jakubziom Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 (edytowane) Hej, Od kilku miesięcy pracuję w wolnych chwilach nad krótkim filmem z robocikami w roli głównej. Planuję optymistycznie skończyc za ok. pół roku, będzie trwał max. 3-4 minuty :) Jest to moje pierwsze podejscie do czegoś większego niż jedno ujęcie :) W tym projekcie stawiam sobie za zadanie: - nie zanudzic widza :) - opowiedziec prostą 'historię' czyli m.in dobrze dobrac plany, kadry itp. - nabrac trochę wprawy w animacji 3d - połączyc grafikę 2d z 3d - zaznajomic się z programami - stworzyc przekonujące odgłosy i muzykę Historia: W wyniku błędu komputera dwa urządzenia pozostawione na biurku ożywają i zaczynają ze sobą walczyc. Akcja będzie miała miejsce zarówno w świecie realistycznym jak i bardziej 'wirtualnym' kreskowo kolorowym (coś podobnie jak Tron) Oprócz tego co widac mam tez oczywiscie storyboard i animatik całości z zarysowanymi głównymi zwrotami akcji, plus mase 'śmieci' których nie ma sensu tu pokazywac :) obecnie jestem na etapie animacji i koncepcji jak ma wygladac ten świat wirtualny edit:. użyte programy: Maya i MentalRay, Photoshop, AfterFX, Premiere na render 1 klatki 1024x540 w MentalRay schodzi od ok 0:30 min do max 3 minut (WindowsXP, CentrinoDuo 1.66GHz, Radeon X1600, 1GB Ram). Używam formatu PNG 1 klatka zajmuje średnio 1 mb Kilka screenów i 2 PRÓBNE scenki: SCENKA 1: (MOV): 1280x540 22 sek. (przepraszam za kompresję) http://foto1c.eopolszczyzna.pl/cgtalk/max3d/teaser0_lq.mov SCENKA 2: (MOV): 1280x540 19 sek. http://foto1c.eopolszczyzna.pl/cgtalk/max3d/teaser0_lq.mov SCREENY: Robocik niebieski - test - emocje rig: (zrobiłem 2 warstwy kontrolek (nie jestem pewien czy to tak się nazywa po polsku)) 1 - do animacji 2 - do transformacji. Działają one wspólnie np. mogę zrobic 'chodzący' aparat - otworzyc same nogi i je animowac a reszte zostawic zamkniętą ;) Nie planowałem tego ale okazało się że działa :) Pokój - scenografia: Następnym razem wrzucę już trailer :) Pozdrawiam Jakub Edytowane 11 Styczeń 2011 przez jakubziom
Scatmax Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 Jest świetnie. Szacunek za rigg;) i że się w nim łapiesz;P. Będę śledzić postępy z przyjemnością. Co mi się odrazu nasuwa to ,żeby troche ograniczyć albo ubrać w jakąś game kolorystyczną - kolorystyke tych scen dziejących się w pokoju.Tronowa konwencja samego robota wygląda super. Po prostu teraz jest może zbyt mało zdecydowana co zmniejszy impact kiedy zmieni sie konwencja. pzdr. Kuba
sly Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 Jak dla mnie - Wypas. Takie sugestie mi się nasuwają: 1a. renderuj do formatu "rpf" - pozwala na wyeksportowanie ruchu kamery, Material i Object ID, z-depth itp.. 1b. renderuj do "pass'ów" - te zależnie od ich zawartości mogą być skompresowane PNG - przydadzą ci się Blend, Shadow, AO, Reflections, normal map, różne oświetlenia itp. 2. renderuj obrazek 1280x720px lub nieco większy [zapas pomaga przy dodatkowym trzęsieniu kamerą i blurach] 3. przetestuj tą scenę gdzie w tle są takie dość cienkie czarno-białe linie - przy lekkim ruchu kamery będą one "flickować". Ten "efekt" wyjdzie nawet spod LensBlura. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się