Skocz do zawartości

Modelowanie myszki komputerowej


klewer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie dotyczące techniki modelowania. Zastanawiam się czy najpierw utworzyć ogólną bryłę, aby pasowała do blueprintów a później tworzyć detale czyli linie podzialowe czy od razu modelować z liniami. Pytam dlatego, bo wiem, że jeśli utworzę bryłę to późniejsze dodawanie krawędzi wpływa na kształt całej bryły?

 

Zasugerujcie jak to zacząć, żeby udało się bezproblemowo skończyć.

Jest to problem podobny do maski samochodu (oczywiście o niebo prostrzy), który też ma podziały blach.

 

Tak wyglądają blueprinty załadowane do Max'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witam, dzięki pomocy Indiana, ruszyłem i nawet mi się podoba to co wymodelowałem, ale pojawił się problem. Utworzyłem ogólny kształt myszki, tworząc od razu rancik łączący górną i dolną częśc myszki - wszystko wygląda całkiem dobrze. Nie robiłem natomiast podczas modelowania ogólnej bryły podziału klawiszy i teraz jak pociąłem cutem, to zniekształcił się ładny obły kształt myszki. Co zrobiłem źle? Czy takie elementy robi się od razu podczas modelowania a nie później, jak już bryła ma kształt?

 

Doradźcie co zrobić dalej? Mam dużo save'ów więc mogę się ewentualnie cofnąć do dowolnego momentu.

 

Dołączyłem fotki na których widać łagodny górny kształt na myszce bez podziału i to wyprostowanie się obrysu na myszce z uwzględnionymi podziałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na model bez tego wycięcia nakładasz TSx1 i konwertujesz do editable poly, po czym pracujesz normalnie na tej gęstej siatce. Ale jak patrze na ten model to myśle że przy odpowiednim przesunięciu edgeloopów przed i za wycięciem będzie można zniwelować ten garb. Edgellop po lewej stronie wycięcia za bardzo się od niego oddala, a po prawej jest za blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności