More Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 Witam wszystkich serdecznie! Mam na imię Marcin, mam 16 lat i chodzę do I liceum, w następnym tygodniu do mojej szkoły muszę zanieść kartkę z wybranymi rozszerzeniami. W przyszłości chciałbym zostać grafikiem komputerowym i oto moje pytanie do was czy konieczne jest rozszerzenie matematyki ? czy matematyka jest w dużym stopniu "używana" jeśli chodzi o grafikę komputerową ?
adek Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 (edytowane) Oj, właśnie zauważyłem sporo przekierowań z wykopu. Może dlatego tyle nowych wątków. Grafika to dosć szerokie pojęcie, jaka grafika Cię najbardziej interesuje? I pytanie czy chcesz tworzyć grafikę programując ją czy bardziej interesuje grafika jako sztuka? Nie wiem czy takiego pytanie też nie było na forum. Warto poszukać. A pytanie: a co szkodzi rozszerzyć matematykę? Edytowane 28 Styczeń 2011 przez Adek
More Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 Oj, właśnie zauważyłem sporo przekierowań z wykopu. Może dlatego tyle nowych wątków. Grafika to dosć szerokie pojęcie, jaka grafika Cię najbardziej interesuje? I pytanie czy chcesz tworzyć grafikę programując ją czy bardziej interesuje grafika jako sztuka? Nie wiem czy takiego pytanie też nie było na forum. Warto poszukać. A pytanie: a co szkodzi rozszerzyć matematykę? Otóż matematyka to taka moja pięta achillesowa. Powiem tak, bardzo lubię tworzyć layouty różne abstrakcje w photoshopie, przerabiać różne zdjęcia itp. Jestem jak narazie początkujący więc nie ogarniam wszystkiego ale pewne jest to, że to chcę robić w życiu.
plasti Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 wazne zebys umial dodawac i odejmowac, nikt ci nie bedzie kazal nic programowac, ale matematyke znac nie jest zle....... zas druga sprawa jest taka czy studia beda tego od ciebie wymagac, bo programy 3d napewno nie(chyba ze chcesz je programowac, pisac)
More Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 Nie nie grafika interesuje mnie pod kątem sztuki
plasti Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 podstawowa mata starczy na pewno, juz predzej przedmioty techniczne czy plastyka i projektowanie maja wieksze znaczenie.... a najwazniejsza rzecz, to samozaparacie i glowa na karku....
More Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 No i właśnie tutaj jest problem proszę zobaczyć http://img689.imageshack.us/img689/1746/deklaracja.jpg Tylko te przedmioty mam do wyboru. I w tym momencie żałuję, że nie poszedłem do technikum.
plasti Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 (edytowane) nie ma co zalowac, wyksztalcenie nie ma wiekszego znaczenia, licza sie solidne prace i jakosc tych prac z tego co tam widze to wez juz infe, pewnie bedzie lajtowa i nie bedziesz tego zalowal, a na pewno sie najbardziej przyda z tego wszystkiego, (taki plus jak cie beda przyjmowac kiedys do pracy) wiesz ja nie mowie zeby skonczyc nauki na liceum, bo wyksztalcenie jest istotne, ale niestety realia sa takie ze pracodawcow najbardziej obchodzi to co potrafisz, na jakim poziomie to potrafisz i jakie znasz programy(najlepiej wszystkie :] ) Edytowane 28 Styczeń 2011 przez plasti
More Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 nie ma co zalowac, wyksztalcenie nie ma wiekszego znaczenia, licza sie solidne prace i jakosc tych prac z tego co tam widze to wez juz infe, pewnie bedzie lajtowa i nie bedziesz tego zalowal, a na pewno sie najbardziej przyda z tego wszystkiego, (taki plus jak cie beda przyjmowac kiedys do pracy) Oj tak infa na 100% i chyba wezmę tą matme chociaż obawiam się matury z rozszerzonej matematyki no ale cóż trzeba się wziąć do roboty.
Gość Morte Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 (edytowane) Matematyka tez sztuka - nie dramatyzuj, poziom liceum to nie jest nic z czym pracowity czlek by sobie nie poradzil. Jak juz wolisz 'pod wzgledem sztuki' to lepiej polski i historia, horyzonty rozszerza. Ale matma i informatyka sa prostsze. A wogole to zeby cos osiagnac to trzeba: http://www.youtube.com/watch?v=gxvNGy5jUeA. Edytowane 28 Styczeń 2011 przez CzAk1
More Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 nie ma co zalowac, wyksztalcenie nie ma wiekszego znaczenia, licza sie solidne prace i jakosc tych prac z tego co tam widze to wez juz infe, pewnie bedzie lajtowa i nie bedziesz tego zalowal, a na pewno sie najbardziej przyda z tego wszystkiego, (taki plus jak cie beda przyjmowac kiedys do pracy) wiesz ja nie mowie zeby skonczyc nauki na liceum, bo wyksztalcenie jest istotne, ale niestety realia sa takie ze pracodawcow najbardziej obchodzi to co potrafisz, na jakim poziomie to potrafisz i jakie znasz programy(najlepiej wszystkie :] ) Hehe rozumiem :P Miał bym jeszcze jedną prośbę, na jakich programach powinienem zaczynać moją naukę ?
plasti Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 do modelingu - 3ds max, blender, light wave, maya, etc do sculptowania - zbrush, mudbox, etc do obropki 2d - photoshop, gimp etc do postprodukcji filmow - adobe after effects, sony vegas, nuke etc silniki renderujace - vray, mental ray, brazil, etc silniki renderujace realtime - udk, unigine, cryengine, chrome, unity, etc pluginy do ognia do wody, dodatkowe programy: -rozkladanie uv -malowanie modeli -konwersja plikow flasha nie zaszkodzi umiec, ale nie jest wymagany to najlepiej znac, po jednym z kazdego na poziomie, a czym wiecej tym lepiej, jest tego sporo wiecej, ale nie jestem alpha i omega wiec nie znam wszystkiego :] E: do aftera jest dobrze rownolegle znac adobe premiere i do grafiki vectorowej rowniez mozna liznac, np adobe illustrator 1
More Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 Ok spróbuję sobie ogarnąć trochę tych programów w sumie mam na to 2 i pół roku do póki nie zacznę studiować. Na razie szkoda tylko, że nikt mi w tym nie pomoże no ale dzięki wszystkim za pomoc !!!!!
bbandi Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 Jeśli nie zrobisz studiów to możliwości awansu w większej firmie są raczej znikome (chyba że masz wujka prezesa), ale bez studiów również możesz być dobrym fachowcem, szanowanym ale nie licz na kokosy. Druga sprawa nie licz na to że po studiach gastronomicznych będziesz awansował np w firmie informatycznej:), naprawdę musisz się zastanowić co Ci z tych studiów które obierzesz (jeśli zechcesz studiować) myśleć do przodu, znam wiele osób które poszły na odwal na byle co bo łatwo bo matmy niema, bo ładne dziewczyny:) a po 5 latach FAIL. Podobnie w twoim przypadku myśląc technicznie lepiej było wybrać technikum później studia techniczne (oczywiście po liceum możesz również iść ale będzie ciężko właśnie z tego typu przedmiotami). Piszę bardziej ogólnie nie chodzi mi o zawód grafika ponieważ dziś chcesz nim być a jutro być może juz nie, różnie to bywa..tak więc ucz się tej matmy.
pim_pon Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 Ewentualnie po studiach idziesz do szkoły oficerskiej tam trochę się przyłożysz, kończysz studia i dostajesz robotę. Pierdząc w stołek dostajesz kasę która jest Ci potrzebna do życia a hobbystycznie możesz zajmować się grafiką :D Oczywiście nie każdemu także życie pasuje. Ja na przykład nie chciałem wyglądać jak jedno z drzew w lesie dlatego jestem na cywilkach:)
More Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 Przez weekend pomyślę jeszcze nad wszystkim bo 16 lat to już najwyższa pora :P
Stachu Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 (edytowane) oj nie mydlcie chłopakowi oczu, skoro pisze że interesuje go grafika pod kątem sztuki to po kiego mu potrzebna matematyka? ja pierwszy raz uruchomiłem maxa właśnie w wieku 16 lat i przez ten czas nigdy nie spotkałem się z wieksza matematyka niż wpisywanie cyferek wartości (np długość i szerokość boxa). informatyka też nie wiem co ma tu do rzeczy, chyba ze bedziesz musiał napisać jakiś plugin lub skrypt do maxa. studia to też fajny mit w który lubi wierzyć 3/4 spoleczenstwa (a reszta 1/4 woli logicznie pomysleć i pracować nad sobą). oczywiscie mogą pomóc, ale nie jest tak ze bez studiów bedziesz nikim. ja nie poszedlem na studia, zrobiłem portfolio (moim zdaniem nawet nie podoba mi sie ono specjalnie, jest średniej jakości), powysyłałem je do paru różnych firm, forów i teraz łapę zlecenie za zleceniem. (nie żebym się chwalił, ale wiele grafików wymiataczy z tego forum powie to samo). Idź na jakis profil gdzie nie ma za dużo harowania, a w wolnym czasie rysuj/modeluj ;) edit: aa i jeszcze jedno! nie ściągaj odrazu wszystkich tych programów co podał plasti, na poczatek wybierz sobie jeden, góra dwa i rób w nich jakieś prace. Później dopiero można sobie próbować czegoś nowego. w przeciwnym razie to jak zabieranie się z motyką na słońce :P edit2: aa i nie rozmyślaj za dużo nad tym tylko pracuj! :D wyobraź sobie to co chciałbyś zobaczyć, ściagnij program i rób to! ja np pewnego ranka uruchomiłem maxa i nawet nie zastanawiałem sie jak bedzie wygladac moja przyszłość tylko stworzyłem autko z boxów i cylindrów :D i tak się zaczęło hehe Edytowane 28 Styczeń 2011 przez Stachu
CzAk1 Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 Fajnie, że próbujesz coś ogarnąć w tym swoim młodym życiu, ale... ...jeśli się czegoś obawiasz i chcesz coś omijać...to nie możesz być grafikiem. Sorry, ale prawdziwy grafik niczego nie omija- stawia sobie ambitne cele i je realizuje. Wtedy będziesz mistrz prawdziwy godny. Taka moralizatorska gadka.
kotisded Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 FAkt, z matematyką nie musisz mieć w 3d wiele wspólnego, nie mówię oczywiście o fundamentalnej wiedzy. Dobierz się do programu 3d, rób tutoriale w wolnym czasie, spróbuj od czasu do czasu coś narysować i godzine/dwie tygodniowo poświęć matematyce, żeby machnąć się na jakąś inżynierkę- wystarczy być na bieżąco żeby ją sczaić. Jak będziesz systematyczny to po 2/3 latach zaczniesz nadawać się do pracy :P
La R Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 Tak z własnego doświadczenia :). Matematyka nie jest Ci jako grafikowi potrzebna - pomijając ewentualny fakt późniejszego zarobkowania na grafice oczywiście, ale w wielu zadaniach związanych ogólnie z grafiką cholernie ułatwia życie :). To że teraz wydaje Ci się trudna nie oznacza, że za czas jakiś nie stwierdzisz, że żyłeś w błędzie albo jak ja w "lenistwie" ;). RK.
More Napisano 29 Styczeń 2011 Autor Napisano 29 Styczeń 2011 Ok deklaracja wypisana możecie mi życzyć powodzenia na rozszerzeniu matematyki za pół roku :P
illy Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Oj, właśnie zauważyłem sporo przekierowań z wykopu. Może dlatego tyle nowych wątków. http://www.wykop.pl/link/604991/logo-max3d-pl-forum/ nie dziwne
illy Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Witam wszystkich serdecznie! Mam na imię Marcin, mam 16 lat i chodzę do I liceum, w następnym tygodniu do mojej szkoły muszę zanieść kartkę z wybranymi rozszerzeniami. W przyszłości chciałbym zostać grafikiem komputerowym i oto moje pytanie do was czy konieczne jest rozszerzenie matematyki ? czy matematyka jest w dużym stopniu "używana" jeśli chodzi o grafikę komputerową ?
Manver Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 W grafice mata może i Ci się nie przyda, ale w życiu na pewno.
Manver Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Zgadza się, może się nawet znamy (z widzenia), jestem troszeczkę starszy.
matizlob Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 z matematyką jest tak, że w grafice jako sztuce bezpośrednio się nie przyda, lecz sam proces nauki matematyki uczy logicznego myślenia, a to w życiu jest niesamowicie przydatne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się