Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie odnośnie UV's przy modelach anatomicznych typu serce, nerka itd. Po skorzystanie UV Mastera i stworzenia UV chciałabym ją teraz pomalować tylko problem w tym, że jeśli nawet wrzucę ją do PS'a to przypomina ona raczej Australię :D, gdzie nic się nie wyróżnia i ciężko jest się połapać jak i gdzie powinno się malować. Czy ma ktoś jakieś rady jak z czymś takim sobie poradzić?

 

Czy jest może dostępna taka opcja, że tworzę za pomocą UV Mastera UV i maluję na niej w Zbrushu4, ale mam podgląd w jakim obszarze jestem?

 

Jak radzicie sobie z malowaniem UV's?

 

Mam nadzieję, że wyraziłam się jasno bo dopiero zaczynam ten temat i trochę się w nim gubię.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W Ogóle nie wiem o co pytasz. Jak się maluje uv bo nie mam pojęcia.

Napisano

To lepiej w menu texture włącz sobie texture from uv's i przerzuć do shopa. Malowanie po flattniętych uvkach polypaintem nie ma sensu.

Napisano

zainteresuj sie opcja Ambient Occlusion, pewnie chodzi Tobie o to, zeby widziec co sie zamalowuje ;) Zobacz w ZBrushu "Mask by Cavity" w opcji Masking i 'Mask Ambient Occlusion".

Darmowy program xnormal, wypala Ci Ambient Occlusion z obiektu High na Low lub z samego obiektu low. Zobacz tutoriale w internecie.

 

ps. zbrush tez wypala Ambient Occlusion ;)

Edytowane przez Chrupek3D

Napisano
  • Autor

Lucek: no właśnie jak przerzucę do PS'a to mam to rozflatnięte i nie mogę się połapać gdzie co jest.

Chrupek: Ambient Oclusion może być pomocne z tego co patrzyłam bo tworzy jakby zacienienia i pomoże się połapać, muszę jeszcze zgłębić ten temat

Szczery: no właśnie wydaje mi się że tak będzie najlepiej

 

Wydaje mi się że do problemu podeszłam od tyłu, he,he. Bo w sumie po co malować na flatnietych UV'kach skoro można na modelu 3D (jak to zauważył lucek) z tym, że jak maluje to mam dwa problemy: 1. widać pikselozę (he,he)- tak to nazwałam bo wygląda to tak że krawędzie są nieostre, poszarpane, kwadratowe 2. aby była lepsza jakość trzeba zwiększyć mocno podziały co strasznie muli mi kompa.

 

Trochę namieszałam z tymi UV'kami bo w sumie nie rozumiałam po co je tworzyć skoro można malować od razu na modelu 3D, ale jak rozumiem tworzy się je żeby łatwiej się nakładało teksturę w innych programach np. 3Dmax'ie?

 

A propo max'a to jak sobie radzicie z malowaniem tekstur np. skóry z detalami, z sytuacjami gdzie musicie w odpowiednim miejscu coś namalować?

 

Podam linka co chcę mniej więcej uzyskać, może ktoś ma pomysły jak uzyskać taki efekt i się do tego zabrać.

http://images.3d4medical.com/Coronary-blood-vessels-52-image_RM5023.html

 

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności