Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie odnośnie UV's przy modelach anatomicznych typu serce, nerka itd. Po skorzystanie UV Mastera i stworzenia UV chciałabym ją teraz pomalować tylko problem w tym, że jeśli nawet wrzucę ją do PS'a to przypomina ona raczej Australię :D, gdzie nic się nie wyróżnia i ciężko jest się połapać jak i gdzie powinno się malować. Czy ma ktoś jakieś rady jak z czymś takim sobie poradzić?

 

Czy jest może dostępna taka opcja, że tworzę za pomocą UV Mastera UV i maluję na niej w Zbrushu4, ale mam podgląd w jakim obszarze jestem?

 

Jak radzicie sobie z malowaniem UV's?

 

Mam nadzieję, że wyraziłam się jasno bo dopiero zaczynam ten temat i trochę się w nim gubię.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W Ogóle nie wiem o co pytasz. Jak się maluje uv bo nie mam pojęcia.

Napisano

To lepiej w menu texture włącz sobie texture from uv's i przerzuć do shopa. Malowanie po flattniętych uvkach polypaintem nie ma sensu.

Napisano

zainteresuj sie opcja Ambient Occlusion, pewnie chodzi Tobie o to, zeby widziec co sie zamalowuje ;) Zobacz w ZBrushu "Mask by Cavity" w opcji Masking i 'Mask Ambient Occlusion".

Darmowy program xnormal, wypala Ci Ambient Occlusion z obiektu High na Low lub z samego obiektu low. Zobacz tutoriale w internecie.

 

ps. zbrush tez wypala Ambient Occlusion ;)

Edytowane przez Chrupek3D

Napisano
  • Autor

Lucek: no właśnie jak przerzucę do PS'a to mam to rozflatnięte i nie mogę się połapać gdzie co jest.

Chrupek: Ambient Oclusion może być pomocne z tego co patrzyłam bo tworzy jakby zacienienia i pomoże się połapać, muszę jeszcze zgłębić ten temat

Szczery: no właśnie wydaje mi się że tak będzie najlepiej

 

Wydaje mi się że do problemu podeszłam od tyłu, he,he. Bo w sumie po co malować na flatnietych UV'kach skoro można na modelu 3D (jak to zauważył lucek) z tym, że jak maluje to mam dwa problemy: 1. widać pikselozę (he,he)- tak to nazwałam bo wygląda to tak że krawędzie są nieostre, poszarpane, kwadratowe 2. aby była lepsza jakość trzeba zwiększyć mocno podziały co strasznie muli mi kompa.

 

Trochę namieszałam z tymi UV'kami bo w sumie nie rozumiałam po co je tworzyć skoro można malować od razu na modelu 3D, ale jak rozumiem tworzy się je żeby łatwiej się nakładało teksturę w innych programach np. 3Dmax'ie?

 

A propo max'a to jak sobie radzicie z malowaniem tekstur np. skóry z detalami, z sytuacjami gdzie musicie w odpowiednim miejscu coś namalować?

 

Podam linka co chcę mniej więcej uzyskać, może ktoś ma pomysły jak uzyskać taki efekt i się do tego zabrać.

http://images.3d4medical.com/Coronary-blood-vessels-52-image_RM5023.html

 

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.