Guest piotrekint Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Witam Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Składam film promocyjny, w którym ma się pojawić wizualizacja budynku. Dostałem od firmy, która zajmuje się modelingiem pliki z następującymi rozszerzeniami: .fbx, .obj, .mtl. Zaimportowałem plik fbx i siatka budynku się załadowała. Niestety wszystkie elementy są w standartowym szarym materiale. Proszę o udzielenie mi wskazówek jak powinienem użyć wymienione pliki, aby materiały znalazły się na obiekcie. W oknie Material editor jest też jeden multi/sub material zawierający nazwy (domyślam się) wszystkich potrzebnych materiałów (drewno, szkło itd) - jednak wszystkie są szare. Jest to moja pierwsza próba wizualizacji. 3ds max 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotisded Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 A dołączyli ci do tego tekstury ? Jeśli tak to max nie może znaleźć ścieżki do tych tekstur. Customize/Conf. User Paths i dodaj tam sciezke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotrekint Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Tekstur nie dołączyli oto co dostałem: nazwa.fbx nazwa.obj nazwa.mtl nazwa.dxf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 mtl to materiał. Ale on nie zawiera tekstur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotrekint Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Czyli powinienem pewnie coś od nich jeszcze dostać :/ Albo czy możliwa jest druga opcja taka, że w dołączonych materiałach nie było tekstur, a były one generowane z noisów itd dostępnych w maxie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 A jak zaimportujesz sam pliczek .mtl do material editor, wyskakuje Ci jakiś błąd dotyczący ścieżki tekstur, czy otwiera się wszystko poprawnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotrekint Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Do material editor nie mogę zainportować pliku .mtl. Material editor widzi tylko pliki: .mat, .max, .drf, .chr. Ogólnie po zaimportowaniu pliku .fbx w material editorze widać jaden Multi/Sub-Object z ponad setką różnych sub-materiałów, ale wszystkie mają jakbu wyzerowane parametry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now