Gość piotrekint Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 Witam Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Składam film promocyjny, w którym ma się pojawić wizualizacja budynku. Dostałem od firmy, która zajmuje się modelingiem pliki z następującymi rozszerzeniami: .fbx, .obj, .mtl. Zaimportowałem plik fbx i siatka budynku się załadowała. Niestety wszystkie elementy są w standartowym szarym materiale. Proszę o udzielenie mi wskazówek jak powinienem użyć wymienione pliki, aby materiały znalazły się na obiekcie. W oknie Material editor jest też jeden multi/sub material zawierający nazwy (domyślam się) wszystkich potrzebnych materiałów (drewno, szkło itd) - jednak wszystkie są szare. Jest to moja pierwsza próba wizualizacji. 3ds max 2010
kotisded Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 A dołączyli ci do tego tekstury ? Jeśli tak to max nie może znaleźć ścieżki do tych tekstur. Customize/Conf. User Paths i dodaj tam sciezke
Gość piotrekint Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 Tekstur nie dołączyli oto co dostałem: nazwa.fbx nazwa.obj nazwa.mtl nazwa.dxf
Shogun 3D Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 mtl to materiał. Ale on nie zawiera tekstur.
Gość piotrekint Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Czyli powinienem pewnie coś od nich jeszcze dostać :/ Albo czy możliwa jest druga opcja taka, że w dołączonych materiałach nie było tekstur, a były one generowane z noisów itd dostępnych w maxie?
Miłosz3ds Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 A jak zaimportujesz sam pliczek .mtl do material editor, wyskakuje Ci jakiś błąd dotyczący ścieżki tekstur, czy otwiera się wszystko poprawnie?
Gość piotrekint Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Do material editor nie mogę zainportować pliku .mtl. Material editor widzi tylko pliki: .mat, .max, .drf, .chr. Ogólnie po zaimportowaniu pliku .fbx w material editorze widać jaden Multi/Sub-Object z ponad setką różnych sub-materiałów, ale wszystkie mają jakbu wyzerowane parametry.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się