Patris Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 Mam pytanie odnośnie UV's przy modelach anatomicznych typu serce, nerka itd. Po skorzystanie UV Mastera i stworzenia UV chciałabym ją teraz pomalować tylko problem w tym, że jeśli nawet wrzucę ją do PS'a to przypomina ona raczej Australię :D, gdzie nic się nie wyróżnia i ciężko jest się połapać jak i gdzie powinno się malować. Czy ma ktoś jakieś rady jak z czymś takim sobie poradzić? Czy jest może dostępna taka opcja, że tworzę za pomocą UV Mastera UV i maluję na niej w Zbrushu4, ale mam podgląd w jakim obszarze jestem? Jak radzicie sobie z malowaniem UV's? Mam nadzieję, że wyraziłam się jasno bo dopiero zaczynam ten temat i trochę się w nim gubię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 W Ogóle nie wiem o co pytasz. Jak się maluje uv bo nie mam pojęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patris Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2011 UW Master- Unwrap- Flatten- chodzi mi o to co powstaje i na czym sie rysuje np.: głowę się rozpłaszcza i rysuje skórę, itd http://www.pixologic.com/zbrush/features/UV-Master/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 To lepiej w menu texture włącz sobie texture from uv's i przerzuć do shopa. Malowanie po flattniętych uvkach polypaintem nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) zainteresuj sie opcja Ambient Occlusion, pewnie chodzi Tobie o to, zeby widziec co sie zamalowuje ;) Zobacz w ZBrushu "Mask by Cavity" w opcji Masking i 'Mask Ambient Occlusion". Darmowy program xnormal, wypala Ci Ambient Occlusion z obiektu High na Low lub z samego obiektu low. Zobacz tutoriale w internecie. ps. zbrush tez wypala Ambient Occlusion ;) Edytowane 10 Styczeń 2011 przez Chrupek3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczery. Napisano 13 Styczeń 2011 Share Napisano 13 Styczeń 2011 Zacznij to malować zbrushu a tylko detale dodasz w psie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patris Napisano 14 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2011 Lucek: no właśnie jak przerzucę do PS'a to mam to rozflatnięte i nie mogę się połapać gdzie co jest. Chrupek: Ambient Oclusion może być pomocne z tego co patrzyłam bo tworzy jakby zacienienia i pomoże się połapać, muszę jeszcze zgłębić ten temat Szczery: no właśnie wydaje mi się że tak będzie najlepiej Wydaje mi się że do problemu podeszłam od tyłu, he,he. Bo w sumie po co malować na flatnietych UV'kach skoro można na modelu 3D (jak to zauważył lucek) z tym, że jak maluje to mam dwa problemy: 1. widać pikselozę (he,he)- tak to nazwałam bo wygląda to tak że krawędzie są nieostre, poszarpane, kwadratowe 2. aby była lepsza jakość trzeba zwiększyć mocno podziały co strasznie muli mi kompa. Trochę namieszałam z tymi UV'kami bo w sumie nie rozumiałam po co je tworzyć skoro można malować od razu na modelu 3D, ale jak rozumiem tworzy się je żeby łatwiej się nakładało teksturę w innych programach np. 3Dmax'ie? A propo max'a to jak sobie radzicie z malowaniem tekstur np. skóry z detalami, z sytuacjami gdzie musicie w odpowiednim miejscu coś namalować? Podam linka co chcę mniej więcej uzyskać, może ktoś ma pomysły jak uzyskać taki efekt i się do tego zabrać. http://images.3d4medical.com/Coronary-blood-vessels-52-image_RM5023.html Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się