Napisano 10 Styczeń 201114 l Mam pytanie odnośnie UV's przy modelach anatomicznych typu serce, nerka itd. Po skorzystanie UV Mastera i stworzenia UV chciałabym ją teraz pomalować tylko problem w tym, że jeśli nawet wrzucę ją do PS'a to przypomina ona raczej Australię :D, gdzie nic się nie wyróżnia i ciężko jest się połapać jak i gdzie powinno się malować. Czy ma ktoś jakieś rady jak z czymś takim sobie poradzić? Czy jest może dostępna taka opcja, że tworzę za pomocą UV Mastera UV i maluję na niej w Zbrushu4, ale mam podgląd w jakim obszarze jestem? Jak radzicie sobie z malowaniem UV's? Mam nadzieję, że wyraziłam się jasno bo dopiero zaczynam ten temat i trochę się w nim gubię.
Napisano 10 Styczeń 201114 l Autor UW Master- Unwrap- Flatten- chodzi mi o to co powstaje i na czym sie rysuje np.: głowę się rozpłaszcza i rysuje skórę, itd http://www.pixologic.com/zbrush/features/UV-Master/
Napisano 10 Styczeń 201114 l To lepiej w menu texture włącz sobie texture from uv's i przerzuć do shopa. Malowanie po flattniętych uvkach polypaintem nie ma sensu.
Napisano 10 Styczeń 201114 l zainteresuj sie opcja Ambient Occlusion, pewnie chodzi Tobie o to, zeby widziec co sie zamalowuje ;) Zobacz w ZBrushu "Mask by Cavity" w opcji Masking i 'Mask Ambient Occlusion". Darmowy program xnormal, wypala Ci Ambient Occlusion z obiektu High na Low lub z samego obiektu low. Zobacz tutoriale w internecie. ps. zbrush tez wypala Ambient Occlusion ;) Edytowane 10 Styczeń 201114 l przez Chrupek3D
Napisano 14 Styczeń 201114 l Autor Lucek: no właśnie jak przerzucę do PS'a to mam to rozflatnięte i nie mogę się połapać gdzie co jest. Chrupek: Ambient Oclusion może być pomocne z tego co patrzyłam bo tworzy jakby zacienienia i pomoże się połapać, muszę jeszcze zgłębić ten temat Szczery: no właśnie wydaje mi się że tak będzie najlepiej Wydaje mi się że do problemu podeszłam od tyłu, he,he. Bo w sumie po co malować na flatnietych UV'kach skoro można na modelu 3D (jak to zauważył lucek) z tym, że jak maluje to mam dwa problemy: 1. widać pikselozę (he,he)- tak to nazwałam bo wygląda to tak że krawędzie są nieostre, poszarpane, kwadratowe 2. aby była lepsza jakość trzeba zwiększyć mocno podziały co strasznie muli mi kompa. Trochę namieszałam z tymi UV'kami bo w sumie nie rozumiałam po co je tworzyć skoro można malować od razu na modelu 3D, ale jak rozumiem tworzy się je żeby łatwiej się nakładało teksturę w innych programach np. 3Dmax'ie? A propo max'a to jak sobie radzicie z malowaniem tekstur np. skóry z detalami, z sytuacjami gdzie musicie w odpowiednim miejscu coś namalować? Podam linka co chcę mniej więcej uzyskać, może ktoś ma pomysły jak uzyskać taki efekt i się do tego zabrać. http://images.3d4medical.com/Coronary-blood-vessels-52-image_RM5023.html Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto