ma bump mapy. Jestem ciekaw jak to się zaprezentuje z dobrym oświetleniem.

 

Co do fałdek na koszuli to się zgadzam. To moja pierwsza koszula i zanim zrobiłem jej retopologię powinienem lepiej ją przemyśleć. Następna będzie pewnie lepsza. Póki co ją zostawię, i tak będzie schowana pod płaszczem, ale może zrobię ją później od nowa.

 

A właśnie, płaszcz okazał się nie lada wyzwaniem. Postacią jest cyberpunkowy detektyw z klimatów Noir. Ale ma ktoś jakiś przykład dobrego wymodelowania płaszcza?

 

Zrobiłem też głowę, używając bumpmap do zrobienia włosów i brody. Efekt jest lepszy niż przypuszczałem, zwłaszcza że ciągle jeszcze pracuję w samym ZBruschu. Powiedzcie co sądzicie o tym efekcie, nie jestem pewny czy idę właściwą drogą. Ciekawe czy uda mi się go przenieść w tej samej formie do Maxa.

Napisano

Hej wszystkim.

 

Zrobiłem już obie postacie. Mamy tu detektywa oraz jego robota.

Powinienem chyba ich trochę inaczej ustawić by lepiej pasowali do sceny.

 

Ale póki co nie jestem zadowolony z płaszcza, przydał by mi się jakiś pomysł jak go zrobić naturalniej.

Łokieć robota mi się rozleciał podczas zmiany pozycji. Powinienem go ustawić jeszcze raz.

 

Powiedzcie co sądzicie.

Napisano

Detektyw i jego robot... podchodzi mi to klimatem z ErgoProxy :)

Mi jakoś nie pasują trochę oczy tego detektywa. Strasznie się wybija ten niebieski kolor.... może mniej saturacji i trochę by trochę przyciemnić ogólnie tęczówki?

 

Pozdr.

Napisano

Zrobiłem model anatomii.

Ale trudno mi go teraz poprawiać bo nie widzę gdzie są błędy.

Może macie co do niego jakieś uwagi.

 

Całość (Łącznie z lowpoly Basemesh'em) zrobiony w ZBrushu.

Tekstura jeszcze nie jest skończona.

Napisano

Bardzo mi się podoba ta stylizowana anatomia, bardzo spoko- wrzucam sobie do referek ;), ale imo z twarzą jest coś nie tak jeszcze. Daj moze zblizenie bez tekstury.

Z boku udo wydaje się za cieńkie, za to łydka za gruba, kostka i palce u nóg coś nie tegesują ;)

Napisano (edytowane)

W zeszłym roku zrobiłem kielich czarodzieja. Dorobiłem do niego też niewielki świecznik.

 

Powiedzcie co o nich sądzicie.

Może mi podpowiecie jak go zaprezentować (ustawić / oświetlić / umaterialnić itd...) by wyglądał dobrze. Drugi obrazek, jest w 3ds Max'ie.

 

"Czarodziej według tarota, łączy w sobie wszystkie cztery atrybuty mniejszych arkanów. Posiada miecz do karcenia zła, posiada laskę drewna jako symbol władzy, złoty pentakl jako bogactwo oraz kielich władający relacjami. Pije w nim swoje magiczne eliksiry." - Wyobraziłem sobie taki kielich i go zrealizowałem.

Edytowane przez TAL
Napisano

moglbys powiedziec jak wymodelowales ten kielich?;) dla mnie bardzo fajnie;)

Napisano

Owijałem nitki dookoła walca o kształcie kielicha, początkowo były stylizowane na wzory secesyjne, ale po zdublowaniu i obróceniu nóżki kilka razy zatraciły się te motywy.

Świecznik to ta sama nóżka tylko rozpleciona i rozsunięta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności