Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam pytanie dotyczące techniki modelowania. Zastanawiam się czy najpierw utworzyć ogólną bryłę, aby pasowała do blueprintów a później tworzyć detale czyli linie podzialowe czy od razu modelować z liniami. Pytam dlatego, bo wiem, że jeśli utworzę bryłę to późniejsze dodawanie krawędzi wpływa na kształt całej bryły?

 

Zasugerujcie jak to zacząć, żeby udało się bezproblemowo skończyć.

Jest to problem podobny do maski samochodu (oczywiście o niebo prostrzy), który też ma podziały blach.

 

Tak wyglądają blueprinty załadowane do Max'a

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

No dobra zaczynamy modelować :) - dzięki za link do tutka

Edytowane przez klewer

Napisano
  • Autor

Witam, dzięki pomocy Indiana, ruszyłem i nawet mi się podoba to co wymodelowałem, ale pojawił się problem. Utworzyłem ogólny kształt myszki, tworząc od razu rancik łączący górną i dolną częśc myszki - wszystko wygląda całkiem dobrze. Nie robiłem natomiast podczas modelowania ogólnej bryły podziału klawiszy i teraz jak pociąłem cutem, to zniekształcił się ładny obły kształt myszki. Co zrobiłem źle? Czy takie elementy robi się od razu podczas modelowania a nie później, jak już bryła ma kształt?

 

Doradźcie co zrobić dalej? Mam dużo save'ów więc mogę się ewentualnie cofnąć do dowolnego momentu.

 

Dołączyłem fotki na których widać łagodny górny kształt na myszce bez podziału i to wyprostowanie się obrysu na myszce z uwzględnionymi podziałami.

Napisano
  • Autor

Ale jak na gęstrzej siatce? To jest model, który ma nałożony TurboSmooth i właśnie jak go załączam to zagęszcza siatkę, tyle że robi się ten garb na górze, którego nie było zanim nie dodałem krawędzi

Napisano

Na model bez tego wycięcia nakładasz TSx1 i konwertujesz do editable poly, po czym pracujesz normalnie na tej gęstej siatce. Ale jak patrze na ten model to myśle że przy odpowiednim przesunięciu edgeloopów przed i za wycięciem będzie można zniwelować ten garb. Edgellop po lewej stronie wycięcia za bardzo się od niego oddala, a po prawej jest za blisko.

Napisano

Dodaj po TurboSmooth kolejny modyfikator - EditPoly. I znów możesz edytować teraz gęstszą siatkę

 

edit: no i wtrąciłem się w rozmowę bez potrzeby. :-(

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności