Skocz do zawartości

Wypalanie ao w Maya 2011


Hooch

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Chrupek3D

albo w Create UV wybierasz automatic mapping, albo po prostu rozloz tak uv, aby wszystko bylo obok siebie i nie nachodzilo jedno na drugie... tak jak zrobi Ci automatic mapping. Pozniej F7 i Lighting&Shading/Batch bake option. Tam wybierasz occlusion i wypalasz. Ustawienia masz na Youtube i w sieci.

W game devie robi sie dodatkowa UV... musisz ja stworzyc nazywajac np. Light map lub AO - tworzysz ja w UV edytorze.

Dla tej nowo stworzonej robisz automatic mapping i wypalasz tak jak poprzednio. Zeby ja podejrzec trzeba robic powiazania, ale to dla Ciebie chyba jeszcze za trudne ;)

Najprosciej mozesz po prostu skopiowac druga UV na miejsce pierwszej, za pomoca opcji w UV edytorze i wtedy zobaczysz ja w viewporcie.

 

zobacz tu, on wypala lightmape ale AO tez tak mozna:

Edytowane przez Chrupek3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo w Create UV wybierasz automatic mapping, albo po prostu rozloz tak uv, aby wszystko bylo obok siebie i nie nachodzilo jedno na drugie... tak jak zrobi Ci automatic mapping. Pozniej F7 i Lighting&Shading/Batch bake option. Tam wybierasz occlusion i wypalasz. Ustawienia masz na Youtube i w sieci.

W game devie robi sie dodatkowa UV... musisz ja stworzyc nazywajac np. Light map lub AO - tworzysz ja w UV edytorze.

Dla tej nowo stworzonej robisz automatic mapping i wypalasz tak jak poprzednio. Zeby ja podejrzec trzeba robic powiazania, ale to dla Ciebie chyba jeszcze za trudne ;)

Najprosciej mozesz po prostu skopiowac druga UV na miejsce pierwszej, za pomoca opcji w UV edytorze i wtedy zobaczysz ja w viewporcie.

 

zobacz tu, on wypala lightmape ale AO tez tak mozna:

 

 

Źle mnie zrozumiałeś.

Mi zależy na tym aby mieć dwie tekstury na modelu. Nie chce jednej.

 

To mam jeszcze przypadek drugi.

Czysto teoretycznie.

Mam dwa całkiem oddzielne modele. Każdy ma swoją jedną teksturę. Jak wypalić ao tak aby jeden model "rzucał" cień na pierwszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozdzielić uvkę tych obiektów, żeby jedne polygony znajdowały się w kwadracie U1 V1, a drugie w którymś innym, np U-1 V1. Potem wejdź w menu Batch bake (mental ray) i zmień tam UV range na User specified i ustaw U na -1 a resztę zostaw tak jak jest.

Jak już wybejkujesz AO, musisz je potem podpiąć odpowiednio do obiektu, jeśli nie wiesz jak to zrobić to zaraz to dopiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozdzielić uvkę tych obiektów, żeby jedne polygony znajdowały się w kwadracie U1 V1, a drugie w którymś innym, np U-1 V1. Potem wejdź w menu Batch bake (mental ray) i zmień tam UV range na User specified i ustaw U na -1 a resztę zostaw tak jak jest.

Jak już wybejkujesz AO, musisz je potem podpiąć odpowiednio do obiektu, jeśli nie wiesz jak to zrobić to zaraz to dopiszę.

 

Mniej więcej łapie o co biega.

Może mógłbyś pokazać na skypie (dzielenie pulpitu) dokładnie jak to zrobić?

Mam jeszcze jedno proste pytanie które bym Ci zadał.

Mój skype to: hooch180

Dzisiaj już może nie ale juto (piątek) jestem od 8:00 na nogach i mam czas do 18:00.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

 

P.S.

Nie mam problemu z wypalaniem AO jak obiekt ma jedną nie nakładającą się uv'ałke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności