Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

7.jpg

 

Hej,

Od kilku miesięcy pracuję w wolnych chwilach nad krótkim filmem

z robocikami w roli głównej.

Planuję optymistycznie skończyc za ok. pół roku, będzie trwał max. 3-4 minuty :)

 

Jest to moje pierwsze podejscie

do czegoś większego niż jedno ujęcie :)

W tym projekcie stawiam sobie za zadanie:

 

- nie zanudzic widza :)

- opowiedziec prostą 'historię' czyli m.in dobrze dobrac plany, kadry itp.

- nabrac trochę wprawy w animacji 3d

- połączyc grafikę 2d z 3d

- zaznajomic się z programami

- stworzyc przekonujące odgłosy i muzykę

 

Historia: W wyniku błędu komputera dwa urządzenia pozostawione

na biurku ożywają i zaczynają ze sobą walczyc. Akcja będzie miała

miejsce zarówno w świecie realistycznym jak i bardziej 'wirtualnym'

kreskowo kolorowym (coś podobnie jak Tron)

 

Oprócz tego co widac mam tez oczywiscie storyboard i animatik całości z

zarysowanymi głównymi

zwrotami akcji, plus mase 'śmieci' których nie ma sensu tu pokazywac :)

obecnie jestem na etapie animacji i koncepcji jak ma wygladac ten świat

wirtualny

 

edit:. użyte programy: Maya i MentalRay, Photoshop, AfterFX, Premiere

na render 1 klatki 1024x540 w MentalRay schodzi od ok 0:30 min do max 3 minut

(WindowsXP, CentrinoDuo 1.66GHz, Radeon X1600, 1GB Ram).

Używam formatu PNG 1 klatka zajmuje średnio 1 mb

 

Kilka screenów i 2 PRÓBNE scenki:

 

 

SCENKA 1: (MOV): 1280x540 22 sek. (przepraszam za kompresję)

 

http://foto1c.eopolszczyzna.pl/cgtalk/max3d/teaser0_lq.mov

 

SCENKA 2: (MOV): 1280x540 19 sek.

 

http://foto1c.eopolszczyzna.pl/cgtalk/max3d/teaser0_lq.mov

 

SCREENY:

 

 

 

Robocik niebieski - test - emocje

emotions.jpg

 

rig: (zrobiłem 2 warstwy kontrolek (nie jestem pewien czy to tak się nazywa po polsku))

1 - do animacji

2 - do transformacji.

 

Działają one wspólnie np. mogę zrobic 'chodzący' aparat

- otworzyc same nogi i je animowac a reszte zostawic

zamkniętą ;) Nie planowałem tego ale okazało się że działa :)

 

bd1.jpg

 

 

 

Pokój - scenografia:

15.jpg

 

c4.jpg

 

c15.jpg

 

Następnym razem wrzucę już trailer :)

 

Pozdrawiam

Jakub

Edytowane przez jakubziom

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest świetnie. Szacunek za rigg;) i że się w nim łapiesz;P.

Będę śledzić postępy z przyjemnością.

Co mi się odrazu nasuwa to ,żeby troche ograniczyć albo ubrać w jakąś game kolorystyczną - kolorystyke tych scen dziejących się w pokoju.Tronowa konwencja samego robota wygląda super. Po prostu teraz jest może zbyt mało zdecydowana co zmniejszy impact kiedy zmieni sie konwencja.

pzdr.

Kuba

Napisano

Jak dla mnie - Wypas.

 

Takie sugestie mi się nasuwają:

1a. renderuj do formatu "rpf" - pozwala na wyeksportowanie ruchu kamery, Material i Object ID, z-depth itp..

1b. renderuj do "pass'ów" - te zależnie od ich zawartości mogą być skompresowane PNG - przydadzą ci się Blend, Shadow, AO, Reflections, normal map, różne oświetlenia itp.

2. renderuj obrazek 1280x720px lub nieco większy [zapas pomaga przy dodatkowym trzęsieniu kamerą i blurach]

3. przetestuj tą scenę gdzie w tle są takie dość cienkie czarno-białe linie - przy lekkim ruchu kamery będą one "flickować". Ten "efekt" wyjdzie nawet spod LensBlura.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności