Jump to content

Wypalanie ao w Maya 2011


Hooch

Recommended Posts

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Guest Chrupek3D

albo w Create UV wybierasz automatic mapping, albo po prostu rozloz tak uv, aby wszystko bylo obok siebie i nie nachodzilo jedno na drugie... tak jak zrobi Ci automatic mapping. Pozniej F7 i Lighting&Shading/Batch bake option. Tam wybierasz occlusion i wypalasz. Ustawienia masz na Youtube i w sieci.

W game devie robi sie dodatkowa UV... musisz ja stworzyc nazywajac np. Light map lub AO - tworzysz ja w UV edytorze.

Dla tej nowo stworzonej robisz automatic mapping i wypalasz tak jak poprzednio. Zeby ja podejrzec trzeba robic powiazania, ale to dla Ciebie chyba jeszcze za trudne ;)

Najprosciej mozesz po prostu skopiowac druga UV na miejsce pierwszej, za pomoca opcji w UV edytorze i wtedy zobaczysz ja w viewporcie.

 

zobacz tu, on wypala lightmape ale AO tez tak mozna:

Edited by Chrupek3D
Link to comment
Share on other sites

albo w Create UV wybierasz automatic mapping, albo po prostu rozloz tak uv, aby wszystko bylo obok siebie i nie nachodzilo jedno na drugie... tak jak zrobi Ci automatic mapping. Pozniej F7 i Lighting&Shading/Batch bake option. Tam wybierasz occlusion i wypalasz. Ustawienia masz na Youtube i w sieci.

W game devie robi sie dodatkowa UV... musisz ja stworzyc nazywajac np. Light map lub AO - tworzysz ja w UV edytorze.

Dla tej nowo stworzonej robisz automatic mapping i wypalasz tak jak poprzednio. Zeby ja podejrzec trzeba robic powiazania, ale to dla Ciebie chyba jeszcze za trudne ;)

Najprosciej mozesz po prostu skopiowac druga UV na miejsce pierwszej, za pomoca opcji w UV edytorze i wtedy zobaczysz ja w viewporcie.

 

zobacz tu, on wypala lightmape ale AO tez tak mozna:

 

 

Źle mnie zrozumiałeś.

Mi zależy na tym aby mieć dwie tekstury na modelu. Nie chce jednej.

 

To mam jeszcze przypadek drugi.

Czysto teoretycznie.

Mam dwa całkiem oddzielne modele. Każdy ma swoją jedną teksturę. Jak wypalić ao tak aby jeden model "rzucał" cień na pierwszy?

Link to comment
Share on other sites

Musisz rozdzielić uvkę tych obiektów, żeby jedne polygony znajdowały się w kwadracie U1 V1, a drugie w którymś innym, np U-1 V1. Potem wejdź w menu Batch bake (mental ray) i zmień tam UV range na User specified i ustaw U na -1 a resztę zostaw tak jak jest.

Jak już wybejkujesz AO, musisz je potem podpiąć odpowiednio do obiektu, jeśli nie wiesz jak to zrobić to zaraz to dopiszę.

Link to comment
Share on other sites

Musisz rozdzielić uvkę tych obiektów, żeby jedne polygony znajdowały się w kwadracie U1 V1, a drugie w którymś innym, np U-1 V1. Potem wejdź w menu Batch bake (mental ray) i zmień tam UV range na User specified i ustaw U na -1 a resztę zostaw tak jak jest.

Jak już wybejkujesz AO, musisz je potem podpiąć odpowiednio do obiektu, jeśli nie wiesz jak to zrobić to zaraz to dopiszę.

 

Mniej więcej łapie o co biega.

Może mógłbyś pokazać na skypie (dzielenie pulpitu) dokładnie jak to zrobić?

Mam jeszcze jedno proste pytanie które bym Ci zadał.

Mój skype to: hooch180

Dzisiaj już może nie ale juto (piątek) jestem od 8:00 na nogach i mam czas do 18:00.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

 

P.S.

Nie mam problemu z wypalaniem AO jak obiekt ma jedną nie nakładającą się uv'ałke.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy