Napisano 25 Styczeń 201114 l Witam. Mam taki model jak w załączniku. Mianowicie, Jeden mesh który ma dwie tekstury, każda na inne poligony. Jak wypalić ao w takim modelu? Używam Maya 2011.
Napisano 25 Styczeń 201114 l albo w Create UV wybierasz automatic mapping, albo po prostu rozloz tak uv, aby wszystko bylo obok siebie i nie nachodzilo jedno na drugie... tak jak zrobi Ci automatic mapping. Pozniej F7 i Lighting&Shading/Batch bake option. Tam wybierasz occlusion i wypalasz. Ustawienia masz na Youtube i w sieci. W game devie robi sie dodatkowa UV... musisz ja stworzyc nazywajac np. Light map lub AO - tworzysz ja w UV edytorze. Dla tej nowo stworzonej robisz automatic mapping i wypalasz tak jak poprzednio. Zeby ja podejrzec trzeba robic powiazania, ale to dla Ciebie chyba jeszcze za trudne ;) Najprosciej mozesz po prostu skopiowac druga UV na miejsce pierwszej, za pomoca opcji w UV edytorze i wtedy zobaczysz ja w viewporcie. zobacz tu, on wypala lightmape ale AO tez tak mozna: Edytowane 25 Styczeń 201114 l przez Chrupek3D
Napisano 25 Styczeń 201114 l Autor albo w Create UV wybierasz automatic mapping, albo po prostu rozloz tak uv, aby wszystko bylo obok siebie i nie nachodzilo jedno na drugie... tak jak zrobi Ci automatic mapping. Pozniej F7 i Lighting&Shading/Batch bake option. Tam wybierasz occlusion i wypalasz. Ustawienia masz na Youtube i w sieci. W game devie robi sie dodatkowa UV... musisz ja stworzyc nazywajac np. Light map lub AO - tworzysz ja w UV edytorze. Dla tej nowo stworzonej robisz automatic mapping i wypalasz tak jak poprzednio. Zeby ja podejrzec trzeba robic powiazania, ale to dla Ciebie chyba jeszcze za trudne ;) Najprosciej mozesz po prostu skopiowac druga UV na miejsce pierwszej, za pomoca opcji w UV edytorze i wtedy zobaczysz ja w viewporcie. zobacz tu, on wypala lightmape ale AO tez tak mozna: Źle mnie zrozumiałeś. Mi zależy na tym aby mieć dwie tekstury na modelu. Nie chce jednej. To mam jeszcze przypadek drugi. Czysto teoretycznie. Mam dwa całkiem oddzielne modele. Każdy ma swoją jedną teksturę. Jak wypalić ao tak aby jeden model "rzucał" cień na pierwszy?
Napisano 27 Styczeń 201114 l Musisz rozdzielić uvkę tych obiektów, żeby jedne polygony znajdowały się w kwadracie U1 V1, a drugie w którymś innym, np U-1 V1. Potem wejdź w menu Batch bake (mental ray) i zmień tam UV range na User specified i ustaw U na -1 a resztę zostaw tak jak jest. Jak już wybejkujesz AO, musisz je potem podpiąć odpowiednio do obiektu, jeśli nie wiesz jak to zrobić to zaraz to dopiszę.
Napisano 27 Styczeń 201114 l Autor Musisz rozdzielić uvkę tych obiektów, żeby jedne polygony znajdowały się w kwadracie U1 V1, a drugie w którymś innym, np U-1 V1. Potem wejdź w menu Batch bake (mental ray) i zmień tam UV range na User specified i ustaw U na -1 a resztę zostaw tak jak jest. Jak już wybejkujesz AO, musisz je potem podpiąć odpowiednio do obiektu, jeśli nie wiesz jak to zrobić to zaraz to dopiszę. Mniej więcej łapie o co biega. Może mógłbyś pokazać na skypie (dzielenie pulpitu) dokładnie jak to zrobić? Mam jeszcze jedno proste pytanie które bym Ci zadał. Mój skype to: hooch180 Dzisiaj już może nie ale juto (piątek) jestem od 8:00 na nogach i mam czas do 18:00. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. P.S. Nie mam problemu z wypalaniem AO jak obiekt ma jedną nie nakładającą się uv'ałke.
Napisano 27 Styczeń 201114 l Nie mam na to czasu, ale dałem Ci wszystkie wskazówki, jak trochę poeksperymentujesz, to na pewno wyjdzie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto