TAL Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 (edytowane) Od niedawna Zająłem się zgłębianiem możliwości jakie oferuje ZBrush. Jestem w tym temacie samoukiem. Tak więc stawiam peirwsze kroki i eksperymentuję. Ale moja wiedza na temat 3d wciąż jest bardzo wąska i niewielka. Dlatego mam nadzieję że podpowiecie mi gdzie leżą moje braki. Pracuję w ZBrushu, ale raczkuję też w 3dmax'ie. Nie próbowałem jeszcze żadnych innych programów. Zamieszczam tutaj teraz najnowszą pracę. Edytowane 13 Kwiecień 2011 przez TAL Chcę zmienić ikonkę na liscie wątków.
NASTRASH Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Jak na początki to wygląda bardzo przyjemnie. Ogólnie bryła daje rade. Możesz powrzucać trochę większe obrazki, żeby było widać twarz i trochę detalu bo na razie ciężko coś więcej napisać. Z takich rzeczy które bym dopracował, to dosyć płaski biceps i sposób w jaki łączy się on z przedramieniem (szczególnie to widać w widoku z profilu postaci). Czekam na kolejne sculpty.
TAL Napisano 9 Styczeń 2011 Autor Napisano 9 Styczeń 2011 (edytowane) Zabrałem się za kolejną pracę. Jeszcze nie jest skończona ale już widać ramy i zamysł. Pozostaje tylko przemyśleć stawy łokciowe, i dorobić dłonie/stopy czy głowę. Zbudowałem całość w ZBrushu, więc obecnie mam 75 SubTool'i. Docelowo zamierzam pogrupować wszstkie partie ciała w pojedyńcze obiekty. Może też zmienię obiekty na niską ilość poligonów by dało się ten model gdzieś urzyć. Może mi coś poradzicie. Edytowane 9 Styczeń 2011 przez TAL
olaf Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 inny materiał i małe wybrzuszenie na płatach napiersiowych w okolicy dołu przy mostku do zredukowania i będzie zacnie.
TAL Napisano 12 Styczeń 2011 Autor Napisano 12 Styczeń 2011 Próbowałem kilka wersji głowy. Ta wydaje mi się trochę stereotypowa więc będę nad nią pracować dalej.
Pawel Lipka Napisano 12 Styczeń 2011 Napisano 12 Styczeń 2011 To prawda. Jest calkiem rzesko, ale przydalby sie inny material. Model duzo traci na obecnym. I kamyczek, mniej glutowaty, troche komizmu dodaje ten ksztalt odstajacy do gory. Ale calosciowo dosc swobodnie, naturalnie...to swietnie harmonizuje z sama postacia i jej lokalizacja na linii czasu;) Pawel Zapraszam chetnych na szkolenia "Tworzenie filmu animowanego"
TAL Napisano 22 Styczeń 2011 Autor Napisano 22 Styczeń 2011 (edytowane) Mam problem z materiałem. Ktoś wie jak zrobić żeby ubrania wyglądały bardziej naturalnie? Chodzi o to że po retopologii w ZBrushu (Docelowo mają wylądować w Maxie) stają się plastikowe. Powinienem więc zbudować im jakieś superrealistyczne tekstury żeby udawać ich fakturę czy sprawa jednak tkwi w siatce i robię jakieś błędy? Jest tu prosta koszula z rozpiętym guzikiem i postawionym kołnierzykiem. W całości zbudowałem ją i zrobiłem lowPolly w ZBrushu. Co możecie mi poradzić by wyglądała lepiej. Edytowane 23 Styczeń 2011 przez TAL
Horus Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Może taki bumpik: http://www.evermotion.org/tutorials/show/7838/realistic-bump-map- tylko drobniejszy.
odnetniN Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Musisz popracowac nad faldkami, bo nie sa za dobre, poszukaj jakis fotek jak koszulka sie rozklada.
TAL Napisano 27 Styczeń 2011 Autor Napisano 27 Styczeń 2011 Chciałem podziękować za wskazówki. Zacząłem szukać informacji o Bump Mapach i zrobiłem taką na koszuli. Wyszło trochę lepiej ale tkanina zrobiła się grubo tkana. Efekt dobry ale nie jestem pewien jak go użyć bez zrobienia ogromnej rozdzielczości na teksturach, zagęszczenie bumpmapy powoduje jej rozpikslowanie. Dobrze wygląda sama tekstura, na spodniach nie ma bump mapy. Jestem ciekaw jak to się zaprezentuje z dobrym oświetleniem. Co do fałdek na koszuli to się zgadzam. To moja pierwsza koszula i zanim zrobiłem jej retopologię powinienem lepiej ją przemyśleć. Następna będzie pewnie lepsza. Póki co ją zostawię, i tak będzie schowana pod płaszczem, ale może zrobię ją później od nowa. A właśnie, płaszcz okazał się nie lada wyzwaniem. Postacią jest cyberpunkowy detektyw z klimatów Noir. Ale ma ktoś jakiś przykład dobrego wymodelowania płaszcza? Zrobiłem też głowę, używając bumpmap do zrobienia włosów i brody. Efekt jest lepszy niż przypuszczałem, zwłaszcza że ciągle jeszcze pracuję w samym ZBruschu. Powiedzcie co sądzicie o tym efekcie, nie jestem pewny czy idę właściwą drogą. Ciekawe czy uda mi się go przenieść w tej samej formie do Maxa.
TAL Napisano 16 Luty 2011 Autor Napisano 16 Luty 2011 Hej wszystkim. Zrobiłem już obie postacie. Mamy tu detektywa oraz jego robota. Powinienem chyba ich trochę inaczej ustawić by lepiej pasowali do sceny. Ale póki co nie jestem zadowolony z płaszcza, przydał by mi się jakiś pomysł jak go zrobić naturalniej. Łokieć robota mi się rozleciał podczas zmiany pozycji. Powinienem go ustawić jeszcze raz. Powiedzcie co sądzicie.
Mortom Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Detektyw i jego robot... podchodzi mi to klimatem z ErgoProxy :) Mi jakoś nie pasują trochę oczy tego detektywa. Strasznie się wybija ten niebieski kolor.... może mniej saturacji i trochę by trochę przyciemnić ogólnie tęczówki? Pozdr.
TAL Napisano 22 Marzec 2011 Autor Napisano 22 Marzec 2011 Zrobiłem model anatomii. Ale trudno mi go teraz poprawiać bo nie widzę gdzie są błędy. Może macie co do niego jakieś uwagi. Całość (Łącznie z lowpoly Basemesh'em) zrobiony w ZBrushu. Tekstura jeszcze nie jest skończona.
kotisded Napisano 24 Marzec 2011 Napisano 24 Marzec 2011 Bardzo mi się podoba ta stylizowana anatomia, bardzo spoko- wrzucam sobie do referek ;), ale imo z twarzą jest coś nie tak jeszcze. Daj moze zblizenie bez tekstury. Z boku udo wydaje się za cieńkie, za to łydka za gruba, kostka i palce u nóg coś nie tegesują ;)
TAL Napisano 24 Marzec 2011 Autor Napisano 24 Marzec 2011 Pżyjżę się więc nogom jeszcze raz. Póki co wrzucam głowę, ale nie zrobiłem jeszcze ucha.
TAL Napisano 13 Kwiecień 2011 Autor Napisano 13 Kwiecień 2011 (edytowane) W zeszłym roku zrobiłem kielich czarodzieja. Dorobiłem do niego też niewielki świecznik. Powiedzcie co o nich sądzicie. Może mi podpowiecie jak go zaprezentować (ustawić / oświetlić / umaterialnić itd...) by wyglądał dobrze. Drugi obrazek, jest w 3ds Max'ie. "Czarodziej według tarota, łączy w sobie wszystkie cztery atrybuty mniejszych arkanów. Posiada miecz do karcenia zła, posiada laskę drewna jako symbol władzy, złoty pentakl jako bogactwo oraz kielich władający relacjami. Pije w nim swoje magiczne eliksiry." - Wyobraziłem sobie taki kielich i go zrealizowałem. Edytowane 13 Kwiecień 2011 przez TAL
Gość kakaku Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 moglbys powiedziec jak wymodelowales ten kielich?;) dla mnie bardzo fajnie;)
TAL Napisano 13 Kwiecień 2011 Autor Napisano 13 Kwiecień 2011 Owijałem nitki dookoła walca o kształcie kielicha, początkowo były stylizowane na wzory secesyjne, ale po zdublowaniu i obróceniu nóżki kilka razy zatraciły się te motywy. Świecznik to ta sama nóżka tylko rozpleciona i rozsunięta.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się