Napisano 11 Styczeń 201114 l Hej, Od kilku miesięcy pracuję w wolnych chwilach nad krótkim filmem z robocikami w roli głównej. Planuję optymistycznie skończyc za ok. pół roku, będzie trwał max. 3-4 minuty :) Jest to moje pierwsze podejscie do czegoś większego niż jedno ujęcie :) W tym projekcie stawiam sobie za zadanie: - nie zanudzic widza :) - opowiedziec prostą 'historię' czyli m.in dobrze dobrac plany, kadry itp. - nabrac trochę wprawy w animacji 3d - połączyc grafikę 2d z 3d - zaznajomic się z programami - stworzyc przekonujące odgłosy i muzykę Historia: W wyniku błędu komputera dwa urządzenia pozostawione na biurku ożywają i zaczynają ze sobą walczyc. Akcja będzie miała miejsce zarówno w świecie realistycznym jak i bardziej 'wirtualnym' kreskowo kolorowym (coś podobnie jak Tron) Oprócz tego co widac mam tez oczywiscie storyboard i animatik całości z zarysowanymi głównymi zwrotami akcji, plus mase 'śmieci' których nie ma sensu tu pokazywac :) obecnie jestem na etapie animacji i koncepcji jak ma wygladac ten świat wirtualny edit:. użyte programy: Maya i MentalRay, Photoshop, AfterFX, Premiere na render 1 klatki 1024x540 w MentalRay schodzi od ok 0:30 min do max 3 minut (WindowsXP, CentrinoDuo 1.66GHz, Radeon X1600, 1GB Ram). Używam formatu PNG 1 klatka zajmuje średnio 1 mb Kilka screenów i 2 PRÓBNE scenki: SCENKA 1: (MOV): 1280x540 22 sek. (przepraszam za kompresję) http://foto1c.eopolszczyzna.pl/cgtalk/max3d/teaser0_lq.mov SCENKA 2: (MOV): 1280x540 19 sek. http://foto1c.eopolszczyzna.pl/cgtalk/max3d/teaser0_lq.mov SCREENY: Robocik niebieski - test - emocje rig: (zrobiłem 2 warstwy kontrolek (nie jestem pewien czy to tak się nazywa po polsku)) 1 - do animacji 2 - do transformacji. Działają one wspólnie np. mogę zrobic 'chodzący' aparat - otworzyc same nogi i je animowac a reszte zostawic zamkniętą ;) Nie planowałem tego ale okazało się że działa :) Pokój - scenografia: Następnym razem wrzucę już trailer :) Pozdrawiam Jakub Edytowane 11 Styczeń 201114 l przez jakubziom
Napisano 11 Styczeń 201114 l Jest świetnie. Szacunek za rigg;) i że się w nim łapiesz;P. Będę śledzić postępy z przyjemnością. Co mi się odrazu nasuwa to ,żeby troche ograniczyć albo ubrać w jakąś game kolorystyczną - kolorystyke tych scen dziejących się w pokoju.Tronowa konwencja samego robota wygląda super. Po prostu teraz jest może zbyt mało zdecydowana co zmniejszy impact kiedy zmieni sie konwencja. pzdr. Kuba
Napisano 11 Styczeń 201114 l Jak dla mnie - Wypas. Takie sugestie mi się nasuwają: 1a. renderuj do formatu "rpf" - pozwala na wyeksportowanie ruchu kamery, Material i Object ID, z-depth itp.. 1b. renderuj do "pass'ów" - te zależnie od ich zawartości mogą być skompresowane PNG - przydadzą ci się Blend, Shadow, AO, Reflections, normal map, różne oświetlenia itp. 2. renderuj obrazek 1280x720px lub nieco większy [zapas pomaga przy dodatkowym trzęsieniu kamerą i blurach] 3. przetestuj tą scenę gdzie w tle są takie dość cienkie czarno-białe linie - przy lekkim ruchu kamery będą one "flickować". Ten "efekt" wyjdzie nawet spod LensBlura. Pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto